۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰

کنعانی: احتمالا دور جدید مذاکرات برجامی بزودی برگزار شود/زمان مذاکرات ایران و عربستان مشخص نشده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  ناصر کنعانی در نشست خبری خود با خبرنگاران داخلی و خارجی همچنین گفت : برخی از  کشورهای همسایه  نیز در پی این حوادث اقدام به ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به ایران کردند که از آنها نیز تشکر می‌کنیم. ...

کنعانی: احتمالا دور جدید مذاکرات برجامی بزودی برگزار شود/زمان مذاکرات ایران و عربستان مشخص نشده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  ناصر کنعانی در نشست خبری خود با خبرنگاران داخلی و خارجی همچنین گفت : برخی از  کشورهای همسایه  نیز در پی این حوادث اقدام به ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به ایران کردند که از آنها نیز تشکر می‌کنیم.

ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به سوالی در مورد تحولات اخیر عراق  گفت : ما با حساسیت تحولات اخیر عراق را پیگیری می‌کنیم و معتقدیم بهترین روش برای حل مسائل داخلی عراق، گفت‌وگو است.
وی همچنین گفت: ایران همواره به انتخاب مردم عراق احترام گذاشته و می‌گذارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در مورد مذاکرات احیای برجام گفت: بعد از تبادل پیام‌ها و دیدگاه‌ها در روزهای اخیر و بررسی‌هایی که بر روی متون پیشنهادی انجام شد، این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک بتوانیم در خصوص زمان مذاکرات به نتیجه برسیم و احتمالا دور جدید مذاکرات را شاهد باشیم و این بستگی کامل به اراده طرف مقابل مشخصا آمریکا دارد.

وی همچنین در بخش دیگری از این نشست گفت: در صورتی که درخواست و تقاضای  رسمی  از سوی دولت لبنان  در مورد ارسال سوخت به این کشور در یافت کنیم، آن را به منظور کمک به مردم لبنان بررسی می‌کنیم . هنوز درخواست رسمی از سوی دولت لبنان در این ارتباط دریافت نکرده‌ایم.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت : هنوز زمان دور جدید مذاکرات ایران و عربستان مشخص نشده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد اتفاقات اخیر در مرزهای ایران و افغانستان گفت : این اتفاقات ناشی از عدم توجه و توجیه نیروهای مرزبانی افغانستان در خصوص خطوط مشترک مرزی دو کشور است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت : در مورد سفیر جدید ایران در یمن هنوز تصمیمی گرفته نشده است.
وی در مورد تعیین سفرای جدید ایران در انگلیس و فرانسه نیز گفت: وزارت خارجه در این مورد اقداماتی انجام داده ، مقدمات کار را فراهم کرده و امیدواریم در آینده نه چندان دور شاهد عزیمت سفیران کشورمان به این دو کشور باشیم.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار