۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶

والیبال نوجوانان قهرمانی جهان| نیجریه حریف ما نبود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، سومین و آخرین بازی نوجوانان ایران در مرحله گروهی با بازی مقابل نیجریه در گروه A به پایان رسید؛ جایی که شاگردان نوجوان مسعود آرمات توانستند در سه ست متوالی حر...

والیبال نوجوانان قهرمانی جهان| نیجریه حریف ما نبود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، سومین و آخرین بازی نوجوانان ایران در مرحله گروهی با بازی مقابل نیجریه در گروه A به پایان رسید؛ جایی که شاگردان نوجوان مسعود آرمات توانستند در سه ست متوالی حریف را از پیش رو بردارند و ضمن ایستادن در رده دوم جدول رده‌بندی، حریف جمهوری چک در مرحله بعدی مسابقات شوند.

دو تیم درحالی به مصاف هم رفتند که ملی‌پوشان کشورمان پیش‌تر یک برد و یک باخت مقابل هند و لهستان در کارنامه داشتند. نیجریه اما هر دو بازی گذشته خود را با نتیجه سه بر یک مقابل هند و سپس سه بر صفر مقابل لهستان به رقبا واگذارکرده بود.
نکته قابل توجه این که به دلیل غیبت گواتمالا از حضور در مسابقات، در هر دو بازی این تیم مقابل ایران و نیجریه در مرحله مقدماتی، باخت فنی ثبت شد و ۳ امتیاز برای ایران و نیجریه منظور شد.
بازی با پیروزی ایران در ست اول با امتیاز ۲۵ بر ۱۹ آغاز شد و نیجریه با این‌که در ست اول تقریبا توانست امتیاز کسب کند اما در ست دوم روند تیمی خود را تاحدودی از دست داد و نتیجه را با امتیاز ۲۵ بر ۱۳ به ایران واگذار کرد.
در ست سوم نیز روند پیروزی ایران ادامه یافت و درنهایت شاگردان آرمات با ثبت امتیاز ۲۵ بر ۱۹ هم برنده بازی شدند و هم به عنوان در رده دوم جدول رده‌بندی گروه A ایستادند.
در این بازی عرفان اصغرپور بازیکن شماره ۱۲ ایران به دلیل برخورد آرنج یکی از بازیکنان به صورتش دچار مصدومیت شد و برای انجام معاینات تکمیلی راهی بیمارستان شد.
ایران این بازی را با ترکیب اولیه متشکل از یوسف کاظمی، یونس جوان، امیرمحمد گلزاده، پوریا حسین‌خانزاده، عرشیا به‌نژاد، عرفان نوروزی و سجاد جلوداریان (لیبرو) آغازکرد.
برای نیجریه هم ایواله اویه‌دپو، پائول چیجیندو، وینسنت ماتیاس، عبدالقادر جایولا، دیگیل مایکل، پاسکال اوزکویه و جری باباکینزه (لیبرو) در آغاز بازی وارد میدان شدند.
هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان (زیر ۱۹ سال)  از ۲ تا ۱۱ شهریور به میزبانی ایران (تهران) و در دو سالن دوازده هزار نفری آزادی و سالن فدراسیون والیبال برگزار می‌شود.
خانزاده امتیازآورترین بازیکن زمین شد
پوریا حسین‌خانزاده با کسب ۱۸ پوئن، امتیازآورترین بازیکن این مسابقه شد و امیرمحمد گل‌زاده نیز ۱۷ پوئن برای تیم کشورمان به دست آورد. در تیم نیجریه نیز ایواله اویه‌دپو با ۸ امتیاز، بهترین بازیکن بود.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار