۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵

هشدار ترسناک اسطوره استقلال به ساپینتو + جزئیات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصربه نقل از پارس فوتبال،هشدار ترسناک اسطوره استقلال به ساپینتو + جزئیات. علیرضا اکبرپور پیشکسوت استقلال درباره این تیم صحبت کرد. استقلال پس از شکست مقابل تراکتور در لیگ برتر با شائبه کم کاری بعضی بازی...

از باشگاه استقلال چخبر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصربه نقل از پارس فوتبال،هشدار ترسناک اسطوره استقلال به ساپینتو + جزئیات. علیرضا اکبرپور پیشکسوت استقلال درباره این تیم صحبت کرد. استقلال پس از شکست مقابل تراکتور در لیگ برتر با شائبه کم کاری بعضی بازیکنان روبرو شد. سیاوش یزدانی در حاشیه تمرینات با انتقاد هواداران تیمش روبه رو شد. در آخرین دقایق بازی سپاهان در هفته شانزدهم، سیاوش یزدانی خطای منجر به پنالتی داشت. کاپیتان استقلال بعد از این بازی مغضوب سرمربی پرتغالی شد و از ترکیب تیمش کنار گذاشته شد. بعد از این حواشی قرعه کشی جام حذفی هم انجام شد و استقلال در تهران میزبان ملوان شد.

ساپینتو سیاوش یزدانی را  از استقلال اخراج کرد،آیا این موضوع مربوط به کم کاری بوده  است؟

 این موضوع به نوع تمرینات و رفتار سیاوش یزدانی در طول هفته باز می‌گردد. وقتی سرمربی نحوه بازی یزدانی را می‌بیند این بازیکن را کنار می‌گذارد. به هر حال یزدانی یک مدت از میادین دور بوده و از نظر فنی افت کرده است.  بحث کم کاری وجود ندارد. در خوشبینانه‌ترین حالت یزدانی با افت بدنی مواجه است و از شرایط گذشته خود فاصله گرفته است.

آیا استقلال هنوز شانس قهرمانی در لیگ برتر را دارد؟

چرا شانس قهرمانی ندارد؟ برد و باخت در فوتبال همیشه وجود دارد و این رشته شگفتی‌های زیادی به همراه دارد. در کشور ما بعضی شرایط پیرامون تیم‌ها روی عملکرد آنها تاثیر می‌گذارد. بنابراین شرایط مشخص نمی‌کند و نباید به کار تیم‌های دیگر کار داشته باشیم و با قدرت ادامه بدهیم.

آقای علیرضا اکبرپور عملکرد فنی آبی‌پوشان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

به نظرم اگر استقلال تغییر سیستم بدهد موفق خواهد شد. باتوجه به اینکه سال قبل از دفاع ۳ نفره استفاده کردیم و جواب داد و اکثر بازیکنان فعلی با این شرایط آشنا هستند، این کار به نفع تیم است. وقتی تیم از سیستم ۳-۳-۴ استفاده می‌کند عملاً میانه میدان را از دست می‌دهیم اما استفاده از سیستم ۱-۲-۴-۳ با توجه به مهره‌هایی که در اختیار داریم به تیم کمک می‌کند.

بعضی بازیکنان مانند سجادشهباززاده با وجود کیفیت بالا نتوانستند در استقلال موفق باشند. این موضوع را چطور ارزیابی می‌کنید؟

سجاد شهباززاده مهاجم بسیار خوبی است و فرصت هم به اندازه کافی داشت اما نتوانست خودش را در تیم تثبیت کند. البته استقلال مهاجم زیاد دارد و بازیکنی مانند ارسلان مطهری با گلزنی در هفته‌های اخیر خودش را تثبیت کرد. اینجا استقلال است همه باید تلاش کنند. اگر به لیگ قهرمانان آسیا برویم الهلال عربستان، النصر عربستان و دیگر تیم‌ها آسان نیستند. اصلاً اینجا استقلال است و همه بازیکنان باید با تمام توان و تلاش برای حضور در ترکیب اصلی تلاش کنند. باید قبول کنیم شهباززاده نتوانست در ترکیب اصلی استقلال جا بیفتد. البته به این معنا نیست که راحت بازیکنان پشتیبان خود را در نیم فصل رها کنیم.

پیشنهادی هم برای رفع این مشکل استقلال دارید؟

به نظرم سیلوا باید در دفاع آخر به میدان برود، عارف غلامی و محمدحسین مرادمند هم در کنار او باشند. به نظرم هر چه یامگا به دروازه نزدیک‌تر باشد و کنار ارسلان مطهری بهتر می‌توانند به تیم کمک کنند.مهدی قایدی هم فعلاً نیاز به نیمکت‌نشینی دارد چرا که بازیکن سابق نیست و باید بداند استقلال چه جایی است و چه ارزشی دارد.

قرعه حذفی استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟

دو تیم از پرافتخارهای جام حذفی هستند. تیمی که می خواهد قهرمان شود نباید برایش فرقی میان رقبا باشد. استقلال در جام حذفی می‌تواند از فرصت بهره ببرد و قلب تماشاگران را شاد کند.

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار