۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲

چگونه هندوانه مرغوب انتخاب کنیم؟ / پنج روش مطمئن برای انتخاب هندوانه درجه یک!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، هیچ چیز مانند هندوانه تازه و شیرین در یک روز گرم تابستان شما را خنک نمی‌کند و هیچ چیز بدتر از این نیست که هندوانه انتخابی شما قرمز و شیرین از آب درنیاید! فصل تابستان در راه است و روزها گرم‌تر و گ...

چگونه هندوانه مرغوب انتخاب کنیم؟ / پنج روش مطمئن برای انتخاب هندوانه درجه یک!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، هیچ چیز مانند هندوانه تازه و شیرین در یک روز گرم تابستان شما را خنک نمی‌کند و هیچ چیز بدتر از این نیست که هندوانه انتخابی شما قرمز و شیرین از آب درنیاید!

فصل تابستان در راه است و روزها گرم‌تر و گرم‌تر می‌شوند. غیر از نشستن جلوی کولر گازی در خانه، برای خنک شدن هیچ راهی بهتر از خوردن یک هندوانه سرد، شیرین و خوشمزه وجود ندارد.

برای همه‌ی ما لحظه‌ی مواجهه با هندوانه‌ی بی‌رنگ و بی‌مزه‌ای که وقت و پول‌مان را صرف انتخاب و خرید آن کرده‌ایم، لحظه‌ی ناامیدکننده‌ای است. بالاخره از کجا بفهمیم هندوانه‌ای که انتخاب کرده‌ایم خوب است؟

شاید با این روش آشنا باشید: به هندوانه ضربه می‌زنید و از صدایی که می‌دهد متوجه می‌شوید آیا به اندازه کافی شیرین است یا خیر. اما خیلی از ما نمی‌دانیم با این روش دقیقا چگونه از کیفیت هندوانه مطمئن می‌شویم. پس چطور بفهمیم هندوانه‌ای که انتخاب کرده‌ایم شیرین است و روز ما را خراب نمی‌کند؟ در این جا با پنج روش مطمئن برای انتخاب یک هندوانۀ سرخ و شیرین آشنا می‌شوید.

به دنبال نقطه زرد رنگ باشید

درخشان‌ترین نقطه‌ای که در قسمت بیرونی هندوانه ظاهر می‌شود، در واقع قسمتی از هندوانه است که در باغ روی زمین قرار داشته است. هر قدر این لکه بیشتر مایل به زرد کرمی باشد، هندوانه شیرین‌تر است. با این حال، اگر لکه روشن هم‌مرز لکه سفید باشد، به احتمال زیاد هندوانه شیرین نیست.

به دنبال الگوهای تاربندی‌شده باشید

لکه‌های قهوه‌ای روی هندوانه که شبیه تار عنکبوت به نظر می‌رسند نشان می‌دهند که زنبورها گل هندوانه را لمس کرده‌اند. هرقدر این لکه‌های قهوه‌ای بیشتر باشد، هندوانه شیرین‌تر است.

هندوانه نر و ماده را بشناسید

بسیاری از این موضوع بی‌خبرند، اما کشاورزانی که هندوانه پرورش می‌دهند معمولاً آن‌ها را بر اساس گونه‌هایشان از هم متمایز می‌کنند. بنابراین، برای مثال، هندوانه‌های بیضوی بزرگ «نر» و هندوانه‌های کوچکتر و گردتر «ماده» هستند.

هندوانه‌های نر معمولا طعم آبکی دارند و زیاد سفت نیستند، در حالی که هندوانه‌های ماده شیرین‌تر و تردتر هستند.

به اندازه هندوانه توجه کنید

بزرگترین هندوانه فروشگاه را انتخاب نکنید، از طرفی کوچکترین هندوانه را هم انتخاب نکنید. در عوض، برای لذت بردن از طعم و بافت شیرین‌تر به سراغ هندوانه متوسط بروید.

ساقه هندوانه را بررسی کنید

ساقه قهوه‌ای و خشک نشان می‌دهد که هندوانه کاملا رسیده است. اگر ساقه هندوانه انعطاف‌پذیر و سبز رنگ باشد به این معنی است که میوه خیلی زود چیده شده و هنوز بطور کامل نرسیده است و شیرینی کمتری دارد.

حالا با این اطلاعات جدید می‌توانید بهترین هندوانه را انتخاب کنید و از خوردن آن در روزهای طولانی و گرم تابستان لذت ببرید!

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار