۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲

پرسپولیس در کنار بارسلونا / شوک شگفت‌ انگیز در فوتبال ایران / حسرت پرسپولیس از فقدان این شاه ماهی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از همشهری، پرسپولیس در کنار بارسلونا / شوک شگفت‌ انگیز در فوتبال ایران / حسرت پرسپولیس از فقدان این شاه ماهی. از جمله اخبار عجیب و غریب این روزهای فوتبال ایران، یکی هم معرفی شدن یورگن لوکادی...

یورگن لوکادیا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از همشهری، پرسپولیس در کنار بارسلونا / شوک شگفت‌ انگیز در فوتبال ایران / حسرت پرسپولیس از فقدان این شاه ماهی. از جمله اخبار عجیب و غریب این روزهای فوتبال ایران، یکی هم معرفی شدن یورگن لوکادیا به بارسلوناست.

مهاجم هلندی پرسپولیس که پس از جام جهانی قراردادش را با این باشگاه یکطرفه فسخ کرد و رفت، حالا از سوی برخی نشریات معتبر ورزشی در اسپانیا به بارسلونا لینک شده است.

از او به عنوان یک گزینه ارزانقیمت برای جذب در پنجره زمستانی به منظور جانشینی با ممفیس دیپای یاد می‌شود؛ بازیکنی که به تازگی راهی اتلتیکومادرید شد.

خبری با این مضمون ابتدا در روزنامه اسپرت کاتالونیا منتشر شد و سپس در مارکا چاپ مادرید بازتاب یافت.

اگرچه کیفیت لوکادیا از همان روز اول حضور در پرسپولیس بر همه مشــهود بود اما اینکه اسم او حوالی باشگاهی مثل بارسلونا به گوش برسد (ولو که نهایتا چنین انتقالی صورت نگیرد) بیش از توقعات و تصورات اهالی فوتبال است.

با این همه، انجام این جابه‌جایی میتواند یک شوک شگفت‌انگیز برای فوتبال ایران باشد و حسرت سرخ‌ها را از جدایی چنین مهرهای بیش از پیش کند.

فوتبال ایران و مخصوصا ۲ باشگاه پرسپولیس و استقالل سابقه مفصلی در جذب بازیکنان خارجی ناکارآمد دارند، اما در برخی موارد گذر بازیکنانی به این دو تیم می‌افتد که تازه ابعاد درخشان فنی آنها بعد از خروجشان مشخص می‌شود.

شاید بهترین مثال از این دســت، رینالدو کروزادو پرویی باشد که میانه‌های دهه ۸۰ در اســتقلال مورد بی‌مهری صمد مرفاوی قرار گرفت، اما بعدها پیراهن کیه‌وو ورونا ایتالیا را به تن کرد و حتی با لباس تیم ملی کشورش در جام ملت‌های آمریکای جنوبی نیز به میدان رفت.

نمونه دیگر، ابراهیم توره سنگالی است که در ایران برای پرسپولیس و سپاهان بازی کرد و معلوم بود فوتبالیست خیلی خوبی است، اما کمتر کسی انتظار داشت او پس از جدایی از لیگ کشورمان ناگهان در فرانسه پیراهن موناکو را به تن کند!   ابراهیم توره در این باشگاه رکورد عجیب و غریب ۳۴ گل زده در ۴۳ بازی را به جا گذاشــت.

حالا شاید لوکادیا روی دســت همه آنها بلند شود و در صفحه ویکی‌پدیای شخصی‌اش، نام ۲ باشگاه پرسپولیس و بارســلونا را پشت سر هم قرار بدهد. همینقدر عجیب و باورنکردنی!

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار