۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹

همایش بین‌المللی «مهدویت و انتظار در اندیشه آیت‌الله صافی گلپایگانی برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، حجت‌الاسلام‌ معنوی در نشستی که با موضوع همایش بین‌المللی «مهدویت و انتظار در اندیشه حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی » در قم برگزار شد، از برگزاری این همایش همایش در ۲۱ اردیبهشت از ساعت ۸ صبح در سالن...

همایش بین‌المللی «مهدویت و انتظار در اندیشه آیت‌الله صافی گلپایگانی برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، حجت‌الاسلام‌ معنوی در نشستی که با موضوع همایش بین‌المللی «مهدویت و انتظار در اندیشه حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی » در قم برگزار شد، از برگزاری این همایش همایش در ۲۱ اردیبهشت از ساعت ۸ صبح در سالن همایش‌های مدرسه علمیه دارالشفا قم خبر داد و بیان داشت: در این همایش ضمن پخش پیام تصویری حضرت آیت‌الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید فرزند آن عالم ربانی هم سخنرانی خواهد کرد.

وی با بیان این که آن مرجع تقلید ۲۱ اثر در عرصه مهدویت از خود به یادگار گذاشته، گستردگی آثار و تألیفات، هم پرداختن به زوایای و مختلف از جمله ویژگی‌های آثار این عالم عنوان کرد.

وی توجه آن عالم ربانی به عرصه مهدویت و داشتن آثار متعدد در این موضوع را از جمله شاخصه‌های شخصیت آیت‌الله صافی گلپایگانی بیان کرده و اظهار داشت: این خصوصیت سبب ممتاز شدن آن عالم ربانی در میان سایر علما شده است.

حجت‌الاسلام‌ معنوی، شاخص بودن کتاب منتخب الاثر آیت‌الله صافی گلپایگانی را از ویژگی‌های این کتاب برشمرد و اضافه کرد: پژوهشگران عرصه مهدویت برای پژوهش نیازمند این کتاب شاخص می باشند و نمی توانند آن را در عرصه پژوهش مهدویت نادیده بگیرند.

مدیر مؤسسه آموزش مبلّغ دارالزهرا (س) مردمی بودن، به فکر معیشت مردم بودن و توجه به امور جامعه و مردم، از دیگر ویژگی‌های آیت‌الله صافی گلپایگانی برشمرد.

حجت‌الاسلام‌و المسلمین حسین الهی نژاد، رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی دفتر تبلیغات اسلامی، تعداد مقاله ارسال شده به دبیرخانه همایش را ۱۱۲ اثر عنوان کرد و بیان داشت: بعضی از این مقاله به صورت قراردادی با اساتید حوزه علمیه و دانشگاه و برخی به صورت فراخوان می باشد.

وی با اشار به برگزاری ۱۶ کرسی ترویجی و نشست علمی برای برگزاری همایش اصلی برگزار شده است، ادامه داد: در روز همایش که چهار پنل تخصصی برگزار می‌شود، ۶۰ مقاله بحث قرار می گیرد و نهایت این که مهمترین هدف برگزاری همایش نهادینه شدن اندیشه آیت‌الله صافی گلپایگانی و گفتمان سازی مهدویت در جامعه است.

 

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط