۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲

همه چیز درباره خرید جدید پرسپولیس و یحیی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از صد آنلاین،همه چیز درباره خرید جدید پرسپولیس و یحیی. عیسی آل کثیر بازیکن ۳۲ ساله جدید تیم پرسپولیس درست در سالی که ۳۰ سال سن داشت از باشگاه صنعت نفت آبادان به پرسپولیس پیوست. این بازیکن پس...

پرسپولیس و دربی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از صد آنلاین،همه چیز درباره خرید جدید پرسپولیس و یحیی. عیسی آل کثیر بازیکن ۳۲ ساله جدید تیم پرسپولیس درست در سالی که ۳۰ سال سن داشت از باشگاه صنعت نفت آبادان به پرسپولیس پیوست.

این بازیکن پس از پایان فصل نوزدهم لیگ برتر در تابستان سال ۹۹ و پیش از ابتدای لیگ بیستم به پرسپولیس پیوست. روزهایی که این تیم در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت و بلافاصله از این مهاجم جدیدش استفاده کرد.

*عامل فینالیست شدن و محرومیت عجیب!

عیسی آل کثیر در لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ و در هفته ششم مقابل شارجه در پیروزی ۴ بر صفر این تیم گلزنی کرد و در دقیقه ۴۱ اولین گلش را با پیراهن پرسپولیس به ثمر رساند. او سپس در دور یک هشتم نهایی مقابل السد و در دقیقه ۸۸ تک گل برتری پرسپولیس را به ثمر رساند تا سرخپوشان به جمع ۴ تیم برتر لیگ قهرمانان راه پیدا کنند. آل کثیر سپس در دیدار بعدی مقابل پاختاکور هم زننده هر دو گل تیم یحیی بود تا پرسپولیس به مرحله نیمه نهایی صعود کند. گرچه شادی گل این بازیکن خوزستانی با جریمه شش ماهه کمیته انضباطی ای‌اف‌سی همراه شد تا علاوه بر فینال آسیا، نتواند تا هفته بیستم لیگ برترمان برای تیمش به میدان برود.

*گلزنی در اولین بازی

نکته جالب اینجا بود که آل کثیر در اولین بازی اش(پس از محرومیت) برای پرسپولیس مقابل نساجی گلزنی کرد. او در هفته ۲۰ لیگ بیستم در حالی که پرسپولیس با گل دقیقه ۸ کنعانی زادگان یک بر صفر جلو بود در دقیقه اول وقت های تلف شده گل دوم پرسپولیس را زد تا در شرایطی که تیمش ۱-۲ عقب بود پرسپولیس بازی را با نتیجه تساوی و امتیاز ترک کند.

*گلزنی به رقیب همیشگی

آل کثیر در هفته بیست و دوم نیز در دقیقه ۲۹ به جای عالیشاه به میدان آمد و تک گل پرسپولیس مقابل سپاهان را زد تا بازی با نتیجه یک بر یک به پایان برسد. گل سپاهان در آن بازی را محمد محبی زد تا رقیب همیشگی پرسپولیسی ها در دقیقه ۸۷ از شکست فرار کند!

*مهمترین گل آل کثیر

این بازیکن یکی از حساس ترین گلهای دوران حضورش در پرسپولیس را در هفته بیست و سوم همان فصل مقابل استقلال به ثمر رساند تا تنها برد یحیی برابر استقلال را به گل محمدی هدیه دهد.

*زننده چهار گل در لیگ بیست و یکم

این مهاجم در لیگ برتر بیست و یکم و در هفته های اول، چهارم، دهم و سیزدهم به ترتیب ۴گل مقابل تیم‌های فولاد خوزستان، گل گهر سیرجان، پیکان و تراکتور برای پرسپولیس به ثمر رساند اما با مصدومیت در بهمن ماه سال گذشته از ناحیه زانو ماهها از میادین دور بود.

*گلزنی مجدد در آسیا

آل کثیر در لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ هم تا وقتی مصدوم نشده بود دو گل برای پرسپولیس به ثمر رساند. او در هفته چهارم مرحله گروهی مقابل تیم گوا و در دقیقه ۴۷ سومین گل تیمش در برد ۴ بر صفر را زد و  در هفته ششم مقابل الریان زد نیز در دقیقه ۷۳ زننده گل چهارم برد پرسپولیس در بازی بود که ۲-۴ زمین را ترک کرد.

*هدیه یک جام به یحیی

این مهاجم دزفولی با ۱۸۳ سانتیمتر قد در تاریخ ۳۰ خرداد  سال ۱۴۰۰ و در بازی سوپرجام مقابل تراکتور نیز موفق شد در دقیقه ۶۱ تک گل برتری و قهرمانی پرسپولیس را به ثمر برساند تا یحیی یک جام دیگر هم با گلزنی همین بازیکن برای خود و باشگاهش به ارمغان بیاورد.

*مرد ۱۴ گله پرسپولیس و ۶۲ گله فوتبال ایران

اما نگاهی به گل های زده شده توسط این بازیکن از زمانی که فوتبالش را به شکل حرفه ای آغاز کرده مشخص می کند آل کثیر از سال ۲۰۱۳ تاکنون در تیم های باشگاهی مختلفی مانند البدر بندر کنگ(۷گل) و آلومینیوم هرمزگان(۱۱گل) در لیگ آزادگان، نفت تهران(۱۰گل)، پیکان(۸گل) صنعت نفت(گل۱۲) و پرسپولیس(۱۴ گل – مجموع گلهای لیگ برتر، لیگ قهرمانان و سوپرجام) موفق شده ۶۲ بار گلزنی کند. آمار گلزنی عیسی قطعاً نکته قابل توجهی برای بسیاری از هواداران پرسپولیس است تا شاید آل کثیر در ادامه مسابقات لیگ برتر جای خالی لوکادیا را کنار شیخ دیاباته، آقای گل لیگ برتر نوزدهم پر کند.

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط