۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹

واکنش معاون هماهنگی وزارت کشور به تداوم فضاسازی رسانه‌ای درباره تردد به ترکیه

به گزارش اندیشه معاصر؛ سید سلمان سامانی معاون هماهنگی وزارت کشور در واکنش به ادامه جوسازی‌های رسانه‌ای در مورد تردد مسافری ترکیه تداوم فضاسازی و جوسازی رسانه‌ای و هجمه به دستگاه‌های مسئول به این بهانه را نمونه بارز بی اخلاقی رسانه‌ای بر ش...

واکنش  معاون هماهنگی وزارت کشور به تداوم فضاسازی رسانه‌ای درباره تردد به ترکیه

به گزارش اندیشه معاصر؛ سید سلمان سامانی معاون هماهنگی وزارت کشور در واکنش به ادامه جوسازی‌های رسانه‌ای در مورد تردد مسافری ترکیه تداوم فضاسازی و جوسازی رسانه‌ای و هجمه به دستگاه‌های مسئول به این بهانه را نمونه بارز بی اخلاقی رسانه‌ای بر شمرد و گفت: لغو کل تور‌های ترکیه بر اساس مصوبه کمیته امنیتی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا که از سوی وزیر کشور به رئیس جمهور و رئیس ستاد ملی مدیریت کرونا پیشنهاد شد و با دستور صریح رئیس جمهوری محترم مورد موافقت قرار گرفت.

سامانی سخنگوی وزارت کشور با اعلام این مطلب گفت: همچنان که پیش از این توضیح داده شده است، با وصول رسمی و اداری نامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص لغو تردد مسافری با ترکیه، موضوع به کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا ارجاع شد و جمع بندی اعضای کمیته مبتنی بر نظریه تخصصی دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت امور خارجه، به رئیس جمهور و رئیس ستاد ملی مدیریت کرونا گزارش شد.

معاون هماهنگی وزارت کشور افزود: بر اساس جمع بندی کمیته که از سوی فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا به رئیس ستاد ملی پیشنهاد شد، رئیس جمهوری محترم موافقت کردند؛ کلیه تور‌های ترکیه فورا لغو شود.

معاون هماهنگی وزارت کشور خاطرنشان کرد: رئیس ستاد ملی مدیریت کرونا همچنین مقرر کردند؛ جمعیت هلال احمر نسبت به تشدید مراقبت‌های بهداشتی در مرز‌های زمینی و هوایی با ترکیه و کنترل دقیق مسافران ورودی از کشور ترکیه در مرز‌های زمینی و هوایی اقدام عاجل کند.

سامانی افزود: بر اساس تصمیم ابلاغ شده، مقرر گردیده است: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با همکاری وزارت امور خارجه و وزارت راه و شهرسازی نسبت به تعیین مراکز آزمایشگاهی مورد تایید در خارج اقدام و اطلاع رسانی لازم در این ارتباط از طریق وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و امور خارجه به شهروندان و شرکت‌های هواپیمایی انجام می‌شود تا پس از این، افراد، فقط در صورت ارائه گواهی سلامت معتبر مورد تایید وارد کشور شوند.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار