۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱

وضعیت کرونا در استان تهران و مراکز درمانی پایتخت

علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران در جلسه ستاد و مدیریت مقابله با ویروس کرونا استان تهران، اظهار کرد: در تهران در همه شاخص‌ها مثل میزان بستری‌ها و فوتی‌ها در سیر صعودی است، به نظر می‌رسد رسیدن به سیر نزولی به زودی رخ ندهد و ا...

وضعیت کرونا در استان تهران و مراکز درمانی پایتخت

علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران در جلسه ستاد و مدیریت مقابله با ویروس کرونا استان تهران، اظهار کرد: در تهران در همه شاخص‌ها مثل میزان بستری‌ها و فوتی‌ها در سیر صعودی است، به نظر می‌رسد رسیدن به سیر نزولی به زودی رخ ندهد و این الگو در تمام کشور به همین شکل است.

وی ادامه داد: اولین شاخصی که به ما نوید کاهش می‌دهد، کاهش میزان بیماران سرپایی است. حفظ نیرو‌های درمان و واکسیناسیون برای این افراد موجب افزایش اعتماد به نفس و کارایی این افراد می‌شود. در تهران هم با فرآیند خوبی واکسیناسیون کادر درمان انجام می‌شود و بعد از این کار بخش خصوصی هم فعال‌تر خواهند شد.

زالی گفت:کمبود جدی نیروی انسانی داریم و استخدام با کندی پیش می‌رود و لازم است تا فرصتی به دانشگاه‌ها داده شود تا از نیرو‌های کوتاه مدت استفاده کنند و تا زمان استخدام‌ها می‌تواند این کار یک فرصت دهد. ممکن است ما در بیمارستان‌ها با کمبود اکسیژن مواجه شوند و نیاز به اکسیژن ساز است، با دستگاه‌های اکسیژن ساز خانگی هم با حمایت‌ها در اختیار افراد قرار گیرد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران بیان کرد: فقدان حمایت و نظارت دیده می‌شود و به نظر می‌رسد بسته شفافی وجود ندارد و ما هم نمی‌توانیم به طور مشخص محدودیت‌ها را اعمال کنیم و فشار‌های اقتصادی که وجود دارد باید حمایت شود، ولی با همه این شرایط باید محدودیت‌ها را ادامه دهیم، شهر در بخش‌های کاربردی خلوت نشده و تا ۶۰۰ هزار نفر در روز مردم از مترو استفاده می‌کنند.

وی افزود: ماه مبارک رمضان فرصت خوبی است که با توجه به مقداری کاهش که در تردد‌ها وجود دارد این بیماری را کاهش دهیم. سهمیه واکسیناسیون تهران باید تغییر کند و بالاترین میزان در معیار‌ها را تهران دارد.

افکار

مطالب مرتبط

آخرین اخبار