۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷

کی‌روش نگران ستاره لژیونر تیمش نیست/ آرزوی موفقیت مرد جنجالی برای تیم ملی ایران!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،کی‌روش نگران ستاره لژیونر تیمش نیست/ آرزوی موفقیت مرد جنجالی برای تیم ملی ایران!. «رویای صعود داریم و می‌خواهیم تاریخ ساز شویم» دو جمله ای بود که قبل از شروع رقابت‌های جام جهانی تقریبا از زبان همه ...

سرمربی تیم ملی، اصلی ترین گزینه تیم استقلال / توافق اولیه اجرلو با سرمربی تیم ملی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،کی‌روش نگران ستاره لژیونر تیمش نیست/ آرزوی موفقیت مرد جنجالی برای تیم ملی ایران!. «رویای صعود داریم و می‌خواهیم تاریخ ساز شویم» دو جمله ای بود که قبل از شروع رقابت‌های جام جهانی تقریبا از زبان همه بازیکنان تیم ملی و کی‌روش شنیدیم. این جملات با شروع جام جهانی پررنگ تر شد و حالا وقت آن رسیده تا یوزهای ایرانی به این دو جمله رنگ واقعیت ببخشند و تاریخ ساز شوند. بازی حساس ایران و آمریکا فردا شب برگزار خواهد شد و تیم ملی ما در یکی از حساس ترین و تاریخی ترین بازی‌های خود باید به مصاف تیم آمریکا برود. شاگردان کی‌روش که بعد از برد روحیه بخش و فوق العاده شیرین مقابل ولز، بسیار با روحیه و سرحال هستند، آخرین تمرین خود را قبل از آخرین مسابقه دور گروهی خود در جام جهانی در کمپ الریان انجام دادند که اتفاقات و حواشی این تمرین و البته اخبار مربوط به تیم ملی را در گزارش زیر می‌خوانید.

استقبال ویژه خبرنگاران از کنفرانس کی‌روش

قبل از شروع تمرین کارلوس کی‌روش و کریم انصاریفرد در کنفرانس خبری قبل از بازی تیم ملی مقابل آمریکا شرکت کردند و پاسخگوی سوالات خبرنگاران بودند. نکته جالب این کنفرانس حضور پرتعداد خبرنگاران ایرانی و خارجی بود و آن‌ها استقبال بسیار خوبی از کنفرانس کی‌روش انجام دادند. همچنین حضور تعداد زیاد خبرنگاران خارجی نشان دهنده این موضوع بود که دیدار ایران و آمریکا چقدر برای فوتبالدوستان در سراسر دنیا مهم است.

ایران سفید می‌پوشد

تیم ملی فوتبال ایران فردا سه شنبه در آخرین دیدار از مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف آمریکا می‌رود. این مسابقه که برای هر دو تیم اهمیت زیادی دارد و معادلات صعود به مرحله حذفی را تعیین می‌کند، از ساعت ۲۲:۳۰ آغاز می‌شود.

طبق هماهنگی‌های صورت گرفته، تیم ملی ایران همانند دیدار با ولز، در مسابقه با آمریکا هم پیراهن سفید بر تن خواهد داشت و آمریکا با پیراهن آبی رنگ به میدان می‌رود.

پاداش بسیار ویژه برای صعود تیم ملی

فدراسیون فوتبال قرار بود بابت پیروزی مقابل ولز به بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ملی پاداش بدهد. آنطور که گفته شد این پاداش برای هر بازیکن حدود ۱۵ هزار دلار است که پیش از بازی با آمریکا به ملی‌پوشان پرداخت خواهد شد. همچنین آنطور که شنیدیم فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش هم قرار است در صورت صعود تیم ملی به دور حذفی رقابت‌های جام جهانی، پاداش بسیار ویژه ای به اعضای تیم ملی پرداخت کند.

همه ملی پوشان تمرین کردند

در آخرین تمرین تیم ملی قبل از بازی مقابل آمریکا همه بازیکنان حاضر بودند و بدون مشکل تمرین کردند. خوشبختانه تیم ملی هیج مصدومی ندارد و همه بازیکنان در اختیار کادرفنی قرار دارند. به این ترتیب دست کی‌روش برای انتخاب ۱۱ مرد اصلی کاملا باز است، هرچند بعید است نسبت به بازی مقابل ولز تغییر زیادی در ترکیب تیم ملی داشته باشیم.

کی‌روش نگران جهانبخش نیست

علیرضا جهانبخش ستاره لژیونر تیم ملی در جریان بازی مقابل ولز کارت زرد گرفت و بازی حساس مقابل آمریکا را به دلیل دو کارته شدن از دست داد. در واقع جهانبخش تنها غایب تیم ملی برای بازی مقابل آمریکا خواهد بود. با این وجود کی‌روش خیلی نگران غیبت این بازیکن نخواهد بود. در پست جهانبخش دست کی‌روش باز است و نفراتی مثل قلی زاده، انصاریفرد، وحید امیری و ترابی را در اختیار دارد که می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. جهانبخش در دیدار قبلی تیم ملی هم نیمکت نشین بود و قلی زاده در ترکیب اصلی به میدان رفت. عملکرد بسیار خوب ستاره ایرانی شارلوا باعث شد تا شانس این بازیکن برای فیکس شدن در بازی مقابل آمریکا بیشتر از سایر بازیکنان باشد.

آمریکا آنالیز شد

صبح دیروز جلسه فنی کادرفنی تیم ملی با بازیکنان در هتل الریان برگزار شد و کی‌روش و دستیارانش آخرین نکات لازم را در مورد تیم ملی امریکا گوشزد کردند.

صحبت‌های کی‌روش

آخرین تمرین تیم ملی با صحبت‌های کی‌روش شروع شد و بازیکنان هم به دفت به صحبت‌های او گوش می‌دادند. سرمربی تیم ملی حسابی طی روزهای گذشته سعی کرد تا شاگردانش را به اوج انگیزه برساند و حسابی آن‌ها را برای تقابل با آمریکا آماده کند. به نظر می‌رسد کی‌روش در این زمینه کارش را به خوبی انجام داده و بازیکنان تیم ملی با روحیه و انگیزه بالا در تمرین حاضر شدند.

کی‌روش هنوز انتخاب نکرده است

سوال بسیاری از علاقه مندان به فوتبال مربوط به این است که کی‌روش برای بازی مقابل امریکا چه کسی را درون دروازه قرار خواهد داد. حسینی بعد از نمایش ضعیف مقابل انگلیس، در دیدار مقابل ولز کلین شیت کرد و عملکرد خوبی داشت. همچنین بیرانوند هم بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت، با آمادگی بالا در تمرینات شرکت کرده است. با این حال هنوز کی‌روش انتخاب نهایی خودش را انجام نداده و شاید در آخرین لحظه در این مورد تصمیم گیری کند.

آرزوی موفقیت کلینزمن برای تیم ملی ایران

«یورگن کلینزمن» سرمربی سابق تیم‌های ملی فوتبال آلمان و آمریکا که یکی از کارشناسان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است، بعد از پیروزی تیم ملی ایران مقابل ولز از روش بازی تیم کارلوس کی روش انتقاد کرد و گفت که بازیکنان ایران با صحبت با کمک داور و داور چهارم، جو بازی را به سود خود تغییر دادند. وی تاکید کرده بود که این مسئله برگرفته از فرهنگ ایران است.

بعد از این اظهارنظر، کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران با انتشار پیامی به شدت از کلینزمن انتقاد کرد و از او دعوت کرد که برای شناخت بیشتر تیمش، به اردوی ایران بیاید؛ البته به شرطی که از عضویت در «گروه تحقیقات جام جهانی» فیفا استعفا بدهد.

فدراسیون فوتبال ایران هم با انتشار پیامی به کلینزمن حمله کرد تا اسطوره فوتبال آلمان روز گذشته در مصاحبه‌ای از موضع خود عقب نشینی کند: «هرگز از کارلوس یا تیم ایران انتقاد نکردم. آنچه که من توصیف کردم، شیوه احساسی و عاطفی آنها بود که گاهی حتی قابل تحسین است.»

اما کلینزمن که در آستانه دیدار ایران و آمریکا همچنان به خاطر اظهارنظرش تحت فشار قرار دارد، بعدازظهر امروز دوشنبه با انتشار پیامی، بار دیگر تلاش کرد تا از انتقادات نسبت به خودش کم کند.

سرمربی سابق تیم ملی آمریکا در توییتر خود نوشت: «نظرات من در مورد بازی ولز و ایران کاملاً مربوط به فوتبال بود. متأسفانه این موضوع از بستر فوتبال خارج شد. من دوستان ایرانی زیادی دارم و همیشه از مردم، فرهنگ و تاریخ آنها تعریف و تمجید کرده بودم.»

کلینزمن همچنین برای ایران بهترین‌ها را در مسابقات پیش رو آرزو کرد تا به این شکل نشان بدهد در تلاش برای به دست آوردن دل فوتبالدوستان ایرانی است.

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار