۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹

وضعیت آب و هوا در نهم شهریور ماه/ جوی پایدار و آرام در اغلب مناطق کشور حاکم است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، تا اواخر هفته در غالب مناطق کشور جوی پایدار و آرام حاکم خواهد بود. طی سه روز آینده در ارتفاعات استان‌های هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعا...

وضعیت آب و هوا در نهم شهریور ماه/ جوی پایدار و آرام در اغلب مناطق کشور حاکم است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، تا اواخر هفته در غالب مناطق کشور جوی پایدار و آرام حاکم خواهد بود.

طی سه روز آینده در ارتفاعات استان‌های هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی در ساعات بعد از ظهر رشد ابر و بارش پراکنده و خفیف رخ می‌دهد.

از بعد از ظهر جمعه و طی روز شنبه با گذر امواج تراز میانی جو از شمال غرب کشور و نفوذ جریانات شمالی بر روی سواحل دریای خزر، در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت و کاهش دما پیش بینی می‌شود.

گفتنی است، طی دو روز آینده در برخی نقاط شرق و جنوب شرق کشور به ویژه در منطقه زابل در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی با احتمال خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد که سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

همچنین از بعد از ظهر روز جمعه نیز دریای خزر مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط