۰۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵

نمره نفر به نفر بازیکنان پرسپولیس در مقابل استقلال/ بهترین بازیکن پرسپولیس را بشناسید

[ad_1] خبرورزشی – پرسپولیس حالا با کسب این برد علاوه بر اینکه خودش را همچنان به عنوان جدی ترین مدعی عنوان قهرمانی معرفی کرد، ۴۵ امتیازی شد و با تفاضل گل بهتر نسبت به سپاهان صدر را از آن خودش کرد. اما در مسیر قهرمانی و در حالی که هشت...

نمره نفر به نفر بازیکنان پرسپولیس در مقابل استقلال/ بهترین بازیکن پرسپولیس را بشناسید

[ad_1]

خبرورزشی – پرسپولیس حالا با کسب این برد علاوه بر اینکه خودش را همچنان به عنوان جدی ترین مدعی عنوان قهرمانی معرفی کرد، ۴۵ امتیازی شد و با تفاضل گل بهتر نسبت به سپاهان صدر را از آن خودش کرد. اما در مسیر قهرمانی و در حالی که هشت بازی دیگر تا پایان رقابت های لیگ بیستم باقی مانده است، شاگردان یحیی گل محمدی در روزی که شاید انتظارات بیشتری از آنها وجود داشت، سه امتیاز بازی را با گل عیسی آل کثیر به حساب خودشان واریز کردند. 

ورزش سه نفر به نفر نمایش بازیکنان پرسپولیس در دربی را مورد بررسی قرار داده است که در زیر می خوانید: 

حامد لک

دروازه بان تیم فوتبال پرسپولیس یکی از نقاط قوت این تیم در لیگ بیستم به شمار می رود و در دیدار برابر پرسپولیس هم نمایش خوبی از این گلر مشاهده کردیم. لک چند مرتبه ای شوت بازیکنان استقلال را به خوبی مهار کرد و اگرچه خطرناک ترین شوت استقلالی ها در نیمه اول توسط ارسلان مطهری در ریباند می توانست با کمی دقت و جایگیری بهتر به گل تبدیل شود؛ درست مثل گل پرسپولیس. مهم ترین واکنش لک اما در شروع نیمه دوم بازی رخ داد؛ جایی که اگر دخالت به موقع او و قطع پاس در عرض قایدی نبود، به احتمال فراوان گل اول بازی توسط استقلالی ها و دیاباته ثبت شده بود. لک البته روی خروج ها در این بازی ها به دردسر افتاد و یکبار پس از اینکه توپ را بالای سر مهاجمان بلند قامت استقلال به سختی دور کرد، اگر حضور به موقع شجاعی روی ضربه سر یزدانی نبود، گل تساوی ثبت می شد. در مجموع اما دو مهار و ۷ خروج موفق شب بهاری خوبی را برای لک در آزادی رقم زد.

نمره نفر به نفر بازیکنان پرسپولیس در مقابل استقلال/ بهترین بازیکن پرسپولیس را بشناسید

محمدحسین کنعانی زادگان 

طبق آماری که در پایان بازی ثبت شده محمد حسین کنعانی زادگان با ۲۷ پاس، ۸۱ درصد دقت پاس، ۴ تکل موفق، ۵ قطع توپ، ۳ دفع توپ و ۸ نبردهوایی موفق بهترین بازیکن دربی ۹۵ بود. البته از ابتدا هم مشخص بود که کنعانی زادگان می تواند یکی از بهترین های پرسپولیس در مصاف با استقلال باشد و پزشکان به همین دلیل با آمپول این بازیکن را به مسابقه رساندند؛ جایی که کنعانی زادگان حتی در دئول با بازیکنی مثل دیاباته که قامت بلندتری هم داشت، در ضربات هوایی دست بالاتر را داشت و نمایش او یکبار دیگر برای کارشناسان فوتبال تحسین کننده و برای پرسپولیس گره گشا بود.

سیدجلال حسینی 

یکی از خوب های پرسپولیس در این مسابقه سیدجلال حسینی بود. او در دربی آمار جالب توجه صد در صد پاس صحیح داشت و با ۵ بار دفع توپ بهترین بازیکن زمین از این حیث بود. سیدجلال در دیدار مقابل استقلال رکورد مسن ترین بازیکن حاضر در دربی که از آن رضا عنایتی بود را نیز به نام خودش زد و حالا باید دید نفر بعدی که این رکورد بسیار سخت و دست نیافتنی را خواهد شکست، چه کسی خواهد بود. کاپیتان پرسپولیس یکبار دیگر جنگید و قدرت رهبری خود را به تیم حریف دیکته کرد، تا تیمش برنده یک بازی بسیار حساس در مسیر پنجمین قهرمانی لقب بگیرد.

وحید امیری

امیری باز هم در پست دفاع چپ بازی کرد و توانست به خوبی انتظارات را برآورده کند. البته اگر از هواداران استقلال بپرسید، آنها با قاطعیت می گویند که امیری در دقیقه ۳ روی مهدی قایدی مرتکب پنالتی شده، ولی اکبریان اعتقادی به این موضوع نداشت و ادامه بازی داد. این شاید تنها نقطه تاریک یکی از جنگنده ترین بازیکنان زمین در دربی ۹۵ باشد؛ بازیکنی که به همین دلیل هم یکبار با کارت زرد داور جریمه شد ولی بلافاصله در کمال خونسردی عذرخواهی کرد و به پست خود بازگشت. امیری در دربی دقت پاس ۸۳ درصدی داشت و ۳ دریبل موفق به نامش ثبت شد، که برای یک بازیکن در پست مدافع چپ جالب توجه است. او البته خیلی در نبردهای هوایی خوب نبود و دو بار در این دوئل شرکت کرد که یکبار موفق بود. با تمام این ها امیری هم یکی از خوب های پرسپولیس در پیروزی مقابل رقیب همشهری بود.

سیامک نعمتی 

نعمتی با کتف آسیب دیده و با تلاش پزشکان در ترکیب اصلی قرار گرفت، ولی در ۴۵ دقیقه اول اثری از او دیده نمی شد. ۲ قطع توپ، ۲ نبرد هوایی موفق و دقت پاس ۹۶ درصدی آمارهای مهم ثبت شده از مدافع راست پرسپولیس تا پیش از آغاز نیمه دوم بودند که این بازیکن جای خود را به فرشاد فرجی داد.

احمد نوراللهی

نوراللهی در کنار کمال کامیابی نیا زوج پرسپولیس در میانه میدان بود. او هم یکی از خوب های پرسپولیس بود و توانست با پاس های خود شرایط خوبی برای طرح ریزی حملات ایجاد کند. نوراللهی که در بازی رفت دو تیم در پست مهاجم بازی کرد و موقعیت های بسیار زیادی برای گلزنی به دست آورد، در بازی برگشت به پست تخصصی خود بازگشته بود. او یکبار در همین پست پاس کلیدی داد. همچین ۳ تکل موفق، ۲ دفع توپ و ۴ قطع توپ داشت که کمک زیادی برای پرسپولیس بود تا از فاز دفاعی به فاز تهاجمی برود. ۲ دریبل موفق و ۲ نبرد هوایی موفق نیز از دیگر فاکتورهایی به شمار می رود که نوراللهی را در میان بهترین بازیکنان پرسپولیس در دربی قرار می دهد.

کمال کامیابی نیا 

پرسپولیس در نیمه اول مقابل استقلال خوب بازی نکرد و تیم رقیب شرایط بهتری در مسابقه داشت. به همین دلیل هم یحیی گل محمدی برای تغییر شرایط در ابتدای نیمه دوم دست به دو تغییر زد و یکی از این تغییرات در کنار خروج سیامک و ورود فرجی، استفاده از میلاد سرلک به جای کامیابی نیا بود. البته هافبک جنگنده پرسپولیس در نیمه اول ۲۱ پاس از ۲۲ پاسی که ارسال کرد را به مقصد رساند، ولی شاید در بازیسازی نمایش‌ش مورد پسند یحیی نبود یا شاید سرمربی پرسپولیس برای تغییر شیوه بازی تیمش تصمیم به تعویض کمال گرفت.

احسان پهلوان 

همچنان از احسان پهلوان با توجه به پیشینه ای که هواداران فوتبال از او در ذوب آهن در ذهن دارند، انتظار بیشتری به خصوص در بخش تهاجمی تیم وجود داشته باشد. او که زوج اصلی اش یعنی سیامک نعمتی را در سمت راست زمین از دست داده بود، روز خیلی خوبی را در فاز تهاجمی سپری نکرد. با این حال در فاز دفاعی خوب کار کرد و توانست به تیمش با دوندگی های خود برای حفظ نتیجه کمک کند.

مهدی ترابی 

بی شک از مهدی ترابی هم انتظارات بیشتری وجود داشت. ترابی البته یکی از همان شوت های خطرناک خود را با حرکت در عرض محوطه جریمه استقلال به سمت دروازه رشید مظاهری در نیمه اول زد که اگر در چارچوب بود، مهارش بسیار سخت می شد. در سایر دقایق بازی شاهد حرکات تکنیکی چشم نوازی از ترابی بودیم، ولی در فاز هجومی استقلالی ها تمرکز زیادی روی کنترل این بازیکن گذاشته بودند و او شب سختی مقابل آنها به خصوص در فضاهای بسته پیش رو داشت. ۳ سانتر، یک تکل موفق و ۲ قطع توپ آمار این بازیکن ملی پوش در دربی بود که البته شاید خیلی ها منتظر تغییر نتیجه با حرکات او بودند ولی این شهریار بود که روند بازی را تغییر داد.

نمره نفر به نفر بازیکنان پرسپولیس در مقابل استقلال/ بهترین بازیکن پرسپولیس را بشناسید

شهریار مغانلو 

بی شک شم گلزنی بالای شهریار مغانلو به عنوان یک مهاجم هدف بود که جریان بازی را به سود پرسپولیس در این بازی نزدیک که تیم رقیب نیز فرصت های خوبی برای گلزنی داشت، رقم زد. او در شرایطی که در طول بازی نیز درگیری های زیادی با بازیکنان استقلال و به ویژه سیاوش یزدانی داشت، در صحنه گل به خوبی چرخید و در حالی که چند مدافع استقلال حرکت او را تماشا می کردند و سعی بر کنترل ضربه او داشتند، با پای چپ از پشت محوطه جریمه به سمت دروازه شوت زد و بخش مهمی از پیروزی در دربی را به نام خودش زد. هفت نبرد هوایی موفق از نکات دیگر بازی شهریار در مقابل استقلال بود که او را به یکی از خوب های دربی بدل کرد. مهاجم بلند قامت پرسپولیس تا دقیقه ۸۳ در زمین حضور داشت و در این مدت ۲ بار به دروازه شوت زد که فقط یکی از شوت های او در چارچوب بود ولی همان یک شوت برای تعیین نتیجه مسابقه کافی شد.

عیسی آل کثیر

او شاید روز خیلی خوبی را از نظر آماری با زدن یک شوت به چارچوب در طول ۹۰ دقیقه حضورش در زمین پشت سر نگذاشت، ولی با جایگیری بسیار خوبی که در محوطه جریمه و میان مدافعان پرتعداد استقلال داشت، توانست از آفساید فرار کند و با همان یک ضربه به چارچوب تنها گل بازی را ثبت کرد. عیسی ۴ نبرد هوایی موفق نیز داشت و یکبار هم قطع توپ به نامش ثبت شد تا او هم یکی از بهترین بازیکنان سرخپوش دربی ۹۵ باشد.

*یحیی گل محمدی در دربی ۴ تعویض انجام داد، که در زیر عملکرد بازیکنان تعویضی را مرور می کنیم: 

سیامک نعمتی (۴۶- فرشاد فرجی):

فرشاد فرجی در بخش دفاعی توانست پس از ورود به زمین وظایف خود را به خوبی انجام دهد و یکبار هم به خوبی روی ارسال استقلالی ها تکل زد که توپ با سر او برخورد کرد و برگشت داده شد. در فاز تهاجمی البته شاید انتظاری هم از این بازیکن وجود نداشت ولی اخراج کارنامه او را در دربی منفی کرد و یحیی گل محمدی هم در کنفرانس خبری از رفتار او در درگیری های پایان بازی که منجر به دریافت کارت قرمز شد، انتقاد کرد.

کمال کامیابی‌نیا (۴۶- میلاد سرلک)

میلاد سرلک وارد زمین شد تا عملکرد پرسپولیس در بازیسازی را با توجه به تبحری که در این موضوع دارد، بهبود ببخشد. یحیی  به هر ترتیب به هدف خود رسید ولی سرلک روز درخشانی را علی رغم پیروزی تیمش تجربه نکرد. البته دریبل سرلک در دقایق پایانی درگیری ها را آغاز کرد؛ درگیری هایی که با تکل نادری روی پای او آغاز شد و کمک کرد تا پرسپولیس دقایق پایانی بازی را هم سپری کند و سه امتیاز را بگیرد.

شهریار مغانلو (۸۲- علی شجاعی)

این مهم ترین تعویض و تصمیم یحیی گل محمدی در دربی بود. شجاعی هنوز ثانیه هایی از حضورش به عنوان جانشین مغانلو نگذشته بود که ضربه سر سیاوش یزدانی را از روی خط دروازه برگشت داد. وینگر پرسپولیس با این حضور به موقع، نقش مهمی در حفظ پیروزی تیمش داشت.

عیسی آل‌کثیر (۳+۹۰- مهدی عبدی)

تعویض مهدی عبدی تصمیمی برای گرفتن وقت بازی در ثانیه های پایانی بازی بود و سرمربی پرسپولیس توانست در مجموع با تصمیماتی که اتخاذ کرد، اولین پیروزی خود را به عنوان سرمربی در دربی ثبت کند؛ بردی که از واکنش او پس از سوت پایان بازی مشخص بود، برایش بسیار پراهمیت است.

[ad_2]

Source link

مطالب مرتبط

آخرین اخبار