۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸

همه آن چه که باید درباره خواص بادام زمینی بدانید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر  و به نقل از صدا و سیما، طعم و ارزش غذایی بادام زمینی مانند گردو و بادام بوده و دارای مواد مغذی است و بر سلامت بدن بسیار موثر خواهد بود. بادام زمینی سرشار از منگنز، نیاسین، ویتامین E، اسید فولیک، ف...

همه آن چه که باید درباره خواص بادام زمینی بدانید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر  و به نقل از صدا و سیما، طعم و ارزش غذایی بادام زمینی مانند گردو و بادام بوده و دارای مواد مغذی است و بر سلامت بدن بسیار موثر خواهد بود.

بادام زمینی سرشار از منگنز، نیاسین، ویتامین E، اسید فولیک، فیبر و فسفر است و در خانه برخی از افراد این خوراکی مغذی و خوشمزه یافت می‌شود و می‌تواند به کنترل وزن، تثبیت سطح قند خون، افزایش متابولیک در بدن انسان کمک کند و از بروز بیماری‌های گوناگون مانند: سرطان، بیماری‌های قلبی، بیماری‌های عصبی و یا هر نوع قارچ ویروسی جلوگیری کند.

بادام زمینی به عنوان لوبیا، نخود فرنگی و خانواده سویا شناخته می‌شود و در کشور هند تحت محصول بنشن به عنوان دانه‌های خوراکی طبقه‌بندی خواهد شد و هر ۱۰۰ گرم بادام زمینی دارای ۵۶۷ کالری، ۴۹ گرم چربی کامل، ۱۸ میلی گرم سدیم، ۷۰۵ میلی گرم پتاسیم، ۱۶ گرم کربوهیدرات کل و ۲۶ گرم پروتئین است.

زنان معمولا بیشتر از آقایان دچار چاقی و اضافه وزن می‌شوند که احتمال دارد به علت یائسگی، افسردگی، تغییرات هورمونی، حاملگی این اتفاق رخ دهد که در این صورت متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که افراد برای جلوگیری از چاقی و اضافه وزن به صورت مداوم و منظم بادام زمینی مصرف کنند یا اینکه دوبار در هفته یک قاشق کره بادام زمینی بخورند.

خواص بی‌نظیر پوست بادام زمینی برای بدن

برخی‌ها عادات دارند که در زمان مصرف بادام زمینی پوست آن را بکنند، اما جالب است بدانید که پوست بادام زمینی سرشار از ویتامین و مواد مغذی است که باید استفاده شود، در واقع پوست بادام زمینی منبع بسیار زیادی از آنتی اکسیدان‌ها بوده که دارای محتوای بالای فیبر رژیمی است. انواع مختلف پوست بادام زمینی شامل مقدار زیادی مواد مغذی است. در ضمن، اضافه کردن کره بادام زمینی به رژیم غذایی روزانه باعث افزایش محتوای غذایی می‌شود.

بادام زمینی سرشار از آهن و کلسیم است که برای افراد کم خون یا کسانی که پوکی استخوان دارند بسیار مناسب است؛ بنابراین به هیچ عنوان از مصرف آن غافل نشوید. گفتنی است که مصرف روزانه یک و نیم اونس  بادام زمینی احتمالا خطر بیماری‌های قلبی را کاهش خواهد داد. در واقع آن‌ها به عنوان غذای سالم منبع خوب ویتامین B هستند.

استفاده مداوم از بادام زمینی باعث جذب کلسیم، چربی‌ها و کربو هیدرات‌ها می‌شود و می‌تواند سطح قند خون در بدن انسان را تنظیم می‌کند.

این نکته را به یاد داشته باشید که بادام زمینی نسبت به کره بادام زمینی چربی کمتری دارد و محتوای پروتئینی آن بالاست. همچنین دارای طعم خوبی است و به عنوان میان وعده محبوب در کشورهایی مانند: چین، هند و غرب آفریقا مصرف می‌شود.

بادام زمینی می‌تواند به عنوان ماده مغذی و سالم با سوتغذیه مقابله کند و همچنین باعث درمان بیماری‌های مختلف مانند: خارش، آکنه خواهد شد که در این زمینه به عنوان محصول زیبایی عمل می‌کند.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار