۰۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰

وزیر کشور دولت سیزدهم باید از توانایی‌های مدیریتی بالایی برخوردار باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، محمد صالح جوکاربه اولویت اساسی دولت سیزدهم در انتخاب مدیران وزارت کشور اشاره کرد و گفت: وزارت کشور وزارتخانه بسیار با اهمیتی بوده؛ چرا که باید تامین امنیت و بحرانهایی نظیر سیل و امثالهم را مدیریت ...

وزیر کشور دولت سیزدهم باید از توانایی‌های مدیریتی بالایی برخوردار باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، محمد صالح جوکاربه اولویت اساسی دولت سیزدهم در انتخاب مدیران وزارت کشور اشاره کرد و گفت: وزارت کشور وزارتخانه بسیار با اهمیتی بوده؛ چرا که باید تامین امنیت و بحرانهایی نظیر سیل و امثالهم را مدیریت کند، البته پس از آن نیز مسئولیت انتصاب استانداران و فرماندارن را هم بر عهده دارد.

نماینده مردم یزد، اشکذر،بخش ندوشن و دهستان سورک در ادامه افزود: بحث اعتراضات، نظم اجتماعی، حاشیه نشینی و … هم برعهده وزارت کشور است؛ لذا یک وزارتخانه وسیعی است که حوزه اختیارات گسترده ای را نیز بر عهده دارد.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: وزارت  کشور نقش بسیار مهمی در حوزه مدیریتی کشور دارد و چنین نقشی را در هیچ کدام از دستگاه های دیگر نمی توانیم مشاهده کنیم؛ علی رغم اینکه وزارتخانه های دیگر نیز نمایندگانی را در سطح استانها دارند، اما هماهنگی ها زیر نظر وزارت کشور است.

وی تاکید کرد: فردی که در جایگاه مدیریت وزارت کشور قرار می گیرد باید چند وجهی باشد؛ یعنی بحث های اجتماعی، سیاسی و امنیتی را بتواند به خوبی مدیریت کند و در حقیقت باید تجربیات مطلوبی را از گذشته در این زمینه ها داشته باشد تا بتواند در این پست، کشور را به سمت جلو هدایت کند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: اگر بخواهیم در سطح استانها اعلام کنیم مدیرعالی استان چه کسی است؟؛ قطعا همگی استاندار را معرفی می کنند، پس هم در بحث هدایتگری استان نقش مهمی دارد و هم اینکه باید مدیر و مدبر باشد تا استان را اداره کند و همین موضوع هم برای فرماندارن صدق می کند.

جوکار گفت: باید افراد توانمند و با تجربه ای وارد صحنه شوند چنین نقش هایی را بر عهده بگیرند تا اینکه مسیر پیشرفت کشور را ادامه دهند.

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار