۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱

وزرای پیشنهادی اقتصاد و آموزش و پرورش رأی نمی‌آورند /۴ وزیر پیشنهادی رأی بالایی از مجلس می گیرند

سید کاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه سرا می گوید: دو، سه نفر از وزرا هستند که تا حدودی ضعیف هستند که در صحن مجلس پیگیری خواهیم کرد. باید ببینیم آنها به چه صورت می خواهند عمل کنند.

وزرای پیشنهادی اقتصاد و آموزش و پرورش رأی نمی‌آورند /۴ وزیر پیشنهادی رأی بالایی از مجلس می گیرند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  سید کاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه سرا و سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما از رأی مجلس به کابینه رئیسی چیست؟ گفت: تا جایی که ما در کمیسیون تخصصی خودمان بررسی و ارزیابی کردیم و با توجه به شناختی که من در این چند دوره مجلس نسبت به برخی از وزرای پیشنهادی دارم تجربه و کار آنها را دیدم به نظر من غالب وزرای پیشنهاد شده افراد توانمندی هستند و امیدواریم با استفاده از امکانات و نیروهای خودشان در کشور و اقتصاد کشور تحول ایجاد کنند و کاری کنند که هم اصلاح امور مدیریتی در کشور رخ دهد و هم به صورت جهادی، کار مردم انجام شود . البته دو سه نفر از وزرا هستند که تا حدودی ضعیف هستند که در صحن مجلس پیگیری خواهیم کرد. باید ببینیم آنها به چه صورت می خواهند عمل کنند.

او افزود: یقینا نمایندگان در مورد این چند نفر نقطه نظراتی دارند که باید وضعیت هر چه بیشتر روشن شود.

دلخوش در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است برخی از افراد رد شوند یا همه وزرای پیشنهادی رأی می آورند، تصریح کرد: ما درباره دو نفر، وضعیت را پنجاه، پنجاه می بینیم فکر می کنم یکی وزیر پیشنهادی اقتصاد است و دیگری وزیر آموزش و پرورش.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس در پاسخ به این سوال که قوی ترین و ضعیف ترین وزیر معرفی شده به مجلس چه افرادی هستند؟ عنوان کرد: آقایان اوجی، رستم قاسمی، وحیدی، فاطمی امین، محرابیان، امیرعبداللهیان از وزرای قوی هستند. من همه اینها را قوی و خوب می بینم جز دو نفری که گفتم یعنی وزرای آموزش و پرورش و اقتصاد، که باید خودشان را اثبات کنند و برنامه هایشان باید ارائه دهند.

اکثریت وزرای پیشنهادی رأی می آورند

همچنین حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان و رییس‌کمیسیون بهداشت و درمان  مجلس در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از رأی مجلس به کابینه پیشنهادی رئیسی چیست؟، گفت: فکر می کنم اکثریت قریب به اتفاق کابینه رأی می آورند.

او  تصریح کرد: به نظر من ممکن است برخی رأی کمتری از مجلس بگیرند اما اکثریت رأی بسیار خوبی از مجلس می گیرند.

شهریاری در پاسخ به این سوال که قوی ترین و ضعیف ترین وزیر معرفی شده به مجلس چه افرادی هستند؟ عنوان کرد: وزیر امور خارجه، وزیر راه  و شهرسازی، دفاع  و وزیر کشور  رأی بسیار بالایی به دست می آورند. فراکسیون فرهنگیان در مورد وزیر آموزش و پرورش اعتراض زیادی دارند. البته دفاعی که شخص آقای رئیسی در مجلس از کابینه می‌کند در رأی نمایندگان بسیار تاثیرگذار است.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار