۰۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹

کلاهبردار باهوش بالاخره به دام پلیس افتاد

جانشین فرمانده انتظامی استان اردبیل از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای وارد کننده لباس به هنگام ورود به کشور خبر داد.

کلاهبردار باهوش بالاخره به دام پلیس افتاد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سرهنگ جواد تقوی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در پی وصول یک فقره پرونده به پلیس آگاهی استان اردبیل و اعلام شکایت شاکی مبنی بر اینکه در فضای مجازی با فردی که در رابطه با خرید، فروش و واردات لباس فعالیت داشته آشنا و این فرد با سوءاستفاده و جلب اعتماد و فروش اجناس تقلبی، از او ۱۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این کلاهبردار در قالب یک شرکت خارجی فعالیت مجرمانه انجام می‌داد، افزود: با بررسی‌های اولیه و انجام اقدامات فنی و تخصصی ماموران مشخص شد این کلاهبردار حرفه‌ای به خارج از کشور متواری شده است.

او اظهار کرد: پس از هماهنگی با پلیس بین‌الملل و با هماهنگی اطلاعاتی و عملیاتی با پلیس استان آذربایجان‌غربی، کلاهبردار هنگام ورود به کشور در ماکو دستگیر شد.

سرهنگ تقوی با اشاره به انتقال کلاهبردار حرفه‌ای به استان اردبیل، بیان کرد: متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده و صدور قرار وثیقه به مبلغ ۲۱۰ میلیارد ریال روانه زندان شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اردبیل با تاکید بر توجه به هشدار‌های انتظامی و آموزش‌های همگانی پلیس با هدف پیشگیری از وقوع جرم، گفت: اعتماد بیجا و عدم تبحر و آشنایی و سرمایه‌گذاری بدون در نظرگرفتن عواقب و خطرات احتمالی، بسترساز کلاهبرداری از افراد است.

وی با اشاره به برخورد قاطع و قانونی پلیس با فرصت طلبان، سوء استفاده کنندگان و بر هم زنندگان امنیت عمومی جامعه از شهروندان خواست، هرگونه مورد مشکوک را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار