۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶

پوتین: ارتش اوکراین قدرت را به دست بگیرد / در حال مبارزه با نازی‌های جدید هستیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز جمعه در آغاز سخنان خود در نشست شورای امنیت روسیه که از شبکه تلویزیونی روسیه۲۴ پخش می شد، به نظامیان اوکراینی پیشنهاد کرد که زمام امور کشور خود را در دست بگیرن...

پوتین: ارتش اوکراین قدرت را به دست بگیرد / در حال مبارزه با نازی‌های جدید هستیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز جمعه در آغاز سخنان خود در نشست شورای امنیت روسیه که از شبکه تلویزیونی روسیه۲۴ پخش می شد، به نظامیان اوکراینی پیشنهاد کرد که زمام امور کشور خود را در دست بگیرند.

وی افزود: چنین بنظر می رسد که ما و شما در مقایسه با این گروه و باند معتادان و پیروی کنندگان از ایدئولوژی آلمان نازی که در کی یف بر اریکه قدرت نشسته و همه مردم اوکراین را گروگان خود کرده است، آسانتر می توانیم به توافق برسیم.

رئیس جمهوری روسیه از سربازان اوکراینی خواست تا اجازه ندهند عناصر رادیکال و ملی گرایان افراطی این کشور از غیرنظامیان به عنوان سپر زنده برای حفظ خود استفاده کنند.

پوتین این را نیز گفت که گروه های ملی گرای افراطی در اوکراین، در نواحی مسکونی کی یف ، سیستم های آتشباری گراد (نوع پیشرفته کاتیوشا) مستقر کرده اند تا در صورت مورد حمله قرار گرفتن این اهداف توسط نیروهای روسیه، غیرنظامیان قربانی شوند.

به گفته وی، مربیان نظامیان آمریکا و غربی به این افراد (ملی گرایان افراطی اوکراینی) آموزش هایی در این مورد داده اند.

وی از نیروهای ارتش اوکراین خواست از عناصر افراط گرا و رادیکال و نئونازیها پیروی نکنند و به فرامین آنها گوش ندهند.

رئیس جمهوری روسیه نیروهای رادیکال در اوکراین را افراد غیرپایبند به اصول اخلاقی توصیف کرد که جنایات ضدبشری سنگینی را در مورد غیرنظامیان مرتکب شده اند.

عملکرد نظامیان روسیه عالی بود
پوتین در ادامه سخنان خود در نشست شورای امنیت روسیه گفت: ارتش روسیه در اوکراین عملیات ویژه را با موفقیت اجرا می کند و نظامیان روس، دین نظامی خود را به خوبی ادا می کنند و وظایف برای تامین امنیت کشور خود را انجام می دهند.

وی گفت: اقدامات افسران و سربازان ارتش روسیه را عالی ارزیابی می کنم و آنها شجاعانه و با مهارت و با قهرمانی در عملیات نظامی (در اوکراین) اقدام می کنند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

وی بامداد روز پنجشنبه طی یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از عملیات نظامی ارتش روسیه در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

پوتین هشدار داد: مسئولیت هرگونه خون‌ریزی احتمالی بر عهده دولت اوکراین خواهد بود و مطمئن است نیروهای نظامی روسیه به وظایف خود عمل خواهند کرد.

رئیس جمهوری روسیه بلافاصله پس از اعلام عملیات نظامی در منطقه دونباس، در اظهارات تلویزیونی خواستار «توقف نظامی‌سازی» اوکراین شد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط