۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹

همه چیز در مورد فیفا آلتیمیت ۲۳

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،همه چیز در مورد فیفا آلتیمیت ۲۳. حال که مدتی از عرضه FIFA ۲۳  گذشته است بهترین فرصت است تا به زیر و بم پرطرفدارترین بخش بازی فوتبالی شرکت الکترونیک آرتز بپردازیم. تاریخچه فیفا آلتیمیت تیم در سال ۲۰...

مهاجم منفور جای یاغی را گرفت!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،همه چیز در مورد فیفا آلتیمیت ۲۳. حال که مدتی از عرضه FIFA ۲۳  گذشته است بهترین فرصت است تا به زیر و بم پرطرفدارترین بخش بازی فوتبالی شرکت الکترونیک آرتز بپردازیم.

تاریخچه فیفا آلتیمیت تیم

در سال ۲۰۰۹، زمانی که رقابت بین دو بازی برتر شبیه‌سازی فوتبال، FIFA و PES از همیشه نزدیک‌تر بود، اتفاقی افتاد که برگ برنده فیفا در این رقابت محسوب می‌شد. بخش فیفا آلتیمیت تیم (FUT)، در نوزده مارس ۲۰۰۹، در حالی که چیزی تا پایان فصول فوتبالی باقی نمانده بود به‌ صورت یک DLC با قیمت ۱۰ دلار به‌ شکل جهانی عرضه شد و به‌ سرعت مورد توجه هواداران و منتقدان فیفا ۰۹ قرار گرفت.

موفقیت بخش FUT به ‌شکلی بزرگ بود که توانست پس از عرضه، بیش از ۱ میلیون مخاطب به جمع بازیکنان FIFA اضافه کرده و در نهایت به فروش بیشتر بازی کمک نماید. دلیل موفقیت آلتیمیت تیم حالت کاملا تازه‌ای بود که به بازیکنان اجازه می‌داد تا تیم مورد علاقه خود را با ستارگان فوتبالی محبوب خود بسازند و به رقابت با دیگر بازیکنان بپردازند.

اگرچه بخش ULTIMATE TEAM فرصت کمی برای نشان­دادن پتانسیل‌های خود داشت،  چرا که پس از عرضه فیفا آلتیمیت، به ‌شدت با مشکلات متعددی همانند سرورهای ضعیف و قطعی مکرر همراه بود، اما توانست مسیر جدیدی را پیش روی کمپانی الکترونیک آرتز قرار دهد تا بتواند دوباره نام عنوان فیفا را بر سر زبان‌ها قرار داده و به مرور زمان به پرطرفدارترین مود در بین تمام گیم‌های فوتبالی تبدیل شود.

فیفا آلتیمیت تیم چگونه است؟

با اینکه تاکنون بیش از ۱۴ نسخه از آلتیمیت تیم (FUT) عرضه شده است، این بخش همچنان جذابیت خود را حفظ کرده و طرفداران خود را دارد. جالب است بدانید از  نسخه فیفا ۱۷ تا به امروز یعنی فیفا ۲۳، با وجود تغییرات متعدد، بازی همچنان ریشه‌های خود را حفظ کرده است.

هنگام شروع بخش اولتیمیت تیم، شما یک تیم متشکل از بازیکنان سطح پایین که عموما بین سیلور و گلد هستند را به ‌صورت کاملا تصادفی دریافت کرده و کار خود را آغاز می‌کنید.  شما می‌توانید در دو بخش آنلاین و آفلاین به رقابت بپردازید. بخش آنلاین فیفا آلتیمیت، از تیم‌های مختلفی تشکیل شده که هر کدام قدرت و امتیاز مختص به خود را دارا هستند.

شما می‌توانید درجه سختی بازی را نیز انتخاب کرده و بازی کنید، اما باید توجه داشته باشید که هرچه درجه سختی بازی کمتر باشد، امتیاز که در پایان بازی دریافت می‌کنید نیز کمتر خواهد بود. در طول فصل با امتیازاتی که دریافت می‌کنید، در بین رنک‌های مختلف بازی بالا و پایین رفته و پس از پایان هفته، متناسب با رنکی که به شما نسبت داده شده، جوایز خود را دریافت می‌کنید.

کوین و انواع پک‌ها از جمله جوایز قابل دریافت در این بخش هستند. در حالت آنلاین شما می‌توانید در دو بخش به رقابت بپردازید. بخش اول فیفا آلتیمیت که Rivals نام دارد، شما را با رقبای مختلف و تصادفی به‌ صورت آنلاین به چالش می‌کشد.

همانند حالت Squad Battle ، این بخش نیز رنک‌بندی دارد و شما با توجه به رنکی که در آن قرار دارید، مقابل رقبا قرار می­گیرید و در پایان نیز جوایزتان را دریافت می‌کنید. هنگام دریافت جوایز نیز شما می‌توانید از بین سکه یا پک‌های کارت یکی را انتخاب کنید.

با انتخاب هرکدام از گزینه‌های ذکر شده، با توجه به رنک و سطحی که در آن قرار دارید،  مقداری امتیاز نیز دریافت می‌کنید که آن امتیازها کلید حضور شما در حالت بعدی بخش آنلاین یعنی FUT Champions هستند.

بخش FUT Champions نیز کارکردی تقریبا همانند حالت Rivals را داراست، اما جوایز آن به مراتب بهتر و مهم محسوب می‌شوند. همچنین شما فقط می‌توانید به تعداد محدودی بازی بپردازید و بر اساس همان بازی‌ها رنک‌بندی می‌شوید.

همچنین در طول انجام بازی فیفا آلتیمیت، شما شاهد رویدادهای مختلف و جذابی می‌شوید که به شما اجازه می‌دهند تیم دلخواه خودتان را آن‌طور که دوست دارید بسازید و از آن لذت ببرید.

نکات کلیدی که باید فیفا آلتیمیت تیم بدانید.

  • به کارت بازیکنان توجه کنید.
  • می‌توانید استادیوم رویایی خود را خلق کنید.
  • در چالش‌ها و رویدادها شرکت کنید.
  • شیمی بالاتر= شانس برنده شدن بیشتر
  • ۱۰۰ بازیکن افسانه‌ای (Icons) در بازی حضور دارند.

همان‌طور که احتمالا در اخبار و پیش‌نمایش‌های فیفا ۲۳ مشاهده کردید ، ۳ بازیکن جدید مربوط به دسته‌بندی Icons به بازی فیفا ۲۳ اضافه شده‌اند. با درنظر گرفتن این ۳ بازیکن به ‌یادماندنی مجموع بازیکنان در گروه Icons به عدد ۱۰۰ رسیده است. آنها از قدرتمندترین، کمیاب‌ترین و گران‌ترین کارت‌های بازی هستند.

 می‌توانید اسامی و ملیت icons ها را در ادامه مشاهده کنید.

Michael Owen (England)

Paolo Maldini (Italy)

Pavel Nedved (Czech Republic)

Pele (Brazil)

Petr Cech (Czech Republic)

Raul (Spain)

Rivaldo (Brazil)

Robert Pires (France)

Roberto Baggio (Italy)

Roberto Carlos (Brazil)

Ronaldinho (Brazil)

Ronaldo (Brazil)

Ruud Gullit (Netherlands)

Steven Gerrard (England)

Zinedine Zidane (France)

تغییرات بخش فیفا آلتیمیت تیم در FIFA ۲۳

فیفا آلتیمیت تیم که محبوب‌ترین حالت بازی در فیفا که یک ماشین چاپ پول برای EA SPORTS محسوب می‌شود، حتی سال آینده که FIFA دیگر فیفا نامیده نخواهد شد نیز، التیمیت تیم به حیات خود ادامه خواهد داد.

از سال ۲۰۰۹ تا به امروز، نه تنها تعداد بازیکنان و کارت‌های این مود تغییر کرده ، بلکه خود مود نیز دستخوش تغییر شده ‌است. از آنجا که شرکت EA تغییرات عظیمی را برای آخرین نسخه از این بازی اعلام کرده، به بررسی تغییرات این بخش در نسخه FIFA ۲۳  می‌پردازیم.

سیستم شیمی(chemistry) جدید جایگزین سیستم قبلی شده است.

بخش فیفا آلتیمیت با یک سیستم شیمی(chemistry) جدید عرضه شده است. فیفا ۲۳ سیستم شیمی این بخش را تغییر داده است تا بازیکنان را قادر سازد که بهتر به ساختن تیم رویایی خود بپردازند. سیستم جدید یک سیستم ساده‌شده است که به بازیکنان محبوب شما این امکان را می‌دهد که chemistry مشترکی با دیگر بازیکنان زمین داشته باشند.

 در این نسخه موقعیت بازیکنان در زمین اهمیتی ندارد، تطبیق شیمی بازیکنان در هنگام شروع  براساس باشگاه مشترک، لیگ و ترکیب ملت‌ها انجام خواهد شد. به ‌شکل کلی خلاف نسخه‌های قبل، بازیکنان دیگر مجبور نیستند در کنار هم بازی کنند تا شیمی خوبی داشته باشند.

برای مثال؛ اگر دو تا بازیکن از لیگ اسپانیا دارید، که یکی از آنها هافبک چپ و یکی وینگر راست است، باز باعث افزایش شیمی تیم خواهند شد. هر بازیکن نیز  می‌تواند بین ۰ تا ۳ شیمی داشته باشد که با یک تعدادی الماس مشخص می‌شود.

FUT Moments

بخش FUT Moments، دارای حالت جدیدی است که بر روی حالت تک نفره تمرکز دارد. در این قسمت شما با بازی کردن مسابقات کوتاه و در نتیجه تکمیل آنها پاداش دریافت می‌کنید. به‌ صورت خلاصه اگر بگوییم، بازی به شما تعدادی چالش‌های خاص می‌دهد که می‌توانید آنها را انجام دهید.

سخن پایانی

راه‌اندازی تیم رویایی در فیفا آلتیمیت تیم فقط محدود به داشتن بازیکنان خوب نیست و شامل موارد دیگری همانند شیمی بالا و … نیز می‌شود. شما همچنین باید نوع چیدمان بازیکنان و تاکتیک‌های خود را تقویت کنید. یک اپلیکیشن تلفن و وب نیز برای علاقمندان به بخش آلتیمیت نیز در دسترس است که می‌توانید با دانلود آن همیشه تیم خود را همراه خود داشته باشید و تغییرات دلخواه خود را در آن انجام دهید. همچنین با خرید گیفت کارت پلی استیشن می توانید پوینت های فیفا آلتمیت را از فروشگاه پلی استیشن خرید کنید. موبوگیفت فروشگاه معتبر خرید گیفت کارت میباشد.

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط