۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸

پیش‌بینی بورس شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،بازار سهام در هفته‌ای که گذشت با حجم و ارزش پایین معاملات مواجه بود. به رغم روند مثبت گزارشات یک ماهه اکثر شرکت‌ها، بورس هفته بی‌پول و کم‌فروغی داشت. اکثر کارشناسان روند بورس در هفته آینده را نیز خ...

پیش‌بینی بورس شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،بازار سهام در هفته‌ای که گذشت با حجم و ارزش پایین معاملات مواجه بود. به رغم روند مثبت گزارشات یک ماهه اکثر شرکت‌ها، بورس هفته بی‌پول و کم‌فروغی داشت. اکثر کارشناسان روند بورس در هفته آینده را نیز خنثی و یا منفی پیش‌بینی می‌کنند.

علی صادقین، کارشناس بازار سهام گفت: در هفته گذشته بازار سهام با ترس و هراس سهامداران حقیقی و حقوقی مواجه بود. عدم اطلاع از وضعیت برجام و نرخ ارز نیز بر مشکلات بازار افزوده است.

این کارشناس ادامه داد: برآوردها نشان می‌دهد دولت همچنان به دلیل کسری بودجه هفته‌ای پنج همت اوراق در بورس منتشر می‌کند. بازار سهام بدون توجه به گزارشات خوب آذرماه و گزارشات احتمالا خوب سه ماهه پاییز فعلا مسیر کم‌رمق خود را ادامه می‌دهد.

صادقین بیان کرد: وضعیت بازار در هفته‌ای که گذشت بدون توجه به ارزندگی و قابلیت سودسازی شرکت‌ها منفی بود. حجم معاملات فوق‌العاده پایین و خروج پول مستمر از طرف حقیقی‌ها داریم. از طرفی سرانه خرید حقیقی‌ها نیز عمدتا نشان‌دهنده فشار فروش از طرف آن‌ها است.

این کارشناس تصریح کرد: همچنان امروز نیز ما بازاری کم رمق و احتمالا با حجم معاملات پایین خواهیم داشت. این در حالی است که بازار از منظر بنیادی قابل تحلیل نیست. متاسفانه کف حمایتی یک میلیون و ۳۸۰ هزار واحدی هم از دست رفته و باید ببینیم که چه اتفاقاتی از منظر حمایت‌ها از بازار خواهد افتاد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار