۰۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴

واکنش متفاوت علی پروین به گل طارمی مقابل چلسی/ این پرسپولیس راحت تا فینال آسیا می‌رود

علی پروین، اسطوره باشگاه پرسپولیس مرد خوش صحبتی است که گفت‌وگو با او برای هر کسی ولو ما خبرنگاران جذاب و شنیدنی است. خبرورزشی- حمید جاسمیان اولین تاریخ باشگاه پرسپولیس برخلاف شایعات زنده و در بیمارستان سینا تهران بستری است. شنیدیم علی پرو...

واکنش متفاوت علی پروین به گل طارمی مقابل چلسی/ این پرسپولیس راحت تا فینال آسیا می‌رود

علی پروین، اسطوره باشگاه پرسپولیس مرد خوش صحبتی است که گفت‌وگو با او برای هر کسی ولو ما خبرنگاران جذاب و شنیدنی است.

واکنش متفاوت علی پروین به گل طارمی مقابل چلسی/ این پرسپولیس راحت تا فینال آسیا می‌رود

خبرورزشی- حمید جاسمیان اولین تاریخ باشگاه پرسپولیس برخلاف شایعات زنده و در بیمارستان سینا تهران بستری است. شنیدیم علی پروین و سعید شیرینی پیگیر کارهای این پیشکسوت خوشنام بوده و هستند. همین موضوع بهانه‌ای شد برای یک مصاحبه با علی پروین.

ابتدا می خواهیم از حمید جاسمیان و آخرین وضعیت او بپرسیم؟
من می‌خواهم از شما بپرسم که چرا وقتی حمید جاسمیان روی تخت بیمارستان افتاد یادش افتادید؟!

به هر حال شایعه‌ای منتشر که دور از جان ایشان …
آقا جاسمیان زنده است. الان هم تحت مراقبت و در بیمارستان بستری است. منظور من شما نیست بلکه همه فوتبالی‌ها را می‌گویم. همین که یک کسی مریض یا بستری می‌شود یا فوت می‌کند یک مرتبه همه به یادش می‌افتند.

حرف حساب جواب ندارد علی آقا!
این خیلی بَد است که حواس ما به بزرگان و پیشکسوتان نیست. شاید هم ایراد از خود ما فوتبالی‌ها باشد که نمی‌توانیم یک جایی درست کنیم و همه کنار هم باشیم. احوالی از هم بپرسیم و یاد بزرگترهای خودمان باشیم. قدر حمید جاسیمان و حمید جاسمیان‌ها را بیشتر بدانیم.

شنیدیم شما و سعید شیرینی دنبال کار حمید جاسمیان بودید؟
نه، ما کاری نکردیم. حمید جاسمیان پیشکسوت، بزرگتر من و کاپیتان پرسپولیس بوده است. حق او خیلی بیشتر از این حرف‌هاست. من ناراحت می‌شوم این حرف‌ها را می شنوم و فقط به سعید شیرینی گفتم همه جوره پیگیر کارهای آقا جاسمیان باشد.

بسیار خوب؛ بازی های پرسپولیس در آسیا را دنبال می‌کنید؟
همه بازی‌ها را دیدم. این پرسپولیس خدا وکیلی حرف ندارد. با این بازی‌هایی که من دیدم شک نکنید پرسپولیس راحت تا فینال آسیا می‌رود و انشالله به قهرمانی هم می‌رسد.

ولی تیم‌های عربی پولداری مثل الدحیل، النصر، الهلال و السد هم هستند؟
غیرت ایرانی یک چیز دیگریست. ما تیم‌های خوبی در این دوره از بازی‌ها داریم و به نظرم استقلال، فولاد و تراکتور هم بازی‌های خوبی انجام داده و لیاقت خود را نشان داده‌اند. این تیم‌ها جلوی تیم‌های عربی بازی می‌کنند که ۱۰ برابر تیم‌های ما بودجه و امکانات دارند. پرسپولیس هم نشان داده چیزی از این تیم‌های پولدار عربی کم ندارد. بچه‌ها خیلی با غیرت و تعصب بازی می‌کنند و راحت هم از گروه خود بالا می‌روند. حق این تیم قهرمانی آسیاست.

شما جزو بازیکنانی بودید که تا سن بالا برای پرسپولیس بازی کردید. در سال ۱۳۶۶ و در ۴۱ سالگی از فوتبال خداحافظی کردید. با قدرت هم بازی کردید و مثلا در سال ۱۳۶۱ در ۳۶ سالگی حتی آقای گل جام باشگاه‌های تهران شدید. حالا می‌خواهیم نظرتان را در خصوص عملکرد فوق العاده سید جلال حسینی در آستانه ۴۰ سالگی بدانیم؟
سید جلال زندگی سلامتی دارد و همین باعث شده است تا این سن و سال با قدرت بازی کند. او و بقیه بچه‌های پرسپولیس عالی بازی می کنند و باعث خوشحالی مردم می‌شوند.

سید جلال حسینی با این آمادگی چند سال دیگر می‌تواند بازی کند؟
تا جایی که بدنش بکشد. خود سید جلال بهتر از همه می‌تواند تصمیم بگیرد ولی حالا که خیلی خوب توپ می‌زند و از جوان‌ها هم بیشتر می‌دود. واقعا دمش گرم!

راستی بازی‌های مهدی طارمی را در پورتو به ویژه گل قیچی برگردان او به چلسی را دیدید؟
بازی‌های مهدی طارمی را که کامل ندیدم ولی گل او به یوونتوس را دیدم و عشق کردم. واقعا دارد در اروپا برای فوتبال ایران آبروداری می‌کند. فوتبال ایران البته استعداد زیاد دارد. ما باید در اروپا حداقل ۱۰ بازیکن آن هم در تیم‌های خوب داشته باشیم چون بازیکن داریم. من خودم با بازی کردن این بچه‌ها توی قطر و لیگ‌های عربی مخالفم و همیشه می‌گویم اگر بنا بر رفتن باشد باید بازیکنان ایرانی به اروپا بروند.

منبع: خبرورزشیخبر ورزشی

مطالب مرتبط

آخرین اخبار