۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷

واکنش توئیتری شمخانی به اظهارات نماینده ویژه آمریکا

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر امروز (سه‌شنبه) در توئیتی در واکنش به اظهارات « رابرت مالی » نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که گفته کشورش بعد از بازگشت به برجام دنبال توافق طولانی‌تر با ایران خواهد بود، نوشت: فارغ از اینکه ارو...

واکنش توئیتری شمخانی به اظهارات نماینده ویژه آمریکا

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر امروز (سه‌شنبه) در توئیتی در واکنش به اظهارات « رابرت مالی » نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که گفته کشورش بعد از بازگشت به برجام دنبال توافق طولانی‌تر با ایران خواهد بود، نوشت: فارغ از اینکه اروپا، اراده یا توان مجاب‌سازی آمریکا برای لغو یک‌باره همه تحریم‌ها و بازگشت واشنگتن به تعهدات خود را داشته باشد یا نه، امکان ورود ایران به مذاکرات فرابرجامی تحت هیچ شرایطی وجود نخواهد داشت.

وی از هشتگ مقاومت فعال استفاده کرده است.

«رابرت مالی» در مصاحبه با پایگاه «ان‌.‌پی‌.آر» در پاسخ به اینکه دولت آمریکا در صورت بازگشت به برجام در توافق بعدی دنبال چه خواهد بود گفت: «چیزی که دنبال آن خواهیم بود، اول از همه، توافقی طولانی‌تر خواهد بود.»

گفتنی است، نشست کمیسیون مشترک برجام امروز با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) در شهر وین اتریش برگزار شد. سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ریاست هیأت ایرانی را در این نشست بر عهده دارد.

این نشست پس از آن برگزار شد که در نشست مجازی قبلی کمیسیون در روز جمعه ۱۳ فروردین ماه طرفین توافق کردند ادامه مذاکرات را در روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین ماه به صورت رو در رو ادامه دهند. آنگونه که سعید خطیب‌زاده روز دوشنبه ۱۶ فروردین ماه در نخستین نشست هفتگی خود با خبرنگاران در سال ۱۴۰۰ اعلام کرد گفت‌وگوها ناقص بود و ادامه آن رفت برای کمیسیون حضوری.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار