۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲

وضعیت آب و هوا ۲ شهریور/ تندباد و گرد و خاک پدیده غالب در شرق کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، امین حسین نقشینه کارشناس هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت:برای امروز در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب برای نقاطی از  استان های کرمان، ارتفاعات شمال هرمزگان وارتفاعات جنوب سیستان و بل...

وضعیت آب و هوا ۲ شهریور/ تندباد و گرد و خاک پدیده غالب در شرق کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، امین حسین نقشینه کارشناس هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت:برای امروز در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب برای نقاطی از  استان های کرمان، ارتفاعات شمال هرمزگان وارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب و شرق فارس، نیمه غربی مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های قزوین ،سمنان و تهران رگبار و رعد و برق و تندباد موقت پیش بینی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: امروز برای نقاطی از آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل و گیلان رگبار پراکنده رخ خواهد داد.

وی گفت:برای فردا چهارشنبه در گیلان و مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده خواهیم داشت؛ که از روز جمعه این بارش‌ها به ارتفاعات البرز مرکزی محدود می‌شود.

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: به طور کلی در روز‌های جمعه و شنبه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار برقرار است.

وی اضافه کرد: از امروز تا اخر هفته برای نوار شرقی کشور تندباد و در نیمه غربی افزایش نسبی دما  را شاهد خواهیم بود که این افزایش دما فردا بیشینه دما را در اهواز  به ۴۸ درجه  و پنجشنبه به ۵۰ درجه خواهد رساند.

وی گفت: از پنجشنبه بعد از ظهر بخش‌های مرکزی خلیج فارس مواج و متلاطم و شرق دریای عمان نیز مواج پیش بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی در مورد وضعیت جوی تهران گفت: در تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف و آفتابی را شاهد خواهیم بود اگرچه در بخش‌های جنوبی استان احتمال باد و گردو خاک و در مناطق شمالی استان احتمال رگبار پراکنده وجود دارد.

وی در پایان گفت:بیشینه دمای امروز تهران ۳۶ درجه، و این دما  تا اخر هفته به طور نسبی افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار