۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰

گفتگوی بایدن با متحدان و رایزنی درباره آخرین تحولات جنگ اوکراین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی افزود: هدف از این تماس، گفتگو در مورد حمایت مستمر آمریکا از اوکراین و تلاش‌ها برای پاسخگو ساختن روسیه به عنوان بخشی از همکاری نزدیک میان آمریکا و متحدان بود. روسیه ...

گفتگوی بایدن با متحدان و رایزنی درباره آخرین تحولات جنگ اوکراین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی افزود: هدف از این تماس، گفتگو در مورد حمایت مستمر آمریکا از اوکراین و تلاش‌ها برای پاسخگو ساختن روسیه به عنوان بخشی از همکاری نزدیک میان آمریکا و متحدان بود.

روسیه روز سه شنبه اولین شهر خود را در شرق اوکراین تصرف کرد. اوکراین این حمله را نبرد دونباس با هدف تصرف دو استان در این کشور توصیف کرده است.

یک مقام ارشد آمریکایی روز سه شنبه گفت که واشنگتن این حمله روسیه را مقدمه ای برای عملیات تهاجمی بزرگتر در بخش شرقی اوکراین می بیند.

بر اساس گزارش ها، تماس ویدیویی بایدن در ساعت ۹ و ۵۷ دقیقه صبح به وقت آمریکا آغاز و در ساعت ۱۱ و ۲۱ دقیقه پایان یافت.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، اولاف شولتز صدراعظم آلمان، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و همچنین رهبران لهستان، ژاپن و ایتالیا از جمله کسانی بودند که در این تماس حضور داشتند.

همزمان، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در نیویورک خواستار برقراری آتش بس چهار روزه در اوکراین همزمان با “هفته مقدس” مسیحیان ارتدوکس شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را “عملیات ویژه” خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو – کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار