۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲

پنتاگون: آمریکا کشتی‌های ایران را زیر نظر دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، جان کربی، سخنگوی پنتاگون در جمع خبرنگاران گفت: آمریکا تمام حرکت‌های دو کشتی ایرانی که برای نخستین بار وارد آب‌های اقیانوس اطلس شده اند را زیر نظر دارد. مقامات آمریکا کاملاً به رفتار‌های این دو کشت...

پنتاگون: آمریکا کشتی‌های ایران را زیر نظر دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، جان کربی، سخنگوی پنتاگون در جمع خبرنگاران گفت: آمریکا تمام حرکت‌های دو کشتی ایرانی که برای نخستین بار وارد آب‌های اقیانوس اطلس شده اند را زیر نظر دارد. مقامات آمریکا کاملاً به رفتار‌های این دو کشتی نظارت دقیق دارند.

کربی در ادامه نشست خبری خود عنوان کرد: ما قصد نداریم در مورد اهداف این کشتی‌ها حدس بزنیم؛ ولی تمامی رفتار‌های آن‌ها را از نزدیک رصد می‌کنیم. باید اهداف این کشتی ها در حرکت به سوی اقیانوس اطلس را از مقامات ایرانی بپرسید.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا هم در روز‌های اخیر در جلسه استماع در کنگره آمریکا گفته بود آمریکا نگران ارتباط کشتی‌های ایرانی با آمریکای لاتین است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم اعلام کرده است آمریکا تمامی ابزار‌های لازم برای یک اقدام پیشگیرانه در قبال کشتی‌های ایران را در اختیار دارد و ممکن است در صورت رصد این کشتی‌ها تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کند.

به گفته مقامات تهران، این دو کشتی ایرانی به منظور آزمودن توانایی‌های ناوگان دریایی کشور و نیز محافظت و دفاع از منابع و منافع ایران در دریا وارد آب‌های اقیانوس اطلس شده اند.

مقامات آمریکایی بارها مدعی شده بودند ایران توانایی ورود به آب‌های آزاد اقیانوس اطلس را ندارد. با این حال، اقدام کشتی های نظامی ایران در ورود به اقیانوس اطلس باعث نگرانی مقامات واشنگتن شده است.

براساس دکترین مونروئه، واشنگتن امریکای لاتین را حیاط خلوت خود می داند و حاضر به پذیرش همکاری نظامی کشورهای این منطقه با قدرت های خارجی نیست. منابع آمریکایی ادعا می‌کنند این دو کشتی ایرانی قصد دارند خود را به ونزوئلا برسانند. در صورت تحقق این امر، این نخستین بار  پس از بحران موشکی کوبا است که یک کشور خارجی بدون توجه به تهدیدات واشنگتن قصد همکاری نظامی با یک کشور در قاره آمریکا را دارد.

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار