۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱

پرسپولیسی ها توهّم زدند با ریخت ‎و پاش مالی قهرمان می شوند/ آقایان! نگذارید وریاغفوری برود، پشیمان می شوید/ قهرمانی استقلال به دوستان فشار آورده!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، محمد نوری بازیکن اسبق استقلال درباره حضور ریکارد ساپینتو سرمربی پرتغالی استقلال و حضور پر تحرک باشگاه پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات و ادعای برخی پیشکسوتان این باشگاه اظه...

نقل و انتقالات پرسپولیس | رقم نهائی قرارداد پرسولیس با این ستاره ملی پوش + جزئیات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، محمد نوری بازیکن اسبق استقلال درباره حضور ریکارد ساپینتو سرمربی پرتغالی استقلال و حضور پر تحرک باشگاه پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات و ادعای برخی پیشکسوتان این باشگاه اظهاراتی را مطرح کرد.

چند روز پیش یک استوری گذاشته بودید که نسبت به نیامدن سرمربی به باشگاه استقلال انتقاد می کردید. حالا که سرمربی انتخاب شد، نظرتان در این باره چیست؟

استوری من به خاطر این بود که خیلی نگران بودم. بیشتر هم به خاطر هوادارانی که در سرما و گرما پای این تیم نشسته اند و دوست داشتند تیم قهرمان شان دوباره در قامت قهرمانی به لیگ برگردد.

حالا که ساپینتو آمده شرایط را چطور می بینید؟

ریکاردو یک مربی رزومه دار است. من مطالعه کردم و دیدم که او نسبت به دیگر گزینه های خارجی که قرار بود در این مدت به استقلال بیایند شرایط بهتری دارد. از گزینه های داخلی که خیلی بهتر است. او توانسته استاندارد لیژ را قهرمان بلژیک کند. گرچه در یکی دو سال اخیر نتایج خوبی نگرفته ولی نگاهی کلی به کارنامه او مشخص می کند کارش را بلد است.

در چه شرایطی می توان به موفقیت ساپینتو امیدوار بود؟

باید باشگاه ابزار کار را در اختیارش قرار بدهد. باید مهره های کلیدی فصل قبل حفظ شوند. همان هایی که در قهرمانی استقلال نقش داشتند.

چه کسانی؟

سیلوا، مهدی پور، یامگا و.. آنهایی که تاثیرگذارتر بودند و حالا ممکن است از استقلال جدا شوند، باید حفظ شوند. در چنین شرایطی و با اضافه شدن نفرات خوب که قطعاً خود ریکاردو هم دنبال آنها خواهد بود نگرانی هواداران از بین می رود و استقلال دوباره کاندیدای قهرمانی می شود.

در این شرایط صحبتی با هواداران دارید؟

قطعاً کار برای ریکاردو در استقلال سخت است. ریکاردو تیمی را در دست گرفته که بدون باخت قهرمان شده. تکرار چنین رکوردی قطعاً غیرممکن و یا خیلی سخت است. به همین خاطر انتظارات از ریکاردو بالاست، ولی هواداران باید با کادر فنی جدید تعامل داشته باشند. باید صبور باشند و همانطور که به مجیدی و مربیان دیگر زمان دادند به ریکاردو هم مهلت بدهند تا جو باشگاه استقلال آشنا شود و فضای تیم دستش بیاید.

نکته ای در رابطه با مسائل مربوط به باشگاه دارید؟

از مسئولان باشگاه تقاضا می کنم وریا غفوری را حفظ کنند. وریا غفوری یک بازیکن تاریخ ساز در باشگاه استقلال است. چه از نظر فنی و چه از نظر شخصی و تعصبی و چه از نظر فرهنگی اجتماعی، کسی است که نقشش در باشگاه استقلال ثابت شده و نباید خدایی نکرده اتفاقی بیفتد که مجبور شود برود. آن وقت مدیران باشگاه از این موضوع پشیمان خواهند شد. وریا باید بماند و حتی اگر نتوانست بازی کند او را به کادر فنی اضافه کنند. این حق وریا غفوری است که در این چند سال واقعاً برای استقلال زحمت کشیده و هواداران دوست دارند او بماند. چون حضورش برای استقلال وزنه مهمی به شمار می‌رود.

برخی از پیشکسوتان پرسپولیس موفقیت این تیم در فصل نقل و انتقالات را به برد دربی نقل و انتقالاتی تشبیه کرده اند. نظر شما چیست؟

با این همه ریخت و پاش که پرسپولیس می کند می خواهم بدانم این همه پول از کجا می‌آید؟ ۴۰ میلیارد و ۲۰ میلیارد و ۱۵ میلیارد و… اصلاً این اعداد و ارقام تعجب‌آور است! ما از این رقم ها در فوتبال‎مان نداشتیم! ظاهراً قهرمانی استقلال خیلی به مسئولان پرسپولیسی فشار آورده که دوباره گوشه چشمی به پرسپولیس نشان داده اند تا هر کاری می خواهد انجام بدهد! گرچه دوستان پرسپولیسی دچار توهّم شده‌اند که با خرید بازیکن گرانقیمت یا خرج کردن بیش از اندازه می توانند قهرمان شوند(خنده).

چطور؟

سال گذشته استقلال با تعدادی جوان و بازیکنانی که چندان مطرح نبودند نتوانست یک رکورد عجیب و غریب را به ثبت برساند. به همین خاطر فوتبال را درون زمین با تاکتیک و تکنیک انجام می دهند نه با پول! اگر به پول بود که هیچ کشوری در آسیا قهرمان لیگ قهرمانان نمی شد و هر سال تیم های عربستانی قهرمان می شدند! ضمناً از مدیران نظارتی وزارت ورزش و فدراسیون می‌خواهیم در این باره شفاف‌سازی کند که چنین پول هایی از کجا می آید؟!

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار