۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵

کاهش تعداد مراکز دفن زباله در کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، احمد وحیدی وزیر کشور امروز سه‌شنبه ۲۵ آبان بعد از حضور در کمیسیون شوراهای مجلس در تشریح جزئیات این نشست اظهار کرد: درباره پسماند‌ها در این جلسه با نمایندگان صحبت کردیم. در این خصوص چند مساله داریم...

کاهش تعداد مراکز دفن زباله در کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، احمد وحیدی وزیر کشور امروز سه‌شنبه ۲۵ آبان بعد از حضور در کمیسیون شوراهای مجلس در تشریح جزئیات این نشست اظهار کرد: درباره پسماند‌ها در این جلسه با نمایندگان صحبت کردیم. در این خصوص چند مساله داریم؛ ابتدا بحث دفن آن‌ها است، سعی کردیم این مساله به ۲۸۰ کاهش پیدا کند؛ باید سامانه‌های تبدیل زباله به کمپوست را با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های زباله سوز را استفاده کنیم.

وی افزود: باید تفکیک زباله‌های خشک و‌تر از مبدا را در برنامه‌های شهرداری‌ها و خانوار‌ها بیشتر اجرایی کنیم؛ شهرداری‌ها و مردم باید کمک کنند تا این مشکلات را مدیریت کنیم.

وزیر کشور تصریح کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی و بازسازی آن هم بسیار مهم است؛ باید مبالغ مناسبی را برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در نظر گرفت؛ دولت و مجلس می‌توانند در این باره کمک کنند؛ با خرید ناوگان حمل و نقل عمومی از تولید کنندگان داخلی، آن‌ها هم با اطمینان خاطر در بحث حمل و نقل کار بیشتری خواهند کرد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار