۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹

کنگره بین المللی علوم انسانی و اسلامی برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، حجت الاسلام والمسلمین معصومی، رییس مرکز آموزشی علوم و معارف اسلامی در قم در نشستی که با موضوع گرامیداشت هفته پژوهش در قم بر گزار شد، پاسخگویی به نیازهای مردم عراق را از ماموریت های این پژوهشگاه عن...

کنگره بین المللی علوم انسانی و اسلامی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، حجت الاسلام والمسلمین معصومی، رییس مرکز آموزشی علوم و معارف اسلامی در قم در نشستی که با موضوع گرامیداشت هفته پژوهش در قم بر گزار شد، پاسخگویی به نیازهای مردم عراق را از ماموریت های این پژوهشگاه عنوان کرد و گفت: این پژوهشگاه در حوزه علوم اسلامی و انسانی در حال پژوهش است که در این رابطه به تاریخ، روانشناسی، علوم قرآن و حدیث از جمله این موارد است.

وی بیان داشت: مخاطبین این مجموعه هم عراق، و به درخواست آنها احداث شده است. این مجموعه برای رفع نیازهای آنها تحت عنوان مرکز آموزشی علوم و معارف اسلامی راه اندازی و تا کنون ۴ هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده اند.

رئیس مرکز آموزشی علوم و معارف اسلامی با اشاره به کار بردی بودن پژوهش افزود: متاسفانه پژوهش ما با نیازهای جامعه و کاربردی آن فاصله وارد و لذا نتوانسته نیازهای جامعه را رفع کند.

وی بیان داشت: این ضعف ها به ساختار و سوری بودن مراکز در عرصه پژوهش برمی گردد ولی این مرکز توانسته این ضعف مهم کاربردی بودن را رفع کند چرا که دانش پژوه مستقیم با بازار کار سروکار دارد و مشکلات را از نزدیک دیده و براساس آن پژوهش انجام می دهد.

رئیس مرکز آموزشی علوم و معارف اسلامی گفت: این مرکز دانشجویان را براساس نیاز جامعه تربیت می کن و این مهمترین مأموریت این مرکز است.

وی افزود:برگزاری نشست های تخصصی در مسائل مختلف مدیریت، اقتصاد، برگزاری کارگاه های آموزشی و برگزاری کارگاه هایی برای ارتباط بین معارف و مبانی و علوم انسانی و اسلامی و راه اندازی نشریه تخصصی در ارتباط با مسئله حقوق از جمله فعالیت ها است که در این مجموعه بیشتر به آن پرداخته می شود و این هم به دلیل وجهه بین المللی بودن این مرکز است.

حجت الاسلام معصومی از برگزاری کنگره بین المللی علوم انسانی و اسلامی در خرداد سال بعد خبر داد و بیان داشت: پیش همایش کنگره هم در ۱۲ دیماه در قم برگزار می شود.

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار