۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹

کپی یحیی این بار از روی دست مجیدی برای قهرمانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،کپی یحیی این بار از روی دست مجیدی برای قهرمانی. سه برد با یک گل زده و دستیابی به ۹ امتیاز اکنون سرخپوشان را به صدر جدول پیش از تعطیلی لیگ برای مسابقات جام جهانی قطر رسانده تا یحیی گل محمدی با آرامش...

یحیی گل محمدی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،کپی یحیی این بار از روی دست مجیدی برای قهرمانی. سه برد با یک گل زده و دستیابی به ۹ امتیاز اکنون سرخپوشان را به صدر جدول پیش از تعطیلی لیگ برای مسابقات جام جهانی قطر رسانده تا یحیی گل محمدی با آرامش بیشتری تیمش را برای دیدار دربی آماده کند و از نظر ذهنی و روحی در شرایط بهتری نسبت به حریف قرار داشته باشند.

کپی یحیی این بار از روی دست مجیدی برای قهرمانی

پرسپولیس که توانسته بود پیش از تعطیلی لیگ به واسطه اردوی تیم ملی در اتریش تیمش را به صدر جدول برساند، در بازگشت ملی‌پوشان طی دو بازی تنها به یک امتیاز دست یافت. آنها مقابل تراکتور در شرایطی که در ثانیه‌های پایانی مهدی ترابی پنالتی تیمش را از دست داد، در آزادی شکست خوردند و در ادامه مقابل سپاهان نیز نتوانستند نمایش فنی بالایی از خود به جا گذاشته و با یک امتیاز نقش جهان اصفهان را ترک کردند.

در ادامه اما سه برد با یک گل زده برابر مس رفسنجان، ملوان بندرانزلی و در نهایت مس کرمان آنها را به صدر جدول بازگرداند تا روحیه مناسبی پیش از تعطیلات داشته باشند و مهیای اردوی آماده سازی پیش از جدال بزرگ با استقلال که قرار است بعد از جام جهانی برگزار شود، شوند.

پرسپولیس در شرایطی برابر مس رفسنجان به برتری یک گله رسید که حتی یحیی گل محمدی نیز به نمایش محتاطانه تیمش خصوصا در نیمه دوم و بعد از گلی که به ثمر رساندند، اعتراف کرد و مدعی شد شاگردان نگران از دست رفتن فرصت دستیابی به سه امتیاز بودند.

این اتفاق اما در جدال مقابل ملوان بندرانزلی با توجه به اینکه سرخ‌ها در دقایق پایانی و در نیمه دوم به گل برتری دست یافتند، به شکل دیگری دنبال شد. یحیی که تشنه برتری در این بازی بود، در نیمه دوم دیاباته را نیز در کنار لوکادیا قرار داد تا توان هجومی تیمش را افزایش دهد و در نهایت نیز به خواسته خود رسید و چند موقعیت دیگر را هم روی ضدحملات برای افزایش تعداد گل‌هایش از دست داد.

جدال با مس کرمان نیز به همین شکل دنبال شد؛ شاگردان فرزاد حسین خانی با پرس و بازی تدافعی خود به دنبال این بودند تا فضای بازیسازی را از حریف بگیرند و موقعیتی به آنها ندهند. با این حال پرسپولیس با تغییراتی که خصوصا در خط میانی تیمش ایجاد کرد، طراوت بیشتری به بازی داد و در نهایت با ارسال بی نقص سروش رفیعی و ضربه تمام کننده شیخ دیاباته به خواسته خود برای دستیابی به سه امتیاز رسید و دقایق پایانی را کنترل کرد.

پرسپولیس در این فصل تنها سه بار طی ۱۱ بازی اخیر بیش از یک گل به ثمر رسانده‌است. آنها نفت آبادان را با ۲ دو گل شکست دادند. برابر نفت مسجدسلیمان با نتیجه ۲-۱ در خانه حریف به برتری رسیدند و هوادار را نیز در خانه‌اش با نتیجه ۳-۱ شکست دادند تا پرگل‌ترین بازی‌های این تیم برابر دو تیم قعرنشین جدول و همچنین شاگردان ساکت الهامی رقم بخورد.

کپی یحیی این بار از روی دست مجیدی برای قهرمانی

کپی یحیی این بار از روی دست مجیدی برای قهرمانی

این تیم در دوره سرمربیگری گابریل کالدرون نیز رو به برتری‌های اقتصادی آورده بود و همین موضوع عامل حضور آنها در صدر جدول طی نیم فصل شده بود. با این حال تیمی که در ابتدای فصل و در دوره نقل و انتقالات با جذب برترین نفرات گلساز (سعید صادقی و سروش رفیعی) و در اختیار داشتن مهدی ترابی و تقویت خط حمله با جذب دو مهاجم خارجی ( شیخ دیاباته و یورگن لوکادیا) به نظر می‌رسید، شرایط سختی را برای مدافعان حریف شکل دهد و برترین خط هجومی لیگ را به نام خود کند، طی ۱۱ هفته اخیر از این حیث از نظر آماری به دور بوده است. با این حال یحیی گل محمدی و تیمش با دستیابی به ۲۴ امتیاز طی ۱۱ بازی، از معدل دستیابی به عنوان قهرمانی دور نیستند و شاید همین بردهای اقتصادی که در فصل گذشته نیز فرهاد مجیدی در همین شرایط قرار داشت، بار دیگر بتوانند جام قهرمانی را به ویترین باشگاه اضافه کنند.

در این فصل تا اینجا یورگن لوکادیا با ۶ گل زده، برترین گلزن این تیم است. سعید صادقی دو گل، میلاد سرلک، علی نعمتی و شیخ دیاباته به همراه یک گل زده توسط مدافع حریف، ۵ گلزن پرسپولیس لقب گرفته‌اند. در فصول گذشته و در جمع بازیکنان کنونی این تیم شاهد گلزنی نفراتی چون وحید امیری، مهدی ترابی، امید عالیشاه، کمال کامیابی نیا، حامد پاکدل، مهدی عبدی و سیامک نعمتی نیز بوده‌ایم و احتمالا در ادامه فصل نیز آنها بتوانند حلقه شادی گل خود را ترتیب دهند. باید دید پرسپولیس همچنان بر سر مدار بردهای اقتصادی کار را در ادامه مسیر دنبال خواهد کرد یا با توجه به فاز تهاجمی قدرتمندی که در اختیار دارد، شرایط به شکل هیجان‌انگیزتری برای هواداران این تیم دنبال خواهد شد.

با این حال نکته آماری جالب توجه اینجاست که خط حمله پرسپولیس همانند نفت مسجدسلیمان قعرنشین ۱۱ گل به ثمر رسانده و معدل یک گل در هر بازی را به نام خود کرده است. سرخپوشان به همراه نفت مسجدسلیمان به صورت مشترک در رده ششم برترین خط هجومی لیگ بعد از پایان هفته یازدهم قرار دارند.

استقلال فرهاد مجیدی در فصل گذشته با آمار ۳۹ گل زده طی ۳۰ بازی توانسته بود با اتکا به بردهای اقتصادی و البته عملکرد دفاعی مناسب با دریافت تنها ۱۰ گل خورده، عنوان قهرمانی را به نام خود کند و بعد از ۵ فصل آن را از دسترس پرسپولیس خارج کند. این در حالی بود که پرسپولیس در فصل گذشته با ثبت ۴۴ گل زده برترین خط حمله لیگ را به نام خود کرده بود.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار