۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸

همه سازمان‌های مسئول باید به توانمندی‌های دفاع شیمیایی بپردازند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، چهارمین همایش ملی پدافند شیمیایی صبح سه‌شنبه همزمان با روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی به همت سازمان پدافند غیرعامل کشور و با همکاری دانشگاه بقیه الله (عج) در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد...

همه سازمان‌های مسئول باید به توانمندی‌های دفاع شیمیایی بپردازند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، چهارمین همایش ملی پدافند شیمیایی صبح سه‌شنبه همزمان با روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی به همت سازمان پدافند غیرعامل کشور و با همکاری دانشگاه بقیه الله (عج) در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

سردار غلامرضا جلالی در این مراسم در سخنانی اظهار کرد: اگر چه حقوق بشر و احترام به جان انسان‌ها در افکار عمومی دنیا مطرح می‌شود، اما متاسفانه باز هم شاهد هستیم در سراسر دنیا و هر جایی که استکبار وجود دارد و منافع آنها در خطر باشد رسمی و غیررسمی از سلاح شیمیایی استفاده می‌شود و افراد غیرنظامی، کودکان و زنان را مورد آسیب و کشتار قرار می‌دهد این نشان می‌دهد که کنوانسیون‌های بین‌المللی توان بازدارندگی نداشته است.

رییس پدافند غیر عامل کشور گفت: اگر کسانی که در بمباران شیمیایی در سردشت و شهر حلبچه دست داشتند محاکمه می‌شدند امروز شاید دیگر شاهد استفاده کشورها از سلاح شیمیایی نبودیم.

جلالی گفت: کشورهای اروپایی در ظاهر با تمدن و در باطل با خوی حیوانی سلاح شیمیایی را به صدام می‌دادند و او را مجهز کردند، رفتار آنها همانند رفتار هیتلر بود و امروز هم همان کشورها مانند آلمان سلاح‌های شیمیایی را در اختیار دیکتاتورهای همچون صدام قرار می‌دهند تا علیه غیرنظامیان استفاده کنند.

وی شعارهایی که از سوی کشورهای اروپایی و آمریکا درخصوص حقوق بشر داده می‌شود را غیرواقعی دانست و گفت خود این کشورها سلاح‌های را در اختیار دیکتاتورها قرار می‌دهند تا علیه مردم بی‌گناه استفاده کنند آنها تنها شعار حقوق بشر می‌دهند.

رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور، پرداختن به توانمندی‌های دفاع شیمیایی و پدافند شیمیایی را یکی از تکالیف مهم همه سازمان‌های مسئول در داخل کشور دانست و گفت: ما در عرصه صنعت شیمیایی پیشرفت‌های زیادی کرده‌ایم اما از حوادث صنعتی و  امنیتی نباید غافل شد. نیاز داریم که زیرساخت‌های پدافند شیمیایی به صورت هماهنگ با هم فعالیت کنند چرا که ما در این زمینه با مشکلاتی روبرو هستیم.

جلالی اضافه کرد: تولید تجهیزاتی که ما را در برابر تهدیدات شیمیایی محافظت کند بسیار مهم است و ما نیازمند آن هستیم که صنایع قدرتمندی در این عرصه داشته باشیم. خوشبختانه با تلاش‌های وزارت دفاع امروز تمامی تجهیزات شیمیایی را خودمان تولید می‌کنیم.

رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور ادامه داد: مسئله بسیار مهم دیگر دانش پدافند شیمیایی است دانش پدافند شیمیایی یک شبه به وجود نمی‌آید پس نیازمند تولید دانش پدافند شیمیایی هستیم.

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار