۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳

همه امکانات استان قم برای میزبانی به زائرین جشن نیمه شعبان و عید نوروز آماده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، عباس ذاکریان در نشستی که با موضوع « ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم» در سالن جلسات معاونت خدمات شهری شهرداری قم برگزار شد، برگزاری جشن نیمه شعبان و حضور زائرین در این جشن در قم را با تو...

همه امکانات استان قم برای میزبانی به زائرین جشن نیمه شعبان و عید نوروز آماده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، عباس ذاکریان در نشستی که با موضوع « ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم» در سالن جلسات معاونت خدمات شهری شهرداری قم برگزار شد، برگزاری جشن نیمه شعبان و حضور زائرین در این جشن در قم را با توجه به دو سال تعطیلی این مراسم به دلیل نشر ویروس کرونا مورد توجه قرار داد و بیان داشت: برای ارائه خدمات بهتر به زائرین برای شرکت در جشن نیمه شعبان و عید، از چهار ماه پیش در شهرداری قم، ستادی تشکیل‌شده است.

وی با بیان این که در ذیل این ستاد ۱۱ کمیته تشکیل‌شده که از این تعداد ۸ کمیته آن کمیته اجرایی بوده، بیان داشت: از جمله این کمیته اجرایی، ایمنی و امداد، فرهنگی، اسکان، تأمین مایحتاج مردم، انتظامی، نظارت و ارزیابی، اطلاع رسانی، مالی و حمل ونقل است. وی بیان داشت: تمام موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی در پیرامون مسجد مقدس جمکران و بلوار پیامبر اعظم (ص) بازدید ایمنی ‌شده است. ذاکریان با اشاره به این که ۶ بوستان برای اسکان زائرین که قصد دارند چادر بزنند آماده شده است، گفت: ازجمله این بوستانها فدک، غدیر امام رضا(ع)، پارکنیگ ۴ مسجد مقدس جمکران، بوستان مهدی(عج) و بوستان ۵ مسجد مقدس جمکران است. وی بیان داشت: زائرین تنها در همین ۶ بوستان می توانند اقدام به نصب چادر نمایند و در بوستانهای دیگر مجاز به زدن چادر نمی باشند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: در صورت بروز مشکلاتی چون بارانی آسمان و موارد دیگر تمهیداتی از سوی کمیته اسکان برای اسکان زائران اندیشه شده که ازجمله اسکان در بر چادرهای اسکان در سالن‌های ورزشی و سوله ها است. ذاکریان از خرید ۱۰ دستگاه قابل‌حمل اطفا حریق نیز خبر داد و ابراز کرد: علاوه بر خرید ۱۰ دستگاه، ۱۰ دستگاه دیگر نیز از سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران امانت‌گرفته شده تا در صورت بروز هرگونه حادثه در بین جمعیت در کمترین زمان بحران مدیریت شود. وی هم‌زمانی برگزاری مراسم نیمه شعبان با تعطیلات نوروز را یادآور شد و تصریح کرد: امسال با توجه به شروع ماه رمضان بعد از تعطیلات نوروز، پیش‌بینی حضور میلیونی مسافر در شهر را داشته و امیدواریم مراسمی باشکوه در شهر برگزار شود. معاون خدمات شهری شهرداری قم از تشکیل کمیته مردمی نیز خبر داد و یادآور شد: این کمیته امسال تشکیل‌شده و مردم برای دریافت مجوزهای لازم برای برپایی ایستگاه صلواتی و موکب‌ها به این کمیته مراجعه می‌کنند؛ همچنین مبادی شهرها نیز پاک‌سازی‌شده است.

وی همچنین از تأمین ۸۰ چشمه سرویس بهداشتی جدید خبر داد و خاطرنشان کرد: سه دوره مناقصه برای تأمین سرویس‌های بهداشتی برگزار شد اما متأسفانه کسی شرکت نکرد و این ۸۰ چشمه سرویس بهداشتی نیز به‌صورت امانی از شهرداری تهران و سپاه و ارتش تأمین‌شده که امسال تعداد ۴۲۳ چشمه سرویس بهداشتی در مسیر نصب می‌شود.

ذاکریان ارسال پیامک خوشامدگویی هنگام ورود مسافران و زائران به شهر را برای نخستین بار ذکر کرد و گفت: هنگام ورود زائران پیامک خوش‌آمد گویی برای مسافران ارسال‌شده تا به پرتابل خبری ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر راهنمایی شده و از طریق این پرتابل خبری تمام نیازهای زائران اطلاع‌رسانی شود و مسیرهای لازم به زائران ارائه شود. وی برپایی ۵ ایستگاه اطلاع‌رسانی در ورودهای شهر را نیز مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: در این ایستگاه‌ها نقشه‌هایی با بارکد و آدرس ستاد به مسافران داده می‌شود و تلاش شده با کمک فضای مجازی اطلاعات لازم و ضروری در اختیار مسافران قرار گیرد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار