۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴

واکنش فوری آقای وزیر به کارت زرد دوم مجلس به وزیر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر وبه نقل از ورزش۳،واکنش فوری آقای وزیر به کارت زرد دوم مجلس به وزیر. سیدحمید سجادی که دیروز در مجلس برای دومین بار نتوانست نمایندگان را قانع کند و کارت زرد دریافت کرد، امروز بعد از حضور در جلسه هیات...

واکنش فوری آقای وزیر به کارت زرد دوم مجلس به وزیر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر وبه نقل از ورزش۳،واکنش فوری آقای وزیر به کارت زرد دوم مجلس به وزیر. سیدحمید سجادی که دیروز در مجلس برای دومین بار نتوانست نمایندگان را قانع کند و کارت زرد دریافت کرد، امروز بعد از حضور در جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آن ها پاسخ داد.

سجادی: در دوره من مشکلی با مربیان خارجی نداشتیم

* سوال از من حق مجلس است
سجادی در خصوص سوال نمایندگان درخصوص عملکرد وزارت ورزش گفت: سوال و نظارت حق مجلس است و نمایندگان ابزارهای نظارتی دارند که یکی از آنها سوال و تذکر است. سوال درباره ورزش حرفه ای و پرسپولیس و استقلال بود و پاسخ سوالها را کامل و کارشناسی و جامع با هماهنگی معاونت‌های مربوطه قبلا هم ارسال کرده بودیم و دیروز هم در مجلس توسط من توضیح داده شد و رایی که دادند این بود که از پاسخ ها قانع نشدند.

* نگاهمان به فوتبال باید عوض شود
وی افزود: نوع سوال طوری بود که ۹۰درصد متوجه عملکرد فدراسیون‌ها به ویژه فوتبال بود. قطعا فوتبال روز دنیا نیازمند یکسری استانداردسازی است و فوتبال حال حاضر کشورمان باید متحول شود که نیازمند سازو کارها و تغییرات و رویکردهای مدیریتی است و نگاهمان به فوتبال باید عوض شود و انتظار خانواده ورزش و فوتبال این است که فوتبال در کشور طبق استانداردهای روز پیش برود ولی بخشی از سوال نماینده محترم این بود که چرا جریمه شدیم و در پرونده مربیان خارجی بازنده می شویم و مجبور می‌شویم مبالغ سنگینی پرداخت کنیم.

* جریمه ها از سوی فیفا به خاطر تحریم هاست

سجادی ادامه داد: اهالی ورزش پاسخ این سوالات را می دانند؛ ما یکسری تحریم‌های ظالمانه داریم که بخشی مراودات بانکی هست و طبق قوانین فیفا اگر تاخیری در پرداخت بازیکن یا مربی خارجی داشته باشیم، می‌تواند شکایت کند و با جریمه حقش را بگیرد. بحث دیگر این است که مربیان خارجی دوست دارند که پولشان در حساب بانکی شان بنشیند چون یک قانون در دنیا به اسم پولشویی هست و اگر پول نقد بدهید یا از مبادی مختلف خرد خرد به حسابش پول ریخته شود تداعی پولشویی را دارد.

آقای وزیر

آقای وزیر

* گفتند باید جواب اتفاقات دوره قبلی را هم بدهم
وی افزود: یکی از نمایندگان مجلس سوال کرد که چرا باید در پرونده های بین المللی ببازیم؟ یکی از دلایل، پرداختهای مالی هست که این پرداختها دو پاشنه آشیل دارد که یکی مشکل مراودات بانکی در تحریمها هست؛ کمااینکه یکی از دلایل رفتن استراماچونی از ایران این بود که از صرافیهای مختلف به حسابش پول ریختند و استراماچونی گفت که من به پولشویی متهم می شوم و نمی توانم باشما کار کنم و از ایران رفت. در زمان من یک مربی خارجی نبوده که چنینی اتفاقی برایش بیفتد ولی نمایندگانی هستند که اتفاقا دوستمان هم هستند و سوال کردند و من که ۱۶ماه است وزیرم باید جواب دهم؛ هرچند در آن تقصیری ندارم. اگر کسی به پاسخم گوش دهد و احترام بگذارد بحث دیگری است و وظیفه من پاسخگویی است.

* کاری می کنیم سرخابی ها به آسیا برگردند
سجادی درباره پرونده سرخابی‌ها نیز گفت: پرونده پرسپولیس و استقلال در سال ۲۰۱۶شروع شده بود و پرونده اش را تکمیل کردیم ولی ۴دلیل از استانداردهای فیفا که یکی بدهی ها، یکی بدهی مالیاتی، یکی حق پخش و دیگری مالکیت مشترک عمده دلایل محرومیت این دو تیم از استاندارها بودند که یک به یک رفع کردیم و رفع تعلیق شدند و کارهایی انجام می‌دهیم که در ممیزی دوباره به بازیهای آسیایی راه یابند.

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار