۰۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴

نیمی از نظامیان زن انگلیس قربانی زورگویی و آزار جنسی شده‌اند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، گزارش‌ها نشان می‌دهد بیش از نیمی از زنان عضو نیروهای مسلح بریتانیا قربانی آزار و اذیت جنسی، زورگویی و تبعیض شده‌اند. گزارشی که دیروز (شنبه) منتشر شد، نشان داد ۵۸ درصد از ۱۶ هزار و ۵۰۰ نظامی زن در ...

نیمی از نظامیان زن انگلیس قربانی زورگویی و آزار جنسی شده‌اند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، گزارش‌ها نشان می‌دهد بیش از نیمی از زنان عضو نیروهای مسلح بریتانیا قربانی آزار و اذیت جنسی، زورگویی و تبعیض شده‌اند.

گزارشی که دیروز (شنبه) منتشر شد، نشان داد ۵۸ درصد از ۱۶ هزار و ۵۰۰ نظامی زن در حال خدمت و ۶۴ درصد از نظامیان زن بازنشسته این کشور قربانی بوده‌اند و بدترین جرایم شامل تجاوز و حمله به آن‌ها بوده است.

به گزارش روزنامه انگلیسی «میرور»، این در حالی است که بسیاری از عاملان این جرایم یا موفق به فرار از مجازات شده یا با اقدامات انضباطی جزئی رها شده‌اند.

در گزارش ارائه شده توسط کمیته فرعی «زنان در نیروهای مسلح»، ۵۳ توصیه به وزارت دفاع انگلیس برای مقابله با بدرفتاری علیه زنان شده است. در گزارش مذکور گفته شده که عدم موفقیت در برخورد، مانع رسیدن زنان به کارایی بالقوه می‌شود و آن‌ها را در خطر قرار می‌دهد.

«سارا آترتون» عضو پارلمان بریتانیا که بازنشسته ارتش و رئیس این کمیته فرعی است، در همین خصوص گفت: سخت است که از داستان‌ها درباره ضربه‌ای که زنان از سوی همکاران خود متحمل شده‌اند، متاثر نشوید.

به نوشته میرور، این گزارش نشان می‌دهد نظامیان زن به سیستم شکایات وزارت دفاع بریتانیا، با توجه به این که از هر ده نفر شش نفر آن‌ها انتخاب می‌کند که درباره سوءرفتاری که متحمل شده حرف نزند، کاملاً بی‌اعتقاد هستند. یک نفر از هر سه نفری هم که شکایت کرده این تجربه را «بسیار ضعیف» ارزیابی کرده‌اند.

در این گزارش همچنین از برخورد ارتش با گزارش‌های آزار جنسی و آزار و اذیت انتقاد شده است.

کمیته فرعی از وزارت دفاع انگلیس خواسته که پرونده‌های جدی را به دادگاه‌های مدنی تحویل دهد و همچنین در این گزارش گفته شده که بسیار عجیب است که وزارت دفاع حتی مسائل اولیه را در ارتباط با زنان رعایت نمی‌کند و این وزارتخانه را ترغیب کرده که مسائل مرتبط با سلامت زنان را جدی بگیرد.

پیش‌تر روزنامه انگلیسی «گاردین» گزارش داد تقریبا همه زنان جوان این کشور در یک نظرسنجی اعلام کردند که هدف آزار جنسی قرار گرفته‌اند.

در این گزارش به نظرسنجی یک سازمان بین‌المللی فعال در امور زنان اشاره و هشدار داده شده که اغلب زنان انگلیسی اعتمادشان را به برخورد مقام‌ها و سیستم حکومتی با عاملان آزار جنسی از دست داده‌اند.

طبق نتایج این نظرسنجی، ۹۷ درصد از زنان جوان ۱۸ تا ۲۵ ساله شرکت‌کننده اعلام کردند که هدف آزار جنسی قرار گرفتند و ۸۰ درصد از زنان همه طیف‌های سنی گفتند در اماکن عمومی آزار جنسی را تجربه کرده‌اند.

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار