۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹

کاهش ۱۴ درصدی تعداد فوتی‌های کرونا در تهران/تزریق ۷۰۰ هزار واکسن کرونا در ده روز آینده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا استان اظهار کرد: نظام برخورداری شهروندان استان از خدمات پایه نسبت به همه استان‌ها پایین‌تر است، اگر در استان‌های دیگ...

کاهش ۱۴ درصدی تعداد فوتی‌های کرونا در تهران/تزریق ۷۰۰ هزار واکسن کرونا در ده روز آینده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا استان اظهار کرد: نظام برخورداری شهروندان استان از خدمات پایه نسبت به همه استان‌ها پایین‌تر است، اگر در استان‌های دیگر دیگر هر هزار روستا یک خانه بهداشت دارند، در تهران هر دو هزار روستا یک خانه بهداشت دارند. رشد جمعیت به تناسب نیاز‌ها و امکانات نبوده و الان تهران با این وضعیت مواجه است.

وی ادامه داد:بعد از انقلاب تنها یک بیمارستان قلب شریعتی در شهر تهران ساخته شده، ولی الان با تلاش‌های صورت گرفته شاهد گسترش بیمارستان تجریش و مهدی کلینیک  هستیم؛در حال حاضر در شهر‌های فیروزکوه و دماوند بیش از ۷۱ درصد مردم واکسن دریافت کرده اند.

استاندار تهران گفت:کل آمار‌های کرونایی با شیب خوبی در حال پایین نزول است که باید آن را حفظ  و سرعتش را بیشتر کنیم. دلیل این اتفاق افزایش واکسیناسیون، تعطیلی یک هفته‌ای و رعایت پروتکل‌ها بود که باید مراقبت شود تا وارد پیک ششم نشویم و با رهگیری، فاصله گذاری، رعایت بهداشت فردی و جمعی این موضوع امکان پذیر است. در آستانه بازگشایی مدارس استاندارد سازی سرویس‌های بهداشتی و افزایش بودجه سرانه باید حتما در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان کرد:کاهش ۱۴ درصد در فوتی‌ها و ۱۶ درصدی در سرپایی‌ را در تهران شاهد هستیم و بیماران بستری در بخش های عادی نیز ۱۶.۸ درصد کاهش داشته است. در حال حاضر ۶۶۴۹ بیمار بستری در تهران داریم که اگر روند کاهشی در هفته آینده داشته باشیم بستری عادی و ویژه هم کاهش پیدا می‌کند.

استاندار تهران گفت:در استان تهران روند واکسیناسیون را تسریع پیدا کرده و مقرر شده که از فردا ظرفیت به ۲ برابر افزایش یابد که در این زمینه آمادگی لازم در این زمینه وجود دارد. تا امروز ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار واکسن در تهران تزریق شده که ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر دز اول دریافت کرده اند و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هم دز دوم را دریافت کرده اند. در حال حاضر ۳۲۴ مرکز تجمیعی داریم. از روز سه شنبه ۱۶۰ ایستگاه در بیمارستان‌های خصوصی فعال خواهد شد و هلال احمر ۷ مرکز که نیروی واکسیناتور و ثبات دارند که در اختیار مراکز واکسیناسیون قرار خواهند داد.

محسنی بندپی تصریح کرد: شهرداری تهران علاوه بر مراکزی در اختیار دانشگاه است فردا لیست مراکز مستقل خود را اعلام می‌کند. مراکز بیمارستانی تامین اجتماعی ۱۰ مرکز را در اختیار قرار خواهند داد. مقرر شد که هیچ محدودیت سنی در مراکز قائل نشوند و افراد بالای ۱۸ سال پذیرش شوند مگر اینکه جمعیت زیادی در آن مرکز حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: با افزایش مراکز و بسیج همه امکانات و ظرفیت‌ها از فردا پای کار خواهند بود تا روزانه ۷۰۰ هزار واکسن طی ۱۰ روز تزریق شود.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار