۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸

کانون جوانان بانک ملی/ کانون جوانه های بانک ملی ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، کانون جوانان بانک ملی/ کانون جوانه های بانک ملی ایران به منظور آشنایی کودکان با امور بانکی تاسیس شده است. با توجه به لزوم آموزش اصول اقتصادی به زبان ساده در سنین پایین به عنوان موضوعی که امروزه در...

کانون جوانان بانک ملی/ کانون جوانه های بانک ملی ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، کانون جوانان بانک ملی/ کانون جوانه های بانک ملی ایران به منظور آشنایی کودکان با امور بانکی تاسیس شده است. با توجه به لزوم آموزش اصول اقتصادی به زبان ساده در سنین پایین به عنوان موضوعی که امروزه در اکثر جوامع پیشرفته مورد توجه قرار گرفته است، در همین راستا بانک ملی ایران سایتی مختص نوجوانان و جوانان به آدرسkids.bmi.ir راه اندازی نموده است که فرهنگی آموزشی، بانکی و در عین حال سرگرم کننده و تفریحی است.

در این سایت واژگانی مثل پول، پس انداز، بودجه بندی، صرفه جویی، فعالیت اقتصادی و … در قالبی شیرین و جوان پسند مثل داستان، انواع بازی، اتاق های گفتگو و … آموزش داده می شود. این سایت در دو رده سنی زیر ۱۲ سال و بین ۱۲ تا ۱۸ سال طراحی گردیده است و در کنار این آموزش‌ها براساس نوع فعالیت هایی که نوجوانان و جوانان در این سایت انجام می‌دهند، امتیازهایی به آنها تعلق گرفته و مزایایی به آنها اختصاص داده خواهد شد.

بانک ملی ایران در تمام سال‌های فعالیت خود و در ۹۰ سال اخیر، همواره برنامه‌هایی برای ایجاد ارتباط با خانواده‌ها، کودکان و نوجوان، جذب کودکان و نوجوانان و ایجاد حساب پس انداز داشته است. بزرگترها به یاد دارند که بانک ملی ایران یک قلک فلزی به کودکان و نوجوانان هدیه می داد که روی آن صندوق پس انداز ملی نوشته شده بود، کلید قلک در بانک موجود بود و وقتی کودکان از دریافتی‌های روزانه خود از پدر و مادر، قلک را پر می کردند، آن را به بانک برده و بانک در مقابل برای آنها حساب پس انداز باز می کرد و دوباره قلک برای پر شدن به خانه‌ها می رفت.

این نوع تشویق به پس‌انداز و آینده‌نگری، موضوعی است که اکثر بزرگترهای بالای ۴۰ سال به یاد دارند که مبنای پس انداز کردن و روی حساب زندگی کردن بوده است.

امروزه با رشد فضای مجازی و فناوری‌های مختلف، به جای قلک و کتاب و نقاشی و دفترچه حساب، بانک ملی از طریق فضای مجازی با کودکان و نوجوانان ارتباط برقرار کرده تا ضمن فرهنگ سازی و ارتباط موثر در مورد ضرورت پس انداز و برنامه‌های بانکی، حساب بانکی برای کودکان و نوجوانان باز کند.

به عبارت دیگر، بانک ملی ایران همواره برنامه‌های مختلف آموزش‌های اقتصادی، پس انداز و حساب بانکی برای کودکان داشته است.

علاوه بر برنامه‌های آموزشی اقتصادی و بانکی به کودکان و نوجوانان و جذب پس انداز، برنامه‌های دیگری مانند مدرسه سازی، ساخت بیمارستان، امور خیریه مربوط به کودکان ونوجوان نیز مورد توجه بانک ملی ایران بوده است و در چند دهه اخیر مدارس و مراکز امور خیریه بسیاری ساخته شده است.

کانون جوانان بانک ملی

کودکان فردای ایرانند

«کودکان، فردای ایرانند» طرح مشترک بانک ملی با موسسه خیریه زنجیره امید است. این مؤسسه ساخت یک بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در منطقه جوادیه تهران در زمینی به مساحت ۲۵ هزار مترمربع را با هدف فراهم کردن خدمات پزشکی و درمانی برای کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال بی بضاعت و نیازمند کلید زده‌است. این بیمارستان با مشارکت خیرین جامعه برای رسیدگی به کودکان و نوجوانان دارای بیماری‌های قلبی، ارتوپدی و ناهنجاری‌های ترمیمی تأسیس می‌شود. سالانه هزاران کودک با بیماری‌های مادرزادی مختلف در ایران متولد می‌شوند. تولد ۱۰ هزار نوزاد با بیماری‌های ارتوپدی، پنج هزار نوزاد با مشکلات ترمیمی و ۱۶ هزار نوزاد با عارضه قلبی، بانک ملی ایران را بر آن داشت که به این حوزه ورود کند.

ساخت چنین بیمارستانی بسیار پرهزینه بوده و طبیعی است که تأمین مالی این اقدام از توان یک یا چند نفر بر نمی‌آید. بانک ملی ایران با شعار «کودکان، فردای ایرانند» در معرفی این اقدام پیش قدم شده‌است، تا با کمک خیرین تجهیز و ساخت آن به نتیجه برسد. در حال حاضر هزینه‌های ساخت بیمارستان به ازای هر تخت معادل شش میلیارد ریال برآورد می‌شود. زنجیره امید در حال ساخت اولین بیمارستان تخصصی برای کمک به کودکان بی بضاعت آسیب‌دیده می‌باشد. بانک ملی ایران به عنوان بانکی برخاسته از عرق ملی در کنار زنجیره امید قرار گرفته تا به کمک شما مردم عزیز و کارکنان خود در ساخت این بیمارستان مشارکت نماید. هزینه‌های مصرفی زنجیره امید به صورت شفاف در همین بخش اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کانون جوانه های بانک ملی ایران| فیلم

کانون جوانه‌ها

کانون جوانه‌های بانک ملی ایران با هدف آموزش مفاهیم اقتصاد، پول، سرمایه و فرهنگ‌سازی استفاده از خدمات نوین بانکی به کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۹۲ راه اندازی شده‌است.

تاکنون هسته مرکزی کانون جوانه‌ها، وب سایت kids.bmi.ir بود که کاربران با عضویت در این وب سایت و افتتاح حساب، فعالیـت خود را آغاز می کردند. این سایت شامل بخش‌هایی همچون تالار اطلاعات، بازی و سرگرمی، قصه، مسابقه، جشنواره و … است.

تعداد کاربران کانون جوانه‌های بانک ملی ایران در سال ۹۶، با رشد ۴۶ درصدی به حدود ۱ میلیون نفر رسید.

یکی از برنامه‌ها که از طریق کانون جوانه‌های بانک ملی ایران پیگیری شده، برنامه جزیره آرزوهاست. اکنون دروازه ورود به جزیره آرزوها در سایت بانک ملی ایران قابل دسترس است و از این طریق افراد به صورت مجازی ساکن جزیره آرزوها می شوند و به جمع ساکنین جزیره می پیوندند و با ورود به قسمت «ساکن جدید» و ورود کد و رمز کاربری که به گوشی تلفن همراه پیامک شده، عضو و ساکن جزیره می شوند.

قدرتمند ترین دوره آموزش برنامه نویسی و بازی سازی کشور
کانون جوانه‌های بانک ملی ایران محلی برای ارائه آموزش‌های اقتصادی به نوجوانان است و به خوبی توانسته جایگاه خود را در میان مخاطبانش پیدا کند را می توان چکیده تجربیات ۹ دهه بانک و راهی برای انتقال آن به نسل بعدی دانست.

کانون جوانه‌ها توانسته با ارائه مفاهیم به شکلی ساده و مورد پسند رده سنی هدف در فضای مجازی، به خوبی نظر آنها را جلب کند.

اکنون تعداد اعضای کانون جوانه‌های بانک ملی ایران از مرز ۲ میلیون نفر گذشته است. این کانون که از سال ۱۳۹۲ با هدف آموزش مسائل مالی و افزایش سواد اقتصادی در مدارس و گروه سنی کودک و نوجوان تشکیل شده، در تلاش است با به کارگیری شیوه‌ها و ابزارهای مختلف از جمله بازی، سرگرمی، مشارکت در برگزاری رویدادها، برپایی مسابقه و جشنواره و اردو، مخاطبانش را هر چه بیشتر با مفاهیم حوزه پولی و بانکی آشنا کند.

کانون جوانه‌های بانک ملی ایران در فضای مجازی نیز فعالیت گسترده ای دارد. در حال حاضر صفحه اینستاگرام کانون حدود ۲۰ هزار نفر دنبال کننده دارد. در این صفحه علاوه بر اخبار تصویری مرتبط با کانون، انواع فیلم، انیمیشن، داستان و مسابقات مرتبط با مخاطبان نیز منتشر می شود.

تعداد بازدید از ویدئوهای صفحه اختصاصی این کانون در آپارات نیز به بیش از ۳۰ هزار بار رسیده است. این ویدئوها اغلب با هدف ارائه مفاهیم اقتصادی و نیز محصولات ارائه شده توسط کانون تهیه و منتشر شده است.

کانال کانون جوانه‌های بانک ملی ایران در اپلیکیشن «بله» که با اهداف فوق فعالیت می نماید هم اکنون بیش از ۴ هزار عضو دارد. در این کانال مفاهیم تولیدی درقالب عکس، متن و فیلم منتشر می گردد.

برگزاری مسابقات عکاسی «نوروز شاد با کانون جوانه‌ها» و «خرید جوانه‌ها» و نیز مسابقه «نامه ای به معلم خوبم» به خوبی مورد استقبال اعضای کانون قرار گرفت.

«کتاب» یکی از مهمترین محورهای مورد تاکید این کانون است و برگزاری مسابقه کتابخوانی «یک ماه، دو کتاب» به مناسبت ماه مبارک رمضان و نیز انتشار کتاب‌های «بزرگترین فیل جهان»، «اسبی به نام شباهنگ» و «موش‌های دندان اره ای» از اقدامات قابل توجه کانون جوانه‌های بانک ملی ایران در این زمینه است.

برپایی جشنواره بزرگ «بیستابیست» با هدف ترغیب اعضای کانون به استفاده از کارت‌های بانکی، برگزاری مسابقه استانی «ده پرسش، پنج جایزه»، مشارکت در جشنواره نقاشی «زیر چتر صلح» با کمیته زنان و کودکان انجمن صلح ایران و کمیسیون ملی یونسکو در ایران و افتتاح غرفه کاربازیا در شهر مشاغل کودکان برج میلاد تنها بخشی از اقدامات کانون جوانه‌های بانک ملی ایران برای توسعه دانش اقتصادی میان نوجوانان است.

آغاز به کار غرفه بانک ملی ایران در شهر مشاغل کودکان

کانون جوانه‌های بانک ملی ایران به منظور آموزش مفاهیم اقتصادی به کودکان و نوجوانان و آشنایی با بانکداری، غرفه خود در شهر مشاغل کودکان (کاربازیا) واقع در برج میلاد راه اندازی کرد. این بانک در راستای سیاست‌های خود برای آشنایی بیشتر نسل آینده ساز کشور با مفاهیم اقتصادی و تاریخچه بانکداری، شعبه شبیه سازی شده ای از بانک را در شهرک کاربازیا راه اندازی کرده و در آن کودکان در کنار سایر مشاغل می توانند همانند یک کارمند بانک برخی امور بانکی را انجام دهند و از نزدیک با فعالیت در شعبه آشنا شوند.

 

در این غرفه لباس‌های فرمی همانند کارمندان بانک طراحی شده که مورد استفاده کودکان قرار می گیرد و اسکناس‌هایی نیز جهت انجام امور دریافت و پرداخت بانکی نمونه سازی شده است. غرفه بانک ملی ایران فرصتی برای والدین است تا ضمن آشنایی کودکان خود با فرهنگ کار و تلاش، با تمرین و تجربه فعالیت در شعبه بانک زمینه رشد و پرورش توانایی‌های فردی و هوش مالی کودک را نیز فراهم کنند.

طرح «پایش ۱۴۰۰» بانک ملی

طرح «پایش ۱۴۰۰» بانک ملی به منظور سنجش بازخورد فعالیت‌های بانک در حوزه فعالیت‌های مرتبط با فرهنگ سازی در حوزه کودک و نوجوان عملیاتی شد که از طریق سایت بانک انجام می شود. نتایج این نظرسنجی در طراحی محصولات و تهیه نقشه راه روابط عمومی بانک در به کار گرفته خواهد شد. در نخستین مرحله طرح با محور شبکه‌های اجتماعی، بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر مشارکت کردند که پس از قرعه کشی، اسامی برندگان مشخص شد.

نحوه نصب اپلیکیشن هپ| فیلم

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط