۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱

نفرات برتر مسابقه ملی فناوری نانو امتیاز نخبگی می‌گیرند

دبیر گروه ترویج و آموزش نانو گفت: 10 نفر برتر دهمین مسابقه ملی فناوری نانو به بنیاد ملی نخبگان معرفی شده و امتیاز نخبگی می‌گیرند.

نفرات برتر مسابقه ملی فناوری نانو امتیاز نخبگی می‌گیرند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  در خصوص دهمین مسابقه ملی فناوری نانو بیان کرد: رویکردهای اصلی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برای ترویج فناوری نانو در حوزه دانشگاهی شامل ایجاد رقابت در سطوح دانشگاهی، آموزش افرادو حمایت از توسعه فناوری می‌شود. یکی از این رقابت‌های شکل گرفته در بخش دانشگاهی مسابقه ملی فناوری نانو است که بزرگ‌ترین رقابت کشور در حوزه فناوری نانو در سطح دانشگاهی به شمار می‌رود و هر سال برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این که دوره دهم باید سال گذشته برگزار می‌شد اما به دلیل شیوع کرونا در کشور لغو شد، افزود: این دوره در دو مرحله انجام می‌شود، قسمت اول به شکل آنلاین بود و داوطلبان طی سه روز آموزش دادند. ۳۰۰ نفر برتر آزمون آنلاین به مرحله آزمون کتبی راه یافتند که روز جمعه مصادف با ۱۳ شهریور ساعت ۱۰ صبح با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۲۴ حوزه امتحانی در تمامی استان‌ها برگزار می‌شود.

دبیر گروه ترویج و آموزش نانو گفت: ثبت‌نام در این رویداد از طریق انجمن‌های علمی دانشگاهی انجام می‌شود. این انجمن‌ها علاوه‌بر ثبت‌نام، کلاس‌هایی برای آموزش سرفصل‌های مسابقه به داوطلبان برگزار کرده‌اند که اغلب به شکل آنلاین انجام شده است. منابع مسابقه ملی فناوی نانو آزاد است و ارجاعی به کتاب خاصی ندارد. ۱۰۰ عنوان مقاله آموزشی در سایت بارگذاری شده که داوطلبان از این منابع برای آماده‌سازی در امتحان استفاده کرده‌اند. ۱۰ نفر برتر این مسابقه به بنیاد ملی نخبگان معرفی شده و امتیاز نخبگی دریافت می‌کنند. ۱۰ نفر بعدی گرنت پژوهشی از شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی دریافت می‌کنند. هر ۳۰۰ نفر نیز مجوز شرکت در برنامه توسعه فناوری نانواستارت‌آپ را به دست می‌آورند که شامل حمایت مالی و معنوی برای ساخت نمونه اولیه از محصول‌شان است.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار