۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۲ | بورس فردا صعود می کند یا سقوط؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس نزولی شد و این روند تا پایان ادامه داشت تا شاخص کل ۲۷ هزار و ۶۴۷ واحد ریزش کرد. بورس فردا چگونه خواهد بود؟ آیا شاخص به کانال‌های پایین‌تر سقوط می‌کند؟ یا ...

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۲ | بورس فردا صعود می کند یا سقوط؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس نزولی شد و این روند تا پایان ادامه داشت تا شاخص کل ۲۷ هزار و ۶۴۷ واحد ریزش کرد. بورس فردا چگونه خواهد بود؟ آیا شاخص به کانال‌های پایین‌تر سقوط می‌کند؟ یا اصلاح بازار به پایان می‌رسد؟
امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس نزولی شد و این روند تا پایان ادامه داشت تا شاخص کل ۲۷ هزار و ۶۴۷ واحد ریزش کرد و به سطح یک میلیون و ۵۱۴ هزار و ۳۳۱ واحد رسید. شاخص هم وزن در پایان معاملات امروز ۹ هزار و ۶۵۰ واحد نسبت به روز چهارشنبه پائین آمد و در رقم ۴۲۰ هزار و ۶ واحد ایستاد. ریزش ۹ هزار واحدی شاخص هم وزن بیشترین افت این شاخص در ۱۴۴ روز کاری اخیر از آبان سال گذشته به این سو است؛ همچنین در معاملات امروز بازار سهام هزار و ۱۳۲ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. بورس فردا چگونه خواهد بود؟ آیا شاخص به کانال‌های پایین‌تر سقوط می‌کند؟ یا اصلاح بازار به پایان می‌رسد؟

حامد فقرایی؛ کارشناس بازار سرمایه| بازار امروز بعد از تعطیلات چنده روزه درحالی بازشد که به دلیل احتمال صدور قطعنامه علیه ایران در پی فعالیت‌های هسته ای، ریسک اقتصاد ایران با افزایش مواجه شد و در نتیجه آن عدم اطمینان به آینده بازار با افزایش همراه شد. از طرفی دیگر، با توجه به عدم گزارش نرخ ارز‌هایی مانند دلار، یورو و درهم در طی چند روز اخیر و همچنین اعطای اختیار به بانک مرکزی مبنی اعمال ممنوعیت مبادلات فردایی طلا و سکه و ایجاد چنین محدودیت هایی، نشانه‌ای صریح از بالا رفتن سرمایه گذاری در بازار‌ها است.
علی ایحال به نظر می‌آید با روند معاملات امروز بازار سرمایه، با توجه به نفوذ شاخص کل به پایین‌تر از میانگین متحرک ۲۶ روزه و هیجان منفی، در صورتی که افت در بازار فردا رخ دهد، باید انتظار شاخص ۱۴۹۰ تا ۱۴۵۰ هزار واحد را داشت که احتمال این مورد میتواند بیشتر باشد. این در حالی است که در طی روز‌های اخیر دلار صرافی ملی همواره با رشد همراه بوده و قیمت کامودیتی‌ها نیز با رشد همراه شده است و این امر می‌تواند دلیلی بر حرکت بازار بر خلاف داده‌های بنیادی باشد. اما می‌توان انتظار داشت در صورتی که بازار به داده‌های بنیادی اهمیت داده و در تحلیل‌های خود مدنظر قرار دهد، شاخص کل تا حدودی کنترل شده و ریزش بیشتر و یا با شتاب بالا را تجربه نکند.
به طور کلی با توجه به افزایش فاکتور‌های کیفی تاثیر گذار بر بازار سرمایه، پیش بینی قاطعانه امری نشدنی بوده و بهتر است به وجوه رفتاری سرمایه گذاران بیشتر توجه کرد و در ورود به سهام جدید دقت عمل بیشتری داشت. در خصوص نگه داری سهام نیز، به نظر می‌آید در بلند مدت و با توجه به وضعیت کلی اقتصاد کشور، در راستای فروش دقت عمل بیشتری داشت.

 

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار