۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷

نرم افزار قاموس النور سه تسهیل کننده فعالیت های پژوهشی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، حجت الاسلام والمسلمین شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مراسم رونمایی از نرم‌افزار “قاموس النور ۳” که در قم برگزار شد با اشاره به تأثیر تاریخ علم در گسترش علم، برمجموعه نرم افزارها...

نرم افزار قاموس النور سه تسهیل کننده فعالیت های پژوهشی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، حجت الاسلام والمسلمین شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مراسم رونمایی از نرم‌افزار “قاموس النور ۳” که در قم برگزار شد با اشاره به تأثیر تاریخ علم در گسترش علم، برمجموعه نرم افزارهای تولیدی عناوین کتاب‌ها به ترتیب تاریخی تأکید کرد.

وی با اشاره به یکی از مهمترین خصوصیت نرم افزار قاموس النور سه در تسهیل فعالیت های پژوهشی، اضافه کرد: در گذشته پژوهشگران برای دریافت معنای و مفهوم لغتی زحمات و وقت زیادی هزینه می کردند ولی امروز این نرم افزار کار را راحت کرده و معنای واژگان بیش از ۱۴۰ عنوان کتاب مرجع و فرهنگ لغت در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار پژوهشگران و محققین قرار گرفته است.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین بهرامی، رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با اشاره به گردآوری ۱۴۱ عنوان کتاب در نرم افزار قاموس سه، افزود: این تلاش به همت پژوهشگران این مرکز به وقوع پیوسته است این درحالی است که در در نسخه‌ی ابتدایی این نرم افزار سه عنوان کتاب و در نسخه دوم حدود چهل عنوان کتاب وجود داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی با بیان این که ۱۴۱ عنوان کتابی فوق در موضوع لغت و لغت‌پژوهی است، ادامه داد: این درحالی است که ۳۳ عنوان کتاب فرهنگ واژگان زبان عربی و ۹ عنوان در فرهنگ واژگان فارسی وجود دارد که در قاموس دو وجود نداشت و به این مجموعه افزوده شده است.

وی نرم افزار قاموس النور ۳ در قالب‌های نسخه ویندوز، نرم افزار همراه و نسخه برخط را مورد توجه قرار داد، و اظهار داشت: در این رابطه ترجمه هر لغت از سوی پژوهشگران از کتب فرهنگ واژگان عربی و فارسی، استخراج و سعی شده است، توضیحات و تشریح کوتاهی هم به مخاطبان داده شود.

 

 

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار