۰۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰

هلال| وجود انسان چگونه قیمتی می‌شود؟

هلال| وجود انسان چگونه قیمتی می‌شود؟ حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی گفت: حضرت عیسی (ع) در گهواره فرمودند: «هر جا که باشم، خداوند مرا مایه‌ برکت قرار داده است» امام صادق فرمودند: این مبارکی به معنای نفع‌رسان بودن است. وجودی قیمت دارد که لحظات ...

هلال| وجود انسان چگونه قیمتی می‌شود؟

هلال| وجود انسان چگونه قیمتی می‌شود؟

حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی گفت: حضرت عیسی (ع) در گهواره فرمودند: «هر جا که باشم، خداوند مرا مایه‌ برکت قرار داده است» امام صادق فرمودند: این مبارکی به معنای نفع‌رسان بودن است. وجودی قیمت دارد که لحظات خود را برای خدمت به خلق صرف کند.

هلال| وجود انسان چگونه قیمتی می‌شود؟

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، ویژه‌برنامه هلال به مناسبت ماه رمضان در قالب سخنرانی‌های کوتاه به صورت روزانه در خروجی‌های خبرگزاری فارس برای مخاطبان منتشر می‌شود.

حجت‌الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی، سخنران مذهبی در فصل سوم این برنامه با موضوع «مواسات و همدلی با دیگران» به سخنرانی می‌پردازد که در قسمت هفدهم این برنامه اظهار داشت: مکتب‌های توحیدی انسان‌ها را اینگونه تربیت می‌کند که به یکدیگر خدمت کنند و از هم دستگیری داشته باشند. حضرت عیسی (ع) در گهواره سخن گفتند که در قرآن کریم داریم ایشان فرمودند: «وَ جَعَلَنِی مُبارَکاً؛ و هر جا که باشم، خداوند مرا مایه‌ برکت قرار داده است» امام صادق (ع) فرمودند: این مبارک بودن به معنای نفع رسان بودن است. وجودی قیمتی است که تمام لحظات خود را برای خدمت به خلق صرف کند.

وی افزود: در روایت داریم حضرت موسی (ع) از خداوند سؤال کرد: خدایا اگر قرار بود شما در لباس بنده‌ای در دنیا حضور داشته باشید، برای تقرب به ساحت حق تعالی و خودتان چه می‌کردید؟ خداوند فرمود: فقط و فقط به سراغ گره‌گشایی از دیگران و حل کردن مشکلات آنان می‌رفتم. این مجموعه اخلاق نیکو و حسنه‌ای است که به همدلی و یاری دیگران تعبیر می‌شود. این سرمایه‌ای است که ما باید طالب آن باشیم.

بی‌آزار تهرانی با اشاره به اینکه مراتب عالیه سلوک و تقرب در این خدمت‌گزاری‌ها نمایان است، گفت: این خدمت‌گزاری‌ها چه در عرصه اجتماع چه در عرصه نظام خانواده وجود دارد. ما تصور می‌کنیم در این ماه رمضان جای یک ختم قرآن، باید چندین ختم قرآن داشته باشیم که سعادت بسیار بزرگی است اما خوب است یک آیه را در این ماه عملیاتی کنیم. خداوند ۱۲بار فرموده است: «وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً». اگر ما در این ماه، مجموعه‌ای از ذکر و عبادت را داشته باشیم اما نسبت به پدر و مادر بی‌توجه باشیم و تکریم و ادب نکنیم، عایده‌ای نخواهیم داشت.

تولیت آستان مقدس امامزاده صالح (ع) گفت: رسول خدا می‌فرماید: اگر پدری کنار همسر و فرزندانش بنشیند، به امر دین و دنیا آن‌ها رسیدگی کند و کنار هم خوش باشند. همین نشستن چند لحظه‌ای مثل آن است که یکسال تمام در مسجد پیامبر (ص) اعتکاف کرده باشد. این کار چه قیمت بالایی دارد.

فیلم این برنامه را اینجا مشاهده کنید:

انتهای پیام/

فارس

مطالب مرتبط

آخرین اخبار