۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹

نحوه اعمال قانون خودرو‌ها با پلاک غیربومی درشهر‌ها

سردار سیدکمال هادیانفر ، درباره نحوه اعمال قانون خودرو‌ها با پلاک غیربومی درشهر‌ها گفت: خودرو‌هایی که پس از مهلت ۷۲ ساعته از زمان تغییر رنگ‌بندی شهر‌ها همچنان در شهر‌های نارنجی و قرمز حضور داشته باشند، جریمه خواهند شد و بر این اساس در شهر...

نحوه اعمال قانون خودرو‌ها با پلاک غیربومی درشهر‌ها

سردار سیدکمال هادیانفر ، درباره نحوه اعمال قانون خودرو‌ها با پلاک غیربومی درشهر‌ها گفت: خودرو‌هایی که پس از مهلت ۷۲ ساعته از زمان تغییر رنگ‌بندی شهر‌ها همچنان در شهر‌های نارنجی و قرمز حضور داشته باشند، جریمه خواهند شد و بر این اساس در شهر‌های قرمز یک میلیون تومان و در شهر‌های نارنجی نیم میلیون تومان جریمه برایشان صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه جریمه این خودرو‌ها هم با بهره‌گیری از دوربین ‌ها و هم از سوی ماموران پلیس راهور انجام می‌شود، تصریح کرد: تنظیمات این دوربین‌ها به نحوی انجام شده که خودرو‌های با پلاک غیربومی که در شهر‌های غیر قرمز و نارنجی حضور داشتند، پس از ۷۲ ساعت ازتغییر وضعیت این شهر‌ها به قرمز یا نارنجی اعمال قانون و جریمه شوند. این اعمال قانون هم به وسیله دوربین‌ها و هم به وسیله ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی انجام می‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا در پاسخ به سؤالی مبنی بر نحوه اعمال قانون پلاک‌های غیربومی در معابر درون شهری نیز به ایسنا گفت: دو استان تهران و البرز با توجه به مجاورتی که وجود دارد به صورت یکپارچه دیده شده‌اند، چرا که به عنوان مثال، چون برخی خانه و محل کارشان در کرج و تهران است و باید تردد کنند. در همین راستا نیز با تصمیمات اتخاذ شده اینگونه خودرو‌ها در تهران و البرز جریمه نمی‌شوند، اما به طور مثال اگر خودرویی با پلاک اصفهان، شیراز، مازندران و … در تهران یا هر شهر غیربومی دیگر آن پلاک که دارای وضعیت قرمز یا نارنجی باشد تردد کند جریمه می‌شود.

هادیانفر درباره جریمه خروج پلاک‌های بومی از شهر‌های دارای وضعیت قرمز و نارنجی نیز اظهارکرد: این جریمه نیز برای خودرو‌های پلاک بومی که بخواهند از شهر خارج شوند صادر خواهد شد.

وی درباره منع تردد شبانه نیز گفت: این طرح نیز همچنان برقرار بوده و در تمام شهر‌های کشور اعم از شهر‌های دارای وضعیت آبی، زرد، نارنجی و قرمز از ساعت ۲۲ تا۳ بامداد اعمال می‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه این موارد جزو مصوبات ستادملی مقابله با کروناست، گفت: نه پلیس و نه ستادملی مقابله با کرونا به دنبال جریمه رانندگان نیست و بیشتر بحث بازدارندگی و پیشگیری از ابتلای به کرونا در اعمال این محدودیت‌ها مطرح است. کما اینکه بنابر آنچه که وزارت بهداشت نیز آن را تایید کرده، اعمال محدودیت‌های کرونایی در ورود به شهر‌های قرمز و نارنجی سبب کاهش بیش از ۸۰ درصدی مرگ‌های ناشی از کرونا و نیز کاهش بیش از ۵۰ درصدی ابتلا به کرونا شده است.

افکار

مطالب مرتبط

آخرین اخبار