۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵

پیش بینی هوای امروز ۵ مهرماه/ باران در برخی نقاط کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: از امروز تا پنجشنبه (۵ تا ۷ مهرماه) در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار استقرار می‌یابد. وزش باد در شرق و شمال شرق کشور کاهش می‌یابد به‌ویژه در سواحل ...

پیش بینی هوای امروز ۵ مهرماه/ باران در برخی نقاط کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: از امروز تا پنجشنبه (۵ تا ۷ مهرماه) در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار استقرار می‌یابد. وزش باد در شرق و شمال شرق کشور کاهش می‌یابد به‌ویژه در سواحل شمالی روند افزایش نسبی دما حاکم می‌شود.

وی ادامه داد: پنجشنبه(۷ مهرماه) در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات استان‌های هرمزگان، جنوب سیستان وبلوچستان و کرمان در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و جمعه (۸ مهرماه) با گذر موج تراز میانی از شمال شرق کشور در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و در ارتفاعات البرز واقع در شرق تهران و سمنان ابرناکی و بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و ساعات بعدازظهر در ارتفاعات شمال هرمزگان، و جنوب کرمان و سیستان وبلوچستان نیز افزایش ابر و رگبارورعدوبرق و وزش باد شدید انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: شنبه ( ۹ مهرماه) بارش و وزش باد در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز واقع در شرق تهران و سمنان ادامه خواهد داشت همچنین وزش باد شمالی همراه با کاهش نسبی دما در نوار شرقی کشور به‌ویژه در منطقه زابل افزایش می‌یابد و سبب خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی در این منطقه خواهد شد.

به گفته ضیاییان یکشنبه (۱۰ مهرماه) بارش در نوار شمالی کشور کاهش می‌یابد و ساعات بعدازظهر در ارتفاعات جنوب کرمان و شمال هرمزگان افزایش ابر و رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۶ مهرماه) صاف همراه با غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۷ مهرماه) صاف همراه با غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد با حداقل دمای  ۲۰ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۵و ۶ مهرماه) اهواز با دمای ۳۹ و۳۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای ۴ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار