۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵

وام مستاجری ۱۴۰۲/ لینک ثبت نام وام مستاجران ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، وام مستاجری ۱۴۰۲/ لینک ثبت نام وام مستاجران ۱۴۰۲ را در اندیشه معاصر بخوانید. میزان وام اجاره مسکن ۱۴۰۲​ برای استان تهران، مراکز استان ها و سایر شهر ها به ترتیب، ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان  خواهد ب...

ثبت نام وام ودیعه مسکن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، وام مستاجری ۱۴۰۲/ لینک ثبت نام وام مستاجران ۱۴۰۲ را در اندیشه معاصر بخوانید.

میزان وام اجاره مسکن ۱۴۰۲​ برای استان تهران، مراکز استان ها و سایر شهر ها به ترتیب، ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان  خواهد بود؛ مبلغ اقساط و همچنین، نحوه بازپرداخت این وام، نیز با توجه به سود ۱۸ درصدی که باید حداکثر در ۵ سال پرداخت شود، محاسبه خواهد شد.

وام ودیعه مسکن به عنوان یک ابزار مالی در کشورهای مختلف، به همراهی دولت و سازمان‌های مربوطه، برای حمایت از افراد جهت خرید یا ساخت مسکن ارائه می‌شود. اصلی‌ترین هدف این نوع وام‌ها، افزایش توانایی اقتصادی افراد برای دستیابی به مسکن است. وام ودیعه مسکن عموماً با نرخ بهره کمتری نسبت به وام‌های معمولی ارائه شده و به عنوان یک راهکار مهم در تسهیل دسترسی به مسکن برای جامعه شناخته می‌شود.

در کشور ما نیز شرایطی برای دریافت این وام برای اجاره‌نشین‌ها و کمک به بهبود اوضاع مسکن کشور در نظر گرفته شده است. در این مقاله، به بررسی وام ودیعه مسکن سال ۱۴۰۲، چگونگی کارکرد و آخرین تغییرات آن خواهیم پرداخت.

شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۲

هدف اصلی تسهیلات ودیعه مسکن پشتیبانی و حمایت از زنان سرپرست خانوار، حقوق‌بگیران، کارگران و بازنشستگان است. همچنین، خانواده‌های ۵نفره، خانه‌اولی‌ها و افرادی که امسال ازدواج کرده‌اند نیز مجاز به درخواست وام ودیعه مسکن هستند.

برای دریافت وام ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۲، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • متاهل و یا سرپرست خانواده باشید؛ البته، زنان مجردی که بالای ۳۵ سال سن دارند و مردان مجردی که بالای ۴۵ سال سن دارند نیز با شرایط زیر می‌توانند برای دریافت وام اقدام کنند:
    • دارای طلاق‌نامه رسمی و فرزند
    • نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان کشور
    • معلولان جسمی و حرکتی با دارا بودن حداقل ۲۰ سال سن (با معرفی سازمان بهزیستی کشور)
    • زن مجرد خودسرپرست بالای ۳۵ سال
  • اجاره‌نامه منزل شما باید به صورت رسمی تنظیم شده باشد و در سامانه ایران املاک ثبت شده و کد رهگیری داشته باشد.
  • از تاریخ یکم فروردین ماه سال ۸۴ به بعد صاحب ملک نبوده باشید.
  • منع قانونی برای دریافت وام نداشته باشید (چک برگشتی، اقساط معوقه،…)
  • تاریخ اجاره‌نامه شما حداقل باید از ابتدای سال ۱۴۰۱ و حداکثر تا پایان مدت زمان ثبت نام وام باشد.

لازم به ذکر است که اولویت پرداخت با کسانی است که سال گذشته وامی دریافت نکرده‌اند.

اقساط وام ودیعه مسکن ۱۴۰۲ چقدر است؟

براساس آخرین تغییرات، وام ودیعه مسکن در مبالغ زیر در اختیار مستاجرین قرار می‌گیرد:

  • تهران بزرگ: ۱۰۰ میلیون تومان
  • مراکز استان‌ها: ۷۰ میلیون تومان
  • شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر: ۴۰ میلیون تومان

میزان وام اجاره مسکن ۱۴۰۲

ثبت نام، در هر سامانه ای، من جمله سامانه ثمن نهضت مسکن، همواره با سوالاتی برای ثبت کنندگان در آن، همراه می باشد. مهم ترین و اولین سوالی که در رابطه با وام اجاره مسکن، مطرح می شود، این سوال است که میزان وام اجاره مسکن چقدر می باشد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت، در سال گذشته، مبلغ تسهیلات ودیعه مسکن، برای شهر تهران، کلانشهر ها و همچنین، سایر شهر ها به ترتیب، ۶۰، ۴۵ و ۳۵ میلیون تومان بوده است. اما با توجه به مساله تورم، میزان وام اجاره مسکن، نسبت به سال های گذشته، افزایش یافته و به ترتیب زیر می باشد:

 

سقف میزان وام اجاره مسکن برای شهر تهران : ۱۰۰ میلیون تومان

سقف میزان وام اجاره مسکن برای مراکز استان ها : ۷۰ میلیون تومان

سقف میزان وام اجاره مسکن برای سایر شهر ها : ۴۰ میلیون تومان

 

منظور از کلانشهر ها، در اطلاعیه های صادره از سوی وزارت راه و شهر سازی، در رابطه با وام اجاره مسکن، شهر هایی با جمعیت بیش از یک میلیون نفر می باشد که شامل شهر های مشهد، اصفهان، البرز، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه می گردد.

 

متقاضیان، جهت ثبت نام وام ودیعه مسکن، ابتدا می بایست شرایط لازم برای دریافت این تسهیلات مسکن را داشته باشند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن، برای متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن، به لینک زیر مراجعه نمایید.

 

لازم به ذکر است موارد اعلام شده، بر اساس نرخ سال گذشته بوده و به محض اعلام برای سال ۱۴۰۲، در متن مقاله اطلاع رسانی می گردد.

وام ودیعه مسکن 1402

وام ودیعه مسکن ۱۴۰۲

میزان اقساط وام اجاره مسکن ۱۴۰۲

با توجه به افزایش تورم که با کاهش قدرت خرید مسکن اقشار مختلف جامعه، از جمله مستاجران، همراه بوده است، پیش بینی می شود که امسال، آمار بیشتری از ثبت نام مستاجران دارای شرایط، همچون واجدین شرایط ثبت نام مسکن اولی ها را برای دریافت وام ودیعه مسکن، شاهد باشیم.

با این وجود، از آنجا که درخواست کنندگان وام اجاره مسکن، قشر مستاجران جامعه بوده و درآمد این قشر نیز معمولا پایین می باشد، یکی از دغدغه های متقاضیان تسهیلات ودیعه خانه، این می باشد که میزان مبلغ اقساط وام اجاره مسکن چقدر است؟ و اینکه آیا آن ها، توانایی مالی بازپرداخت قسط وام اجاره مسکن را داشته یا اینکه میزان اقساط وام اجاره مسکن به گونه ای است که از توانایی مالی آن ها خارج می باشد؟

در جواب این پرسش ها باید گفت، میزان مبلغ اقساط وام اجاره مسکن، بستگی به مبلغ وام دریافت شده دارد؛ به نحوی که با افزایش مبلغ تسهیلات ودیعه مسکن، میزان اقساط وام اجاره مسکن نیز افزایش می یابد. مطابق آنچه در مورد مبلغ وام اجاره مسکن، در بخش قبل بیان شد، اقساط تسهیلات ودیعه خانه به صورت زیر می باشد:

 

میزان مبلغ اقساط وام اجاره مسکن ۱۴۰۲ ، بر اساس سال گذشته، برای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی در تهران : ۲ میلیون و ۵۳۹ هزار تومان است.

میزان مبلغ اقساط وام اجاره مسکن ۱۴۰۲، بر اساس سال گذشته، برای تسهیلات ۷۰ میلیون تومانی در مراکز استان ها : ۱ میلیون و ۷۷۷ هزار تومان است.

میزان مبلغ اقساط وام اجاره مسکن۱۴۰۲ ، بر اساس سال گذشته، برای تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی در سایر شهر ها : حدود ۱ میلیون تومان است.

 

به محض اعلام رسمی میزان اقساط و نحوه بازپرداخت وام اجاره مسکن، سال ۱۴۰۲، متن این بخش از مقاله به روز رسانی خواهد شد.

 

افرادی که قصد دریافت وام ودیعه مسکن را دارند، می توانند از طریق سامانه saman.mrud.ir، برای بهره مندی از تسهیلات ودیعه مسکن، به صورت غیر حضوری، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه ثبت نام وام ودیعه مسکن، به صورت اینترنتی، به لینک زیر مراجعه نمایید.

وام

نحوه بازپرداخت وام اجاره مسکن ۱۴۰۲

با توجه به اینکه در بخش های قبل، در رابطه با میزان وام اجاره مسکن و مبلغ اقساط این تسهیلات توضیح دادیم، اکنون در این بخش، به بررسی نحوه بازپرداخت وام اجاره مسکن می پردازیم. مطابق اعلام وزارت راه و شهر سازی، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن، به نشانی اینترنتی saman.mrud.ir، نرخ سود و نحوه بازپرداخت تسهیلات ودیعه مسکن، به شرح زیر می باشد:

 

نحوه بازپرداخت وام اجاره مسکن برای مستاجران تهران : ۵ ساله، با نرخ سود ۱۸ درصد

نحوه بازپرداخت وام اجاره مسکن برای مستاجران مراکز استان ها : ۳ ساله، با نرخ سود ۱۳ درصد

نحوه بازپرداخت وام اجاره مسکن برای مستاجران سایر شهر ها : ۳ ساله، با نرخ سود ۱۳ درصد

 

ثبت نام وام اجاره مسکن در تهران، کلانشهر ها و سایر شهر ها صرفا از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن، به نشانی saman.mrud.ir صورت می گیرد و هیچ سامانه دیگری، غیر از سایت مذکور، من جمله سامانه املاک و اسکان، مورد تایید وزارت راه و شهر سازی نمی باشد.

 

لازم به ذکر است موارد اعلام شده، بر اساس سال گذشته بوده و به محض اعلام برای سال ۱۴۰۲، در متن مقاله اطلاع رسانی می گردد.

 

افرادی که قصد دریافت وام ودیعه مسکن را دارند، می توانند از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن، برای بهره مندی از این تسهیلات، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه ورود به سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن، به نشانی اینترنتی saman.mrud.ir و ثبت نام در آن، به لینک زیر مراجعه نمایید.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد میزان وام اجاره مسکن در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. همچنین، کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون میزان وام اجاره مسکن پاسخ دهند.

سوالات متداول

 

۱- ✔️میزان وام اجاره مسکن ۱۴۰۲ چقدر می باشد؟

✔️میزان وام اجاره مسکن ۱۴۰۲ هنوز اعلام نشده اما بر اساس نرخ سال گذشته، پیش بینی می شود میزان آن برای شهر تهران ۶۰ میلیون تومان و کلانشهر ها ۴۵ میلیون تومان و برای سایر شهر ها ۳۵ میلیون تومان باشد که در متن مقاله توضیحات لازم آورده شده است.

 

۲- ✔️مبلغ اقساط وام اجاره مسکن ۱۴۰۲ به چه میزان است؟

✔️مبلغ اقساط وام اجاره مسکن ۱۴۰۲ بطور رسمی اعلام نشده که در متن مقاله توضیحات لازم آورده شده است.

 

۳- ✔️نحوه بازپرداخت وام اجاره مسکن ۱۴۰۲ به چه صورت می باشد؟

✔️نحوه بازپرداخت وام اجاره مسکن ۱۴۰۲ هنوز اعلام نشده اما بر اساس سال گذشته پیش بینی می شود برای شهر تهران ۵ ساله با نرخ سود ۱۳ درصد و برای کلانشهر ها ۳ ساله با نرخ سود ۱۳ درصد باشد که در متن مقاله توضیحات لازم آورده شده است.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

11 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

مسلم دیانت پور

۱۶ خرداد ۱۴۰۲


شماها مردم را چی فرض کردید یک وام ۴۰ میلیونی می دهید با۵ سال باز پرداخت شماهم یک لطفی بکنید تا۵سال اجارهارا ثابت نگهه دارید کار سختی نیست قسطارو سر ماه پرداخت می کنیم اگر پولی باقی بماند متشکرم.......

ایرانی

۱۶ خرداد ۱۴۰۲


وام رو با هزار تو هفت خوان رستم با سود ۲۳ درصد باز پرداخت ۱۹۷۳۳۰۰ ،۶۰ ماهه یا ۵ ساله تقدیم کردن اربابان بانک صادرات خدا پدر دزد رو بیامرزه یکبار می دزده از من به شما نصیحت کرایه رو می تونید افزایش بدید سراغ این وام نرید ۴۸ میلیون نزولش هست

محسن

۱۶ خرداد ۱۴۰۲


ای آقا من به بانک مربوطه مراجعه کردم اصلا میگه من از پرداخت وام خبر ندارم.بابا یکی به امثال این بگه اینجا ایرانه.

کرمی

۱۶ خرداد ۱۴۰۲


هیچ حقارتی بد تر از دویدن دنبال این وام نیست من به تمام بانکها سر زدم یکی میگه بخشنامه نیومده یکی میگه ما ندادیم ونمیدیم فقط مردم بد بخت اسیر خودتون کردید من حتی بانک مرکزی زنگ زدم گفت ما هیچ کاری نمیتونیم بکنیم

حبی

۱۷ خرداد ۱۴۰۲


مردم رو چی فرض کردین؟ من رفتم میگه سودش ۲۳ درصد و ۳ ساله اس، بعدش میگید ۱۳ درصد؟

شهروند

۱۷ خرداد ۱۴۰۲


با سلام . جهت اطلاع، وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱ برای سایر شهرها به مبلغ ۴۰ میلیون تومان بود نه ۳۵ میلیون . من خودم پارسال ۴۰ میلیون تومان گرفتم . برا مردم دروغ نگین .

ابوثاقب

۱۷ خرداد ۱۴۰۲


سلام وام ودیعه مسکن از بهمن 1401 با سود 23 درصد اعلام شده است و 60 ماهه میباشد

شامی نژاد

۱۷ خرداد ۱۴۰۲


برای مستاجر شادی کاذب می آفرینند این هم نوعی سیاست آخوندی است هیچ بانکی وام ودیعه نمی پردازد دیروز با پست بانک تماس گرفتم خیلی هم ناراحت شد گفت ما هیچ وقت اعتبار نخواهیم داشت تا وام ودیعه بدهیم بس کنند این همه کذایی را تا کی دروغ تا کی مردم فریبی تا کی تا کی تا کی

mshs

۱۷ خرداد ۱۴۰۲


برای چندرغاز پول باید دوتا ضامن کاسب یا کارمند رسمی ببری .خداوکیلی خجالتم خوب چیزیه.

Radmehr

۱۷ خرداد ۱۴۰۲


چرت ترین طرح هستش هیچکسی درستو حسابی پاسخگو نیست ، هر بانکی برای خودش یه قانون میزاره ، وقتی بانک رو انتخاب میکنیم و مراجعه میکنیم برای ارائه مدارک میگن اصلا ما وام ودیعه نمیدیم ، عععع آقا مگه بچه بازیه آخه وقتی تو سایت اسم شعبه میاد موظف هستین پرداخت کنید، تازه بعضی بانکا مثل پاسارگاد و ملی میگن ضامن باید دونفر باشه و کارمند رسمی دولتی فقط قبول میکنن. لعنت به هرچی آدم خودخواه و بی تدبیر که شده مدیر بانک و مسئول.

علی

۱۷ خرداد ۱۴۰۲


خدایا چرا اینقدر مدیران بی کفایت تو این مملکت هست. وام ، بانک ، طرف مدیر بانک یجوری می‌پیچونه که از اومدنت پشیمون بشی. همش حرف .

نظرات بسته شده است

آخرین اخبار