۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷

نشست پارلمان اروپا با حضور بورل درباره ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، هانا نیومن، نماینده آلمانی پارلمان اروپا در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: هفته آینده موضوع ایران بار دیگر در دستور کار اتحادیه اروپا قرار دارد. او در ادامه خاطرنشان کرد که پنجشنبه آینده نیز در ژن...

نشست پارلمان اروپا با حضور بورل درباره ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، هانا نیومن، نماینده آلمانی پارلمان اروپا در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: هفته آینده موضوع ایران بار دیگر در دستور کار اتحادیه اروپا قرار دارد.

او در ادامه خاطرنشان کرد که پنجشنبه آینده نیز در ژنو نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در مورد ایران برگزار خواهد شد.

او همچنین تاکید کرد که سه شنبه هفته آینده جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در محل پارلمان اروپا حضور خواهد داشت تا در مورد عکس‌العمل این نهاد به آنچه غربی‌ها نقض حقوق بشر در ایران می‌خوانند، بحث و گفتگو کند.

پیش‌تر نیز «آنتونی بلینکن» و «ملانی جولی» وزرای خارجه آمریکا و کانادا ضمن تکرار مداخلات خود در امور داخلی ایران، بار دیگر از اغتشاشات در ایران حمایت کرده بودند.

مقامات کشورمان به ویژه وزارت امور خارجه در مورد دخالت کشور‌های غربی در مسائل داخلی ایران هشدار داده و ریشه اصلی اغتشاشات اخیر در کشور را طرح‌های غربی‌ها برای به آشوب کشیدن اوضاع داخلی عنوان کرده‌اند. حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان اقداماتی از این دست را نتیجه «نگاه شکست خورده رهبران غربی نسبت به تحولات» دانسته است.

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط