۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳

گزارش زنده؛ تراکتور ۰- النصر ۱

تیم های فوتبال تراکتور و النصر عربستان در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم رفتند.

گزارش زنده؛ تراکتور ۰- النصر ۱

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، در ادامه مسابقات مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، تیم فوتبال تراکتور به مصاف النصر عربستان رفت.

ترکیب تراکتور :

محمدرضا اخباری، هادی محمدی، سعید ایران‌خواه، ابوالفضل رزاق‌پور، محمد مسلمی‌پور، بهزاد سلیمی، اکبر ایمانی، علی فتحی، سامان نریمان‌جهان، سعید واسعی و امین اسدی.

ترکیب  النصر عربستان :

ولید عبدالله، سلطان الغانم، محمد الالعامری، عبدالله العامریط محمد قاسم، علی ال‌حسن، عبدالله الخیبری، عبدالفتاح عسیری، اندرسون تالیسکا، وینست ابوبکار و جلال‌الدین ماشاریپوف .

دقایق حساس بازی :

دقیقه ۸:  عبدالفتاح عسیری بازیکن النصر  پس از عبور از بازیکن تراکتور در موقعیت تک به تک توپ را به بیرون زد.

دقیقه ۱۱:  وینست ابوبکر روی پاس در عمق زیبای تالیسکا با محمدرضا اخباری تک به تک شد و با یک ضربه چیپ دروازه  تراکتور را باز کرد.

دقیقه ۱۷: ضربه کرنر بازیکن النصر را مدافعان تراکتور به خوبی  دور کردند.

دقیقه ۱۹: در حرکت از چپ بازیکنان النصر توپ پس از برخورد به دفاع تراکتور راهی کرنر شد. کرنر بی ثمر بازیکن النصر برگشت داده شد.

دقیقه ۲۳: توپ و میدان کاملا در اختیار النصر و تراکتور چشم به ضد حملات دوخته است.

دقیقه ۲۴: شوت از راه دور ابوالفضل رزاق پور که به صورت زمینی به سمت دروازه النصر روانه شد از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۶: حرکت از چپ النصری‌ها که توپ در موقعیت آفساید به مهاجم آن‌ها رسید.

دقیقه ۲۸: توپ گیری خوب فتحی از هافبک النصر که این بازیکن با خطا متوقف شد.

دقیقه ۳۱: داور به ابوالفضل رزاق پور کارت زرد  نشان داد.

دقیقه ۳۵: تالیسکا بازیکن النصر صاحب فرصت شوت زنی شد، اما ضربه او به جایی رفت که اخباری حضور داشت و دروازه بان تراکتور به خوبی توپ را جمع کرد.

دقیقه ۳۹: پس از مدت‌ها بازیکنان تراکتور توپ را در اختیار گرفتند و در تلاش برای ایجاد فرصت گلزنی بودند.

دقیقه ۴۰: نفوذ فوق العاده بازیکن النصر  باعث شد تا او در موقعیت مناسب گلزنی قرار بگیرد، اما شوت او از سوی اخباری به خوبی دفع شد.

دقیقه ۴۳:  ارسال رزاق پور با واکنش خوب دفاع النصر همراه شد و موقعیت تراکتور از دست رفت.

داور بازی ۲ دقیقه وقت اضافه برای نیمه اول بازی اعلام کرد.

نیمه اول بازی با نتیجه یک بر صفر به نفع تیم النصر عربستان به پایان رسید. 

دقیقه ۴۸: روی پاسکاری های ریز النصری ها ابوبکر یک بار دیگر در موقعیت تک به تک دروازه اخباری را تهدید کرد اما گلر تراکتوری ها به خوبی مقابل این توپ ایستادگی کرد.

دقیقه ۷۰: عبدالفتاح عسیری روی یک فرار سریع می رفت با اخباری تک به تک شود که دروازه بان تراکتور با خروج به موقع از دروازه توپ را دور کرد.

دقیقه ۸۰ : شوت تالیسکا از پشت محوطه جریمه با اختلاف از بالای دروازه تراکتور به بیرون رفت.

دقیقه ۸۳: سامان نریمان جهان از سمت راست محوطه جریمه النصر به راحتی در اختیار دروازه بان حریف قرار گرفت.

دقیقه ۸۹: شوت از راه دور ایمانی ضرب کافی را برای به دردسر انداختن عبدالله نداشت و دروازه بان النصر توپ را طی دو مرحله در اختیار گرفت.

دقیقه ۹۰: شوت سنگین سامی الناجی از پشت محوطه جریمه به طرز خطرناکی از بالای دروازه اخباری راهی اوت شد.

کارت زرد:

عبدالفتاح عسیری ۵
ابوالفضل رزاقپور ۳۱
اکبر ایمانی ۶۸
محمد قاسم ۷۷

درحاشیه

 

* حمدالله، ستاره خط حمله تیم النصر بزرگترین غایب این تیم عربستانی است. این در حالیست که تراکتور غایبات بسیاری دارد که از جمله آنها می توانیم به عباس زاده و بابایی، دو مهاجم این تیم اشاره کنیم که به ترتیب به دلیل مصدومیت و محرومیت این بازی را از دست دادند.

* تراکتور در فاصله آخرین بازی مرحله گروهی تا این بازی ۳ بار دست به تغییر سرمربی زده است.

* بازی دو تیم بدون حضور تماشاگر برگزار می شود. این در حالی است که باشگاه النصر تلاش زیادی کرد تا مجوز حضور تماشاگر در این بازی را بگیرد ولی با مخالفت AFC مواجه شد.

* علی فتحی با بی احتیاطی موجب سرنگونی بازیکن تیم حریف در میانه های نیمه اول شد که این اقدام او به عصبانیت و چشم غره شدید کریمی همراه بود.

* سرمربیان دو تیم پیش از شروع نیمه دوم خوش و بشی با یکدیگر داشتند.

* در دهمین دقیقه از نیمه اول السدی ها اعتقاد داشتند که داور باید به دلیل برخورد توپ به دست رزاق پور برایشان اعلام پنالتی کند که کیم چنین تصمیمی نداشت.

* یک دقیقه بعد از صحنه مشکوک روی دروازه تراکتور، این بار شاهد سرنگونی نریمان جهان در داخل محوطه جریمه النصر بودیم که کیم این بار هم اعتقادی به پنالتی نداشت.

خلاصه بازی:

 

بازی با فشار تیم النصر شروع شد و این تیم به دنبال باز کردن دروازه تراکتور در همان دقایق ابتدایی بود. برنامه اصلی عربستانی ها نفوذ از عمق مدافعان تراکتور و ایجاد موقعیت های تک به تک بود که اولین اقدام آنها با یک خطر جدی روی دروازه اخباری همراه بود. تنها چند دقیقه بعد طی یک تاکتیک مشابه، النصر توسط ابوبکر دروازه تراکتور را باز کرد. بعد از این گل که در همان ۱۰ دقیقه ابتدایی زده شد از فشار تیم عربستانی کاسته شد و شاگردان کریمی آرام آرام قصد نزدیک شدن به دروازه حریف را داشتند اما مدافعان النصر این اجازه را به آنها ندادند. در ادامه نیمه اول هر دو تیم چند موقعیت روی دروازه هم ایجاد کردند که موقعیت های النصر خطرناک تر بود اما هیچ توپی از خط دروازه ها عبور نکرد تا تراکتور با شکست یک بر صفر راهی رختکن شود.

النصر نیمه دوم را هم مثل نیمه اول بهتر از تراکتور شروع کرد و می توانست به گل دوم برسد اما درخشش اخباری این اجازه را به نماینده عربستان نداد. در ۱۵ دقیقه دوم نیمه دوم تراکتور با ایجاد یک تغییر در ترکیب خود کمی از فشار النصر کاسته و به دنبال ایجاد روزنه در خط دفاعی این تیم برای رسیدن به موقعیت گل بود. شاگردان منزس که کمی خسته شده بودند اندکی عقب کشیدند تا شرایط برای طراحی حملات تراکتور فراهم شود اما این حملات از شدت کافی برای تهدید دروازه عبدالله برخوردار نبودند. هر چه به دقایق پایانی بازی نزدیک تر می شدیم بازهم شاهد عقب روی تراکتور و پیگیری دوباره حملات النصر بودیم؛ حملاتی که راه به جایی نبرد و در نهایت بازی دو تیم با نتیجه یک بر صفر به سود نماینده عربستان به پایان رسید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار