۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳

کل بیماران کرونایی چهارمحال و بختیاری به ۳۶ هزار و ۹۰۰ نفر

[ad_1] به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شهرکرد ، بنابر اعلام ‌‌قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا‌ کشور، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان چهارمحال و بختیاری در بازه ۱۸ تا ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۰، بین ۳۳ تا ۵۵ درصد ‌بوده است. کاهش میزان رعایت پ...

کل بیماران کرونایی چهارمحال و بختیاری به ۳۶ هزار و ۹۰۰ نفر

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شهرکرد ، بنابر اعلام ‌‌قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا‌ کشور، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان چهارمحال و بختیاری در بازه ۱۸ تا ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۰، بین ۳۳ تا ۵۵ درصد ‌بوده است.

کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان چهارمحال و بختیاری در حالی است که در بهمن‌ماه سال گذشته، این استان از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی در رتبه سوم کشوری قرار داشت.

به گزارش تسنیم، با توجه به اینکه سطح مورد انتظار رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مهار موج چهارم بیماری کرونا حداقل ۹۰ درصد است، استان چهارمحال و بختیاری در وضعیت خوبی قرارا ندارد و این بدین معناست که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید حدودا ۲ برابر شود تا این استان از موج چهارم بیماری کرونا خارج شود.

رشد فزاینده آمار کرونایی در استان و وضعیت قرمز در تمامی شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری در کنار این کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گویای این است که همت مردم باید جدی‌تر و از عادی‌انگاری دوری شود تا موج چهارم کرونا مهار شود.

هم‌اکنون مانند روزهای گذشته، تمامی شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز کرونایی و سطح ۳ هشدار قرار دارند، این یعنی مشاغل سطح ۲ و ۳ و ۴ در این شهرستان‌ها تعطیل و مشاغل سطح ۱ با محدودیت و با رعایت دستورات بهداشتی مشغول به فعالیت هستند.

سطح بیماری کرونا اکنون در استان چهارمحال و بختیاری به یک بحران تبدیل شده است، بحرانی که روزانه جان چندین نفر را در سنین مختلف در استان می‌گیرد، از آن طرف مردمی که شاهد این حوادث فجیع هستند، هر روز و هر روز پروتکل‌های بهداشتی را کمتر رعایت می‌کنند.

 کل موارد مبتلای به کرونا در چهارمحال و بختیاری به ۳۶ هزار و ۹۰۰ مورد رسید 

بنابر آمار ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از ابتدای همه‌گیری ویروس کووید۱۹ در استان تا ظهر امروز، ۱۰۴ هزار و ۲۴۹ مورد نمونه و تست کرونا گرفته شده است که تعداد موارد مبتلای به این ویروس را در استان به ۳۶ هزار و ۹۶۷ مورد رسانده است.

طی ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز، یک هزار و ۱۹۷ نفر به مراکز درمانی و بهداشتی مراجعه کرده‌اند، همچنین تست ۳۳۱ نفر به صورت سرپایی به ویروس کووید ۱۹ مثبت اعلام شده است.

با بستری شدن ۱۷۹ نفر در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان، مجموع کل بستری‌های فعلی به ۵۴۹ نفر رسیده است که از این تعداد، ۴۶۹ به طور قطعی به ویروس کووید۱۹ مبتلا و مابقی نفرات در انتظار آزمایش جهت ابتلا یا عدم ابتلا به این ویروس هستند.

گفتنی است هم‌اکنون ۶۸ نفر در ICUهای مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان با حال وخیم و نسبتا بد تحت مراقبت‌های ویژه بستری هستند، همچنین با جان باختن ۶ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز، مجموع جان‌باختگان ناشی از ویروس کووید۱۹ در سراسر استان به ۹۰۰ نفر رسیده است.

  انتهای پیام/۷۵۴۰/ش

[ad_2]

Source link

مطالب مرتبط

آخرین اخبار