۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴

چرخش ناگهانی علیه کی روش | از او بدم می آید و کاش سرمربی ام بود!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصربه نقل از همشری آنلاین،چرخش ناگهانی علیه کی روش | از او بدم می آید و کاش سرمربی ام بود!. تیم ملی در قطر عملکرد درخشانی نداشت و از صعود به مرحله حذفی جام‌جهانی بازماند. شکست سنگین در برابر انگلستان ا...

کی روش چهارشنبه به تهران خواهد آمد + جزئیات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصربه نقل از همشری آنلاین،چرخش ناگهانی علیه کی روش | از او بدم می آید و کاش سرمربی ام بود!. تیم ملی در قطر عملکرد درخشانی نداشت و از صعود به مرحله حذفی جام‌جهانی بازماند. شکست سنگین در برابر انگلستان از آن دست اتفاقاتی بود که حالا حالاها از حافظه فوتبال ایران پاک نخواهد شد. باخت به آمریکا هم اگرچه یک شکست حداقلی در یک مسابقه فوتبال بود، اما می‎دانیم که حساسیت‌هایی فراتر از این داشت و نمی‌توان آن را عادی انگاشت. در چنین شرایطی طبیعی است که از تیم ایراد گرفته شود و به‌خصوص کارلوس کی‌روش به‌عنوان سرمربی آماج انتقادات شدید قرار بگیرد. به‌هر حال کارلوس در سومین جام‌جهانی پیاپی موفق به کسب نتیجه لازم با تیم ملی نشد و با درنظر گرفتن ناکامی او در ۲دوره جام ملت‌ها، تعداد تورنمنت‌های نافرجام مرد پرتغالی به عدد ۵می‌رسد. همه اینها یعنی انتقاد از کی‌روش چیز عجیبی نیست اما آنچه شگفتی مخاطب را به‌دنبال می‌آورد، تغییر مواضع حیرت‌انگیز گروهی از کارشناسان است.
به‌عنوان مثال باید سراغ مهدی پاشازاده برویم. مدافع پیشین استقلال و تیم ملی، این روزها به پای ثابت انتقاد از کی‌روش تبدیل شده؛ طوری که بعید است یک رسانه ورزشی را باز کنید و مصاحبه‌ای از او نبینید. مهدی پاشا که مخالف تمدید قرارداد کی‌روش است، در انتقاد از تاکتیک‌های او در قطر می‌گوید:«پرسش من این است که ما تا به حال با او چه دستاوردی داشته‌ایم؟ کی‌روش در قطر ترسید و من هم از آدم ترسو بدم می‌آید.» شما از آدم ترسو بدت می‌آید و ما هم نسبت به آدم‌هایی که چپ و راست مواضع‌شان عوض می‌شود، حس خوبی نداریم. همین ۳ماه پیش پاشازاده جزو کسانی بود که بیشترین حمایت را از بازگشت کی‌روش به ایران به عمل می‌آورد و عقیده داشت با او در جام‌جهانی آبروریزی نمی‌شود.
مثلاً این چند جمله را از مصاحبه ۲۱آبان پاشازاده، یعنی ۹روز پیش از بازی با انگلیس بخوانید: «نسبت به یک ماه گذشته فضا را بهتر و امیدوارکننده می‌بینم. در جام‌جهانی ۱۹۹۸هم اگر کسی مثل کارلوس کی‌روش بالای سرمان بود، قطعا از گروه‌مان صعود می‌کردیم.» یا این بخش از سخنان او در تاریخ ۲۴شهریور: «کی‌روش کار خود را بلد است و آنقدر زرنگ است و تجربه دارد که بداند چه کاری انجام بدهد. با حضور کی‌روش جلوی فاجعه گرفته شد.» گفتنی است او در همین مصاحبه تأکید کرده بود تیم ملی باید مقابل انگلستان با ۵دفاع بازی کند؛ توصیه‌ای که از سوی کی‌روش به‌کار گرفته شد و نتیجه‌اش دریافت ۶گل بود!

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار