۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳

نماز اول وقت در سخنان آیت الله حق شناس (ره)

در درس شما شرکت نخواهم کرد ! ( اهمیت نماز اول وقت ) وقتی که بنده رسائل و مکاسب می خواندم ، یک معلم بسیار عالی برای بنده پیدا شد ؛ ولی به بنده گفت: باید اوّل ظهر بیایی! از بس این معلم خوب تدریس می کرد ؛ بنده – که نماز اوّل وقتم را ترک نمی ...

نماز اول وقت در سخنان آیت الله حق شناس (ره)

در درس شما شرکت نخواهم کرد ! ( اهمیت نماز اول وقت )
وقتی که بنده رسائل و مکاسب می خواندم ، یک معلم بسیار عالی برای بنده پیدا شد ؛ ولی به بنده گفت: باید اوّل ظهر بیایی! از بس این معلم خوب تدریس می کرد ؛ بنده – که نماز اوّل وقتم را ترک نمی کردم – اغفال شدم و در درس او شرکت کردم.

روز اوّل یک مقداری از درس او را فهمیدم، از آنجا که پروردگار راضی به این کار نبود، روز دوم چیزی از درس نفهمیدم ! ( پروردگار به لحاظ لطف لایتناهی سلب شوؤن از من کرد ) به استاد گفتم: آقا! اگر شما علامه دهر هم باشید ؛ بنده در این درس شرکت نخواهم کرد!

 

خدا می خواهد شما را امتحان کند
خدا می خواهد شما را امتحان کند . وقت نماز اول وقت یک مشتری می آید و شیطان شما را فریب می دهد ، هم مشتری از دست می رود و هم نماز اول وقت !

 

نماز اول وقت و مراقبه ، عوامل دوری شیطان
شیطان دائماً مراقب شماست ، ولی به کسانی که نمازشان را در اول وقت می خوانند ، کمتر نزدیک می شود. شیطان می فهمد که چه کسی در مقام مراقبه است و همین که ببیند از حالت مراقبه خارج شد ، به او نزدیک می شود . شیطان میفهمد که چه کسانی در مقام مراقبه هستند و چه کسانی از یاد خدا روی بر گردانند.

 

( ز ملک تا ملکوت ، غلام حسن بخشی ، صفحات ۸۲ و ۲۵۳ )

مطالب مرتبط