۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱

گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و اتحادیه اروپا درباره ایران و افغانستان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا چهارشنبه شب در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد. دو طرف در این دیدار درباره موضوعات مختلف از جمله ای...

گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و اتحادیه اروپا درباره ایران و افغانستان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا چهارشنبه شب در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف در این دیدار درباره موضوعات مختلف از جمله ایران و افغانستان به رایزنی پرداختند. بورل با تاکید بر ادامه گفتگو‌ها برای احیای برجام گفت: توافق هسته‌ای ایران یک توافق بسیار مناسب برای جلوگیری از اشاعه تسلیحات هسته ای، استقرار صلح در خاورمیانه و تامین امنیت بین الملل محسوب می‌شود. با این وجود، زمان بازگشت به این توافق نامحدود نیست.

بلینکن و بورل همچنین حمایت خود را از بیانیه مشترک روسای جمهور فرانسه و آمریکا درباره معاهده نظامی انگلیس با استرالیا اعلام کردند. دو طرف بر شفاف سازی و تداوم همکاری میان آمریکا و اتحادیه اروپا تاکید دارند.

وزرای خارجه آمریکا و اتحادیه اروپا درباره افغانستان نیز گفتگو کردند. بورل گفت بروکسل با کشور‌های همسایه افغانستان تعامل دارد و در حال سنجش میزان تعامل با گروه طالبان است. با این حال، ما به مردم افغانستان متعهد هستیم و درباره وضعیت این کشور نگرانیم.

گفتنی است در حالی آمریکا و اتحادیه اروپا بر بازگشت به میز مذاکره برای احیای برجام تاکید دارند که تحریم‌های ظالمانه واشنگتن علیه مردم ایران همچنان ادامه دارد. مقامات آمریکایی همواره تاکید دارند تنها زمانی حاضر به لغو تحریم‌ها هستند که تهران بپذیرد درباره مسائل فراتر از برنامه هسته‌ای شامل برنامه موشکی، اقدامات منطقه‌ای و مسائل داخلی خود مذاکره کند.

پیش‌تر حسین امیرعبداللهیان، رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در دیدار با مقامات اروپایی تاکید کرده بود یک بار درباره برجام مذاکره صورت گرفته است و مذاکره مجدد درباره این توافق امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار