۰۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹

نکونام: ما لجن بازی می کنیم اما مربی حریف با کلاس است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از ایپنا،نکونام: ما لجن بازی می کنیم اما مربی حریف با کلاس است. جواد نکونام بعد از شکست خانگی یک بر صفر مقابل سپاهان اصفهان در نشست خبری اظهار داشت: در هفته گذشته تکرار کردم که بازی است که ب...

اخبار استقلال | قهرمانی استقلال مدیون این سرمربی حریف / شکست سنگین این تیم در مقابل سرمربی آبی پوش!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از ایپنا،نکونام: ما لجن بازی می کنیم اما مربی حریف با کلاس است. جواد نکونام بعد از شکست خانگی یک بر صفر مقابل سپاهان اصفهان در نشست خبری اظهار داشت: در هفته گذشته تکرار کردم که بازی است که با کوچکترین اشتباه تنبیه می‌شویم و به قمیت از دست دادن ۳ امتیاز تمام می‌شود. دیدید که امروز سپاهان ما را بدون حمله و بدون موقعیت گل برد. توپ‌هایی گل نشد که نمی‌دانم چطور گل نشد توپ به تیر دروازه خورد و الان دیدن صحنه‌ها را دیدم خنده دار است که این توپ‌ها گل نشده است.

وی افزود: توپ‌هایی که در یک قدمی و دو قدمی دروازه بود گل نشد نمی‌دانم چطور این اتفاق افتاد شلوغ بود، تیم ما خوب بازی کرد. بازی‌های سپاهان را دیده بودم همه تیم‌هایی که مقبال سپاهان بازی کردند تسلیم این تیم بودند، اما ما واقعاً خوب بازی کردیم. حداقل باید دو گل به این تیم می‌زدیم، اما فوتبال همین است زیبایی‌هایش همین است. اما ما امروز زشتی فوتبال را دیدیم و روی یک اشتباه و یک لحظه غفلت بازی را از دست دادیم. اما در یک صحنه از بازی خطایی رخ می‌دهد که خنده دار است حالا داخل یا بیرون ۱۸ قدم آن را کاری نداریم، اما زاهدی‌فر داوری مسابقه به نفع سپاهان خطا می‌گیرد. بروید ببینید خنده‌دار است، حریف بیرون می‌آید، وقت تلف می‌کند، مربی حریف به بازیکنش می‌گوید روی زمین بخواب، تیم ما هم پنج تعویض کرده، حریف هم پنج تعویض انجام داده، اما فقط پنج دقیقه وقت اضافه محاسبه می‌شود. ولی در دیدار با تراکتورسازی ۹ دقیقه وقت اضافه گرفته می‌شود و ما دقیقه ۱۰ گل می‌خوریم.

نکونام گفت: در فوتبال اگر می‌خواهید بگیرید و نتیجه بگیرید باید خیلی چیز‌ها را در نظر بگیرد و کنترل کنید. من به باشگاه گفته بودم در بازی قبل هم به باشگاه گفتم می‌توانید بپرسید. به آقای فتاحی گفتم هم این بازی و هم بازی با تراکتور ما به مشکل می‌خوریم. امروز هم گفتم که با زاهدی‌فر به مشکل می‌خوریم مگر می‌شود زاهدی‌فر سه بازی برای ما انجام بدهد در یک نیم‌فصل برای چه؟ قضاوت‌هایی که او در اینجا کرده همه‌اش درگیری داشته که به خاطر اشتباهاتی بوده که او داشته است. امروز علناً نشان داد که با تیم فولاد مشکل دارد. بعد مربی محترم حریف به بازیکنش می‌گوید روی زمین بخواب و وقت تلف کند، می‌شود باکلاس. اما وقتی بازیکن جواد نکونام به زمین بیفتد می‌شود ضد فوتبال لجن، امروز دیدید که سپاهان چه کار کرد اصلاً خنده‌دار بود. اتفاقاتی که رخ داد مدام روی زمین می‌خوابیدند.

وی افزود: یک بطری آب داخل زمین افتاد حالا نمی‌دانم چه چیزی پرتاب شد که کاملاً اشتباه بود. ولی از روی نیمکت سپاهان به خاطر شلوغ‌کاری و وقت تلف کردن تیم را بیرون کشیدند. به بازیکن‌شان می‌گفتند روی زمین بخواب برانکارد داخل می‌آمد نمی‌گذاشت به بیرون برود اگر من این کار‌ها را بکنم می‌شوم ضد فوتبال، اما اگر تیم‌های حریف انجام بدهند هیچ اتفاقی نمی‌افتد. این می‌شود لجن‌بازی در فوتبال ایران همه این کار‌ها را می‌کنند. هیچ مربی نمی‌تواند بگوید اینگونه نیست. هیچ مربی نمی‌تواند بگوید فوتبال ایران همین است باید دعوا کنی تا ببری، با داور کمیته انضباطی باید دعوا کنی، فوتبال ما همه‌اش جنگ و دعوا است من دعوا نکنم دیگری دعوا می‌کند، چون یکی می‌برد و یکی می‌برد همه از جنگ و دعوا است. امروز همه ما دیدیم سپاهان صدرنشین جدول با این هزینه و شرایطی که دارند وقت تلف می‌کردند. می‌خواهند فوتبال را ببرند. دو تیم با هم رقابت می‌کنند یک تیم باید برنده شود همین اتفاق دیگری رخ نمی‌دهد. از دو تیم یک تیم باید بازی را ببرد. در مورد داوری بازی با باشگاه صحبت کرده بودم باشگاه باید در این زمینه قوی‌تر عمل کند، چون در فوتبال کسی دلش به حال فولاد خوزستان نمی‌سوزد. فوتبال برای ۴-۵ تیم است که اتفاقاتی در آن می‌افتد و همه چیز تحت کنترل است. کار‌ها و صحبت‌هایی که مربیان دیگر می‌کنند ما بکنیم همین‌جا حکم برای ما می‌برند و وسط زمین اجرایش می‌کنند. ببینید در فوتبال‌ما چه خبر است، مربیان دیگر چه می‌کنند. اصلاً خنده‌دار است. ما یک بازی را بردیم یک هفته برای‌مان حاشیه درست کردند.

سرمربی فولاد خوزستان گفت: باختید دیگر ناراحتی ندارد یک هفته ما را درگیر حاشیه کردند برو بیا این کار را بکن آن کار را بکن بعدش زنگ می‌زنند و عذرخواهی می‌کنند. این اتفاقی که افتاد امیدوارم باعث شود کنترلی بیشتری داشته باشیم، چون دیدید که تیم چطور هفته گذشته باخت در دقیقه ۱۰۰، امروز هم دیدید که چه اتفاقاتی رخ داد. در فوتبال همه چیز در زمین نیست، رسانه، داور، کمیته انضباطی، فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ همه تیم‌ها این کار را می‌کنند. جنگ و دعوا و برنامه‌ریزی و همه چیز دارند، همه تیم‌ها؛ هیچکس نمی‌تواند بگوید این اتفاق برایم نمی‌افتد. تیم من زحمتش را کشید واقعاً ممنون بازیکنانم هستند خیلی هم خوب بازی کردند سپاهان بدون موقعیت اینجا را‌تر کرد یک موقعیت هم نداشت. گفتم که با کوچکترین اشتباه ممکن است تنبیه شویم و این اتفاق افتاد. روز قبل از بازی به ما می‌گویند عارف آقاسی چهار اخطاره است، ایوب هم نداشتیم و مصدوم بود. در دفاع وسط فقط حزباوی و نژادمهدی را داشتیم که مجبور شدیم استفاده کنیم. خوب هم کار کردند به هر حال بازی دادن به جوان اتفاقاتی بعدش می‌افتد مشکلی نیست این‌ها به عهده من است و با مسئولیت من است. همینه که فوتبال تا ۱۰ سال آینده دو دفاع وسط دارد عارف آقاسی و حزباوی که ۲۴ و ۱۹ ساله هستند می‌توانند سال‌های سال برای ایران بازی کنند این برایم جای خوشحالی دارد به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم. متأسفانه سه امتیاز بازی را از دست دادیم.

وی در مورد اینکه ادامه لیگ و همچنین بازی با الفیصله عربستان را چطور می‌بیند، عنوان کرد: من همیشه راست گفته‌ام شرایط‌مان ایده‌آل نیست. تعویض مهاجم نمی‌توانیم انجام بدهیم یار نگرفته‌ایم شرایط خوبی نداریم. چیزی وجود ندارد که باشگاه بخواهد مهاجم جذب کند. قرار بود مهاجم جذب کنیم، اما در نیم‌فصل با اتفاقاتی که افتاد فقط گفتند باید مدیریت هزینه شود. من هم به باشگاه اعلام کردم که وقتی می‌خواهد مدیریت هزینه کند این می‌شود. وقتی بازیکنی مصدوم می‌شود از لیست خارج می‌شود این اتفاقات فوتبال است لیست ما سه جای خالی داشت سه بازیکن مصدوم دادیم جای آن‌ها باید بازیکن می‌گرفتیم و نتوانستیم این کار را انجام بدهیم و نیاز داریم که یار بگیریم. اما وقتی باشگاه به من می‌گوید باید هزینه‌ها را مدیریت کنیم و مشکلاتی سر راه‌مان برای جذب بازیکن داشتیم من هم به باشگاه گفتم مشکلی نیست تیم نمی‌تواند در سه جبهه بجنگد و باشگاه هم از من توقعی نداشته باشد. شرایط تیم اکنون به گونه‌ای است که باید به تیم ثبات بدهیم و بازی‌های خوب و قابل قبول انجام بدهیم این باعث موفقیت ما است. درست است که ۲-۳ بازیکن گرفته‌ایم، اما کاری که باید انجام می‌دادیم را نتوانسته‌ایم انجام بدهیم در شرایطی که نیاز به مهاجم داشتیم نتوانستیم یار بگیریم. خودتان دفاع وسط و بازیکنان خارجی سپاهان را دیدید. مهره‌های تأثیرگذاری هستند در لحظه تأثیرگذارند.

نکونام در مورد اینکه بعد از دقیقه ۵۰ هواداران شروع به شعار دادن کردند، گفت: من به نظر همه احترام می‌گذارم کارم مربیگری است در فولاد دو جام آوردم، دو بار آسیا رفتیم کارمان را انجام می‌دهیم توقع نداریم کسی تشکر کند و توقع نداریم کسی به‌به و چهچه‌مان بکند فوتبال همین است بالا و پایین زیاد دیدم. الان زود است بعد‌ها کمی صحبت می‌کنیم.

وی در مورد اینکه هواداران انتظار فوتبال هجومی از فولاد دارند، اظهار داشت: شما نسبت به داشته‌های‌تان فوتبال بازی می‌کنید. اینکه بزرگ‌سال بازی بدهم یا بچه یا رده امید بازی بدهم در نهایت باید در انتها نتیجه بگیرید. هوادار احساسی صحبت می‌کند فوتبال منطق دارد. اینکه شما بخواهید هجومی بازی کنید چه می‌شود. امروز سپاهان چطور بازی کرد؟ جواب سؤال‌تان را گرفتید. این از اولی؛ سپاهان دفاع کرد، و قت تلف کرد و بازی را خواباند سه ا متیاز را گرفت. پس فوتبال قانون خودش را دارد. در مورد سپاهانی صحبت می‌کنیم که سال‌های سال برنامه‌ریزی دارد تا جام ببرد، اما هنوز نتوانسته قهرمان لیگ شود خودتان این را می‌دانید.

نکونام در مورد آرامش داشتن نیمکت گفت: شما امروز نیمکت حریف را دیدید، نیمکت پرسپولیس و استقلال و دیگر تیم‌ها را دیدید همه را دیدیم. نکونام با کسی تعارف ندارد کارش را انجام می‌دهد. برای حق تیمش هم با همه دعوا می‌کند این چیزی است که به مذاق خیلی‌ها خوش نمی‌آید، چون جواد نکونام دارد موفق می‌شود در این موفقیت حتماً دشمن دارد مهم نیست دشمن هم زیاد دارم آن‌ها هم قابل احترام هستند. من ۶ سال است که مربگیری می‌کنم از تیم اولی که در آن مربی بوده‌ام تا الان همیشه موفقیت بوده‌ام هر سال موفق بودم فوتبال همین است من هر سال موفق شوم و هر سال جام بگیرم و ببرم فوتبال اصلاً اینجوری نیست. فوتبال منطق دارد دشمنانی هم منتظرند فولاد نتیجه نگیرد می‌توانند منتظر بمانند. فوتبال همین است. تیم‌های بزرگ دنیا را ببینید داخلی‌ها را هم ببنیند.

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار