۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴

ورود سامانه بارشی جدید از فردا/ بارش باران در برخی مناطق کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، امین حسین نقشینه در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده رخ می‌دهد و فردا تا ظهر انتظار بارش خفیف باران ر...

ورود سامانه بارشی جدید از فردا/ بارش باران در برخی مناطق کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، امین حسین نقشینه در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده رخ می‌دهد و فردا تا ظهر انتظار بارش خفیف باران را در مناطق شرقی خراسان رضوی داریم.
سی
وی ضمن اشاره به اینکه از اواخر وقت فردا به تدریج یک سامانه بارشی جدید از سمت جنوب غرب به کشور نزدیک می‌شود، ادامه داد: با ورود این سامانه بارشی روز جمعه برای شمال غرب، غرب، بخش‌های از جنوب غرب و زاگرس مرکزی بارش باران و وزش باد شدید و موقتی پیش‌بینی می‌شود و در مناطق مستعد با رگبار و رعدوبرق مواجه هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی روز شنبه علاوه بر این مناطق در بخش‌های مرکزی، شمال شرق و سواحل دریای خزر شاهد فعالیت سامانه بارشی هستیم و روز یکشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال شرق کشور انتظار بارش را داریم.
نقشینه با اشاره به اینکه روز یکشنبه خیلج فارس و دریای خزر مواج و متلاطم می‌شوند، اظهار کرد: شنبه برای بخش‌هایی از مرکز و جنوب و یکشنبه برای جنوب و جنوب شرق وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را به همراه دارد.
وی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: امروز برای تهران غبار صبحگاهی و فردا غبار محلی پیش‌بینی می‌شود و روز جمعه شاهد بارش‌های پراکنده در پایتخت هستیم و طی روز شنبه در این شهر وزش باد و در برخی ساعات بارندگی رخ می‌دهد.
این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه طی روز یکشنبه سرعت وزش باد در تهران افزایش پیدا می‌کند و دمای این شهر کاهش می‌یابد، عنوان کرد: بیشینه دمای پایتخت امروز ۱۶ و فردا ۱۷ است و جمعه و شنبه به ۱۸ و روز یکشبنه به ۱۵ درجه می‌رسد و کمینه دما امروز برای شمیرانات ۴ و مهرآباد ۷ درجه پیش‌بینی می‌شود.
نقشینه بیان کرد: شهرکرد امروز صبح با دمای ۷ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس دیروز یا دمای ۲۶ درجه گرم‌ترین مرکز استان بوده است.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط