۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴

کری سرمربی تراکتور برای پرسپوللیس ؛ بردیف “تونی اولیویرا” می شود ؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از فوتبالی؛ از هفته هفتم رقابت های لیگ برتر فوتبال کشورمان یکشنبه دهم مهرماه پرسپولیس و تراکتور قرمزترین دربی فوتبال کشور را برگزار خواهند کرد؛ مسابقه ای که همیشه حساسیت های خاص خود را داشته...

مهاجم منفور جای یاغی را گرفت!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از فوتبالی؛ از هفته هفتم رقابت های لیگ برتر فوتبال کشورمان یکشنبه دهم مهرماه پرسپولیس و تراکتور قرمزترین دربی فوتبال کشور را برگزار خواهند کرد؛ مسابقه ای که همیشه حساسیت های خاص خود را داشته و تعطیلات پس از فیفادی را در همان ابتدا برای علاقه مندان به فوتبال حسابی داغ خواهد کرد.

اما این مسابقه برای سرمربی تازه وارد تراکتور به نوعی اولین محک جدی است. قربان بردیف که در روسیه سرمربی به‌نامی است و توانسته دو بار نیز قهرمان لیگ این کشور شود، در طول دوران بلندمدت مربیگری خود بازی های بزرگ مقابل تیم های صاحب نام کم نداشته و انتظار می رود با سبک و سیاق همیشگی خود و در کمال آرامش تیمش را مقابل پرسپولیس هدایت کند؛ مسابقه ای که البته به خوبی می داند چقدر برای تی‌تی ها حائز اهمیت است و برد در آن می تواند قربان را تا نقطه ماکسیمم محبوبیت در تبریز برساند.

اما روی بد سکه برای سرمربی ترکمن در اولین بازی دشوارش در لیگ برتر ایران طلسمی است که تراکتور دچار آن شده است. پرشورها آخرین بار برد تیم محبوب خود در آزادی را هشت سال پیش با هدایت رسول خطیبی جشن گرفتند و پس از آن هیچ گاه نتوانسته اند سرخ های پایتخت نشین را در تهران شکست دهند.اما اگر سری به آمار سرمربیان خارجی تراکتور مقابل پرسپولیس بزنیم نیز وضعیت به همان اندازه خوب نیست. تراکتور در این سال ها سرمربیان خارجی مختلف و نامداری روی نیمکت خود دیده ولی مردان از فرنگ آمده هم نتوانسته‌اند برد مقابل پرسپولیس را به تی‌تی ها هدیه دهند. البته آخرین برد تراکتور مقابل پرسپولیس در لیگ نوزدهم و با یک سرمربی خارجی به دست آمده؛ جایی که شاگردان مصطفی دنیزلی با تک گل احسان حاج صفی توانستند در تبریز از سد سرخ های تهرانی بگذرند.

اما آمار در تهران همچنان طلسم‌وار و نگران کننده است. آخرین سرمربی خارجی تراکتور که توانسته بر پرسپولیس در آزادی غلبه کند، تونی اولیویرا پیرمرد محبوب پرتغالی است. دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۱ تیم تحت هدایت تونی توانست با گل دقیقه ۸۲ سیدمهدی سیدصالحی بر شاگردان مانوئل ژوزه غلبه کند تا مرد سیبیلوی محبوب تراکتوری ها آخرین سرمربی خارجی‌ای باشد که در قامت سرمربی تیم سرخ‌پوش تبریزی از سد پرسپولیس در تهران گذشته است.

اما تراکتور دوباره با یک سرمربی خارجی دیگر به آزادی خواهد رفت و قصه می تواند برای پیرمرد روسی نیز به همان اندازه شیرین شود. بردیف مطمئنا این روزها با شاگردانش مشق برد مقابل صدرنشین را بارها و بارها مرور کرده و بسیار دوست دارد در آزادی قدم در جای پای تونی اولیویرا بگذارد.

منبع: فوتبالی

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط